ik zou de motorkap van de R ook op de GT plaatsen ( maar heb geen inbreng
Peugeot 308 II
Moderator: P-unit
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Geen Leeuw aanwezig op motorkap.
ik zou de motorkap van de R ook op de GT plaatsen ( maar heb geen inbreng
)
ik zou de motorkap van de R ook op de GT plaatsen ( maar heb geen inbreng
Re: Peugeot 308 II
De velgen van de 508GT staan wel mooi onder de 308... 
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
19ers kan em wel hebbe 
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II



2 grote pluspunten voor mij persoonlijk:De eerste snelle versie van de Peugeot 308 is af. Een jaar nadat het model zijn debuut heeft gemaakt, is er nu de 308 GT. De GT 205 heeft onder de kap een 205 pk sterke versie van de bekende 1,6-liter THP, een benzineturbomotor dus. De GT 180 heeft een 2,0-liter BlueHDI-diesel. Je kunt de GT meteen in de stationwagonvariant SW krijgen.
Al lange tijd kwamen er licht gecamoufleerde 308’s voorbij op deze site. Dat was dus deze GT. Aanvankelijk leek het erop dat de auto GTI gedoopt zou worden, maar Peugeot houdt het dus op het meer bescheiden GT. De auto staat op 18-inchwielen, is aan de voorkant 7 mm verlaagd en achter 10 mm. Vanbinnen heeft de GT een speciaal kleurtje voor de klokken en de bekleding bestaat voor een groot deel uit alcantara met heel veel rode stiksels. Overigens kun je de alcantara ook laten upgraden naar leer.
De GT 205 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, waarmee de auto in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/h gaat. Over een topsnelheid meldt Peugeot niets, bij de 308 GT 180, de diesel dus, reppen ze juist alleen over een 80-120-tijd. En die bedraagt 5,5 tellen. Dat doet de BlueHDI altijd in combinatie met een zestrapsautomaat, die je ook met flippers aan het stuur kunt bedienen. Voor de diesel geeft Peugeot een CO2-uitstoot van 103 gram per kilometer op, voor de benzine bedraagt die 130 gram.
Standaard staat de 308 GT op Michelin Pilot Sport 3-banden, voor hebben de remschijven een diameter van 330 mm, achter van 268 mm. De SW wordt voorzien van grotere schijven achter: 290 mm.
Alle details geeft Peugeot natuurlijk vrij op de Salon van Parijs. En deze GT moeten we natuurlijk beschouwen als een heel klein opwarmertje naar een heel veel brutere 308 R!
- leeuw in de gril
en mss nog belangrijker:
- zalige kleur
-
Axel
- Pug Driver
- Berichten: 3188
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Hij wordt mooier en mooier

Re: Peugeot 308 II
Jaja mooi spel.
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
wat wilt ge, ze hebben hem verlaagdDedonax schreef:Hij wordt mooier en mooier![]()
![]()
Re: Peugeot 308 II
Miljaar das een ferm spel. [emoji46] Mss had Tom beter wa gewacht voor zoiets [emoji6]
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
op service box staat ondertussen bij motorkeuzes ook een 199kW versie... dus de R komt weldegelijk 
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
De 199kW ook als SW? Da zou pas BOM zijn. 
Re: Peugeot 308 II
NICE...heb gelijk wat visuele mod's op mijn verlanglijstje staan voor mijn witte 308 want die oogt nog wat braaf.
Geen GT logo's hoor
maar die nieuwe luchtinlaten+richtingaanwijzers (schijnt oranje looplichten te worden in led) maken de voorbumper wat agressiever.

Die uitlaatsierstukken in de achterbumper verdient de 308 wel want is nu een wat kale bedoeling!


Vindt de leeuw in de grill niet echt een verbetering, op de motorkap ie staat wat subtieler, vooral op een witte

Geen GT logo's hoor

Die uitlaatsierstukken in de achterbumper verdient de 308 wel want is nu een wat kale bedoeling!


Vindt de leeuw in de grill niet echt een verbetering, op de motorkap ie staat wat subtieler, vooral op een witte

Laatst gewijzigd door Stefandb op ma 08 sep 2014, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Axel
- Pug Driver
- Berichten: 3188
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
@ Wesly:



Re: Peugeot 308 II
Nog wat meer pics:


















-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Wordt deze THP blok al de Euro6 variant of nog de "oude" Euro5?
Weet iemand dat? Ik weet dat ze met de uitrol van de THP Euro6 in de 508 begonnen zijn, maar daar heeft die 'maar' 165pk.
Weet iemand dat? Ik weet dat ze met de uitrol van de THP Euro6 in de 508 begonnen zijn, maar daar heeft die 'maar' 165pk.
Re: Peugeot 308 II
velgen van de 508 gt tonen toch beter dan die ze er nu opzetten
en nooit echt fan geweest van ledlicht in de koplampen. Als er dan iets mee mis gaat is het direct een volledig nieuwe koplamp.
en nooit echt fan geweest van ledlicht in de koplampen. Als er dan iets mee mis gaat is het direct een volledig nieuwe koplamp.