ja de diesels een tank van 55 L, de benzines 62 L, zo heette het officieel
dat was destijds mijn grote pijnpunt bij het nadenken over een 508 SW II
maar ik rijd (veel) minder grote afstanden dan voor enige jaren
508 SW BlueHDi 160
Moderator: P-unit
Re: 508 SW BlueHDi 160
ondertussen bijna 10.000 km gereden, gemiddelde verbruik (autostrade en binnendoor) overall 5,5L/100 km
de prijs / comfort & prestatie verhouding van deze wagen (tenminste voor de prijs die ik betaalde) is mijns inziens ongekend
wel net gestart als zelfstandige in hoofdberoep, groot project in het Gentse, rijd nog 2x 18 km dagelijks
gelukkig in het weekend nog een rit naar dementerende vader (bijna 90 nu - moeder okt '21 overleden, 86, ze hebben hun 62ste huwelijksverjaardag nog kunnen vieren) dat is enkele reis een kleine 40 km
maar nog nooit zo'n soepele aangename motor gehad - hoop dat dit mijn laatste wagen kan worden - moet tot ver in mijn pensioen (over ondertussen nog slechts een kleine 5 jaar) kunnen meegaan
EDIT
ondertussen H7 retrofit LED verlichting voor de dimlichten ingebouwd - wel groot verschil met H7 halogeen - geen spijt van (30€/H7 LED)
de prijs / comfort & prestatie verhouding van deze wagen (tenminste voor de prijs die ik betaalde) is mijns inziens ongekend
wel net gestart als zelfstandige in hoofdberoep, groot project in het Gentse, rijd nog 2x 18 km dagelijks
gelukkig in het weekend nog een rit naar dementerende vader (bijna 90 nu - moeder okt '21 overleden, 86, ze hebben hun 62ste huwelijksverjaardag nog kunnen vieren) dat is enkele reis een kleine 40 km
maar nog nooit zo'n soepele aangename motor gehad - hoop dat dit mijn laatste wagen kan worden - moet tot ver in mijn pensioen (over ondertussen nog slechts een kleine 5 jaar) kunnen meegaan
EDIT
ondertussen H7 retrofit LED verlichting voor de dimlichten ingebouwd - wel groot verschil met H7 halogeen - geen spijt van (30€/H7 LED)
Re: 508 SW BlueHDi 160
wel de leds terug uitbouwen als ge naar de keuring gaat. Het is officieel niet toegestaan en zit ge met willekeur vd keurder.
veel succes trouwens in de nieuwe job.. doen er niet veel op oudere leeftijd nog die sprong wagen.
veel succes trouwens in de nieuwe job.. doen er niet veel op oudere leeftijd nog die sprong wagen.
Re: 508 SW BlueHDi 160
Ja ik dacht ook al zoiets - gelukkig zijn de dimlicht-units zeer goed toegankelijk en tijdelijk halogeen er weer in geen enkele moeite.
Och 't is wel weer inwerken, maar het zit vrijwel exact in lijn met mijn werkervaring sinds 1995. Efkes doorbijten, maar begin al wat op snelheid te komen.
Grtz
Och 't is wel weer inwerken, maar het zit vrijwel exact in lijn met mijn werkervaring sinds 1995. Efkes doorbijten, maar begin al wat op snelheid te komen.
Grtz
Re: 508 SW BlueHDi 160
14.000 km gepasseerd
van de week zo economisch mogelijk getracht te rijden, met adaptieve cruise control 100 km/u (was trip naar hoger in NL)
resultaat bij thuiskomst 's avonds laat: 4,4 L/100 km
zo haal ik op 'n tank van 55L meer dan 1000 km
hybride, elektrisch ? laat maar zo
één vd zoons heeft van z'n werk 'n CLA shooting brake Hybrid - splinternieuw - piepjes & kraakjes op slecht wegdek
508 is gewoon STIL
van de week zo economisch mogelijk getracht te rijden, met adaptieve cruise control 100 km/u (was trip naar hoger in NL)
resultaat bij thuiskomst 's avonds laat: 4,4 L/100 km
zo haal ik op 'n tank van 55L meer dan 1000 km
hybride, elektrisch ? laat maar zo
één vd zoons heeft van z'n werk 'n CLA shooting brake Hybrid - splinternieuw - piepjes & kraakjes op slecht wegdek
508 is gewoon STIL
Re: 508 SW BlueHDi 160
nu mijn andere turboslang steekt, is de mijne ook wat zuiniger geworden. Kom nu met gemak aan 5.8 op gevarieerd parcours. Dus ja, nut van hybride ontgaat me ook volledig.