Pagina 8 van 21
Geplaatst: do 16 jul 2009, 16:46
door _Tom_
tuurlijk, ieder zijn ding. ik rij ook eens graag stevig door. maar ik geniet ook van mijne airco, lederen zetels, zetelverwarming, ...
als constructeur moet je nu eenmaal compromissen sluiten tussen pk's, wegligging en comfort en vooral het milieu ( nee ik ben helemaal gene groene, maar ze worden er wel toe verplicht)
en zeker in deze tijd vind ik het gewaagd om zo een model op de markt te brengen.
en als je het nu graag hebt of niet, de diesels gaan een veel grotere rol spelen.
maar terug ontopic,
ik vind het ne dikke bak! en ik kan niet wachten tot ik er eens mee kan gaan rijden
Geplaatst: za 15 aug 2009, 16:43
door Chris De Backer
flappy schreef:Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
Met mijn 206je diesel van meer dan 10 jaar ben ik 9/10 ook als eerste weg bij de lichten. Alleen iemand met nen dikken bak vind het niet zo leuk, en zet de achtervolging in... dan kan ik niet mee natuurlijk. En die heeft amper 69pk, gewoon "pedal to the metal"
Geplaatst: ma 17 aug 2009, 21:16
door Joske
Bij Peugeot staat in het voorjaar van 2010 de RCZ in de showrooms. En dit zijn de allereerste officiële foto´s en gegevens van deze unieke Franse auto. Peugeot laat weten dat men de auto dusdanig bijzonder vindt dat er voor het eerst is gekozen voor een naam waarin geen ´nul´ of ´dubbel nul´ is opgenomen. Peugeot noemt de coupé kortweg RCZ.
De RCZ wist als conceptcar al het nodige opzien te baren. De Fransen hadden dan ook nauwelijks keus en moesten de auto wel in productie nemen. Gelukkig nauwelijks gewijzigd, want het productiemodel draagt nog steeds bijna alle spannende details van de conceptcar. We zien onder meer de ´double bubble´ in het dak en de brede achterzijde.
Drie motoren
Peugeot levert de RCZ vanaf zijn marktintroductie met een 156 pk sterke 1.6 liter benzinemotor, een 163 pk sterke 2.0 liter dieselmotor en als absoluut topmodel een 200 pk sterke turbogeblazen 1.6 liter viercilinder benzinekrachtbron.
Bron:
Autowereld.com
Geplaatst: ma 17 aug 2009, 21:24
door Jumping_Jack_Flash
flappy schreef:
Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
da komt omdat ge maar 2% van de tijd naast mij staat... 1.5 ton (volle dieselbak en bestuurder inbegrepen) en 170 pk
en als de intercooler erop staat gaan we voor 190 pk...
Geplaatst: ma 17 aug 2009, 22:42
door pugske
Jama, een alfa is ook geen echte auto he.

Geplaatst: di 18 aug 2009, 00:26
door Shad0w
ferme bak amai, zwart staat hem enorm goe, ben content dat hij er nog uitziet als de concept
edit: meer pics en ook info (en pics) over de hybride versie:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/ ... oupe?noidm
Geplaatst: di 18 aug 2009, 18:11
door PUG(z)OT
dit is toch wel een van de mooiste peugeots ooit naar mijne mening

(staat zeker in mijn top 50)

Geplaatst: di 18 aug 2009, 19:12
door supamonkey4x
en nu maar beginnen te sparen zou ik zeggen. Of uw vrouw, kinder, huis en een orgaan verkopen. Nieren doen het goed zeiden ze op Top Gear.

Geplaatst: di 18 aug 2009, 23:47
door Steven
Een long kon ge volgens die mannen ook missen

Geplaatst: wo 19 aug 2009, 12:44
door supamonkey4x
en een paar vinger, als ge een automaat neemt ook uw linkerbeen enz.

Geplaatst: do 20 aug 2009, 10:09
door Darl'mat
Het individualiseringsprogramma is erg uitgebreid. Een carbon dak of dakbogen in chroom, zwart of zandkleur zijn maar enkele voorbeelden. We vermeldden de 18- of 19-duims velgen al, maar ook het interieur is in verscheidene uitvoeringen beschikbaar. Heel wat carrosserieonderdelen kunnen zwart gelakt worden en naast de spiegelkappen in carbon kan je ook nog eens kiezen uit een heleboel koetswerkdecoraties.
(Bron Vroom.be)
Geplaatst: ma 24 aug 2009, 23:26
door Pug 3zéro6
gaat toch niet zo goedkoop worden denk ik. Ik denk dat ge rond de 30000 euro gaat mogen rekenen voor de diesel en de sterkste benzine.
Als ge het vergelijkt met de toppers uit het gewone 308 gamma, zou dat ongeveer kloppen denk ik. Jammer, zal nog lang mogen sparen dan

Geplaatst: di 25 aug 2009, 07:47
door Axel
De goedkoopste (....) uit Ingolstadt kost 30 000, de duurste in de verkooplijst 56 000 €, en dan spreek ik nog niet over de ellenlange optielijsten.
tip voor Pug 3zéro6: verander van geslacht, zoekt uzelf dan ne rijke, ouwe vent en voila: ge hebt ne RCZ. Simpel hé

Geplaatst: di 25 aug 2009, 21:01
door Steven
de prijs zal idd ook navenant zijn, dat heeft dan zijn voor- en nadelen. Voordeel: het blijft een exclusief model, nadeel: veel peugeotliefhebbers zullen het bedrag niet op tafel kunnen leggen en dus op hun honger blijven zitten...
Geplaatst: di 01 sep 2009, 15:15
door fristi
welk type velg ligt hierop?en in welke grootte's verkrijgbaar