Pagina 8 van 11
Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:33
door jurgen_s
en waar is het missende stukje naar toe? Hopelijk niet even gekneld gezeten bij een sluitende uitlaatklep...
Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:46
door Dragoon
ewel, da vraag ik mij ook af
ik hoop da het op het juiste moment der door gevlogen is...
en hopelijk ook niks IN de cilinder geraakt heeft

Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:47
door _Tom_
compressietestje doen?
Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:50
door Dragoon
da geeft nogaltijd geen uitsluitsel of em iet geraakt heeft toch? ok alst er DOOR zit wel...
maar compressietest staat iig ook op de to-do lijst

Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:56
door _Tom_
als de comprssie goed is, kan er in principe niet veel mis zijn he
Geplaatst: ma 05 apr 2010, 21:09
door Den Hans
Een lektest is beter om zoiets te beoordelen.
Geplaatst: ma 05 apr 2010, 21:11
door Dragoon
als ge een kras of putteke in cilinderwand of piston ofzo hebt dan zet de warmte hem daar hé => barst na x-aantal tijd
maar kheb noch de zin, noch de tijd om half da blok open te smijten
(want eens ik daar aan begin komt et er ni 'zomaar' terug op

)
*edit: aha, cilinderlektest *adds to list*
Geplaatst: wo 14 apr 2010, 21:01
door Dragoon
kleine cosmetische update, het originele lipke geplaatst

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 21:03
door Marty
vele beter dan de vorige, zeker weten

Geplaatst: za 24 apr 2010, 22:20
door Dragoon
pics:
Koppeling is vrij verslete precies, drukgroep heeft ook in de klappen gedeeld
Van de diff schiet ni veel meer over net als van de behuizing van gearbox zelf..
En vliegwiel heeft ook nen nest kappen der in.
Heatwrap aan de uitlaatcollecteur is doordrenkt mee boite olie dus gaak weer moeten prutsen om die der vanonder te hale

en opnieuw doen
blijf mij afvrage hoe zo ne carnage kan btw...
Geplaatst: za 24 apr 2010, 22:38
door peugeotfreak
ik heb het zelfde met mijn 306 aan de hand gehad
hunne uitleg was verlaging en volle gas door bochten gaan daar zou het satteliet huis niet tegen kunnen
Geplaatst: za 24 apr 2010, 22:47
door Dragoon
das dan toch vrij zwak voor 1 van de sport uitvoeringen...
en zoooo laag lig ik ook niet:
Welke motor/bak had gij dan?
Dees is nen BE3 alsk mij ni vergis...
Geplaatst: za 24 apr 2010, 22:56
door rebelish
dude da zijn wel serieus wa brokken
weet ge nu al wat er mee te doen ??
Geplaatst: za 24 apr 2010, 23:01
door Dragoon
Op een 2uur lag alles der al van onder
andere gearbox, diff, koppeling en drukgroep liggen al klaar
vliegwiel ook ma da moetek noges goe bekijken (en mss afdraaien

)
maaar de heatwrap en collecteur moete er ook vanonder, en das heel wa werk

want die zit gans onder de olie en kwordt ziek van de geur
(vooral tegen dit zie ik enorm op)

Geplaatst: za 24 apr 2010, 23:27
door rebelish
ale staat el terug klaar om optebouwen

da hoor ik graag.
jah ik ken die geur, er zijn meerdere mensen die daar misselijk van worden.