1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Natuurlijk was hij er bij!
35 jaar 205 mis ik niet ze!
Eindelijk een goede zonneband gevonden, nu nog ophangen.
35 jaar 205 mis ik niet ze!
Eindelijk een goede zonneband gevonden, nu nog ophangen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
en de pts zonneband hangt
next up slingerschot...
hopelijk lukt dat nog voor vroemdag (16e), maar zullen zien...
zal zwaar weekje worden voor de gti...
16e vroemdag
21e Spa-Francochamp
next up slingerschot...
hopelijk lukt dat nog voor vroemdag (16e), maar zullen zien...
zal zwaar weekje worden voor de gti...
16e vroemdag
21e Spa-Francochamp
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Dat is precies niet het enige wat hangt...uw nummerplaat ook
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
weekendje weg en ik ben de ardennen onveilig gaan maken met de gti
kleine test voor trip naar spa.
niet in pan gevallen, dus me happy...
en gespot in dochamps op een 10km van ons huisje, toen we lachouffe gingen bezoeken
kerel was liefhebber/garagist die aan rally doet...
heeft 4 205gti's, 2 309gti's, 1 106gti en nog een paar special 206kes
alles was te koop
kleine test voor trip naar spa.
niet in pan gevallen, dus me happy...
en gespot in dochamps op een 10km van ons huisje, toen we lachouffe gingen bezoeken
kerel was liefhebber/garagist die aan rally doet...
heeft 4 205gti's, 2 309gti's, 1 106gti en nog een paar special 206kes
alles was te koop
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
voila foto van de 9 November, dag nadien hebben we 1 sessie te rijden in Spa-Francochamps. De stickers van de vroemdag hangen er ook nog op
's Morgends de 10e goed op tijd daar, gaan de fout van de 23 oktober niet opnieuw doen...
Helaas heeft de actioncam me in de steek gelaten... dus geen beeldmateriaal van onboardGTI op Spa-Francochamp
Maar het was wel een bangelijk circuit om te doen
Hoewel we niet kunnen pushen hebben in het nat op die kut uniroyals, was het toch een paar keer spannend...
En echt elke keer aan de ingang van pitlane, knal dood vallen...
Toch niet de goede plek om te schakelen
Maar daar leren we uit voor volgende keer...
Want het is toch geen goedkoop circuit!
Hoewel de "public on track" sessie een echte aanrader is en ge zo hard kunt/moogt pushen als ge wilt.
Ik had de eerste sessie en het was nat , er waren maar een 10tal auto's op het circuit...
ZALIG voor een eerste verkenning!!!
Begrijp wel dat mensen graag de halve dag boeken...
Radillion is zalig en niet te vergelijken met iets anders dat ik al gedaan heb!!!
Maar na Zolder en Zandvoort kan ik nu ook Spa-Francochamps
in men palmares opnemen.
Ook heb ik weer iets zeer zeldzaam gescoord!
Origineel 84er gti stuurplaatje in NIEUWSTAAT
's Morgends de 10e goed op tijd daar, gaan de fout van de 23 oktober niet opnieuw doen...
Helaas heeft de actioncam me in de steek gelaten... dus geen beeldmateriaal van onboardGTI op Spa-Francochamp
Maar het was wel een bangelijk circuit om te doen
Hoewel we niet kunnen pushen hebben in het nat op die kut uniroyals, was het toch een paar keer spannend...
En echt elke keer aan de ingang van pitlane, knal dood vallen...
Toch niet de goede plek om te schakelen
Maar daar leren we uit voor volgende keer...
Want het is toch geen goedkoop circuit!
Hoewel de "public on track" sessie een echte aanrader is en ge zo hard kunt/moogt pushen als ge wilt.
Ik had de eerste sessie en het was nat , er waren maar een 10tal auto's op het circuit...
ZALIG voor een eerste verkenning!!!
Begrijp wel dat mensen graag de halve dag boeken...
Radillion is zalig en niet te vergelijken met iets anders dat ik al gedaan heb!!!
Maar na Zolder en Zandvoort kan ik nu ook Spa-Francochamps
in men palmares opnemen.
Ook heb ik weer iets zeer zeldzaam gescoord!
Origineel 84er gti stuurplaatje in NIEUWSTAAT
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
paar foto's van gti op wielenpasdag 2019
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
lang hier niks gepost, als ik het met gsm probeer loopt het altijd om een of ander redden mis...
dus anno 2019 natuurlijk ook weer een nieuw circuit aangedaan...
dit jaar was het Mettet geworden...
meerbepaald classic wheels event...
eens gearriveerd leek het circuit maar een klein vlak circuit...
en eerlijk gezegd het is geen lang circuit en het is ook redelijk weinig hoogteverschil in...
MAAR het is wel super leuk!
op een gegeven moment een klein blind bochtje en eigenlijk algemeen gezien een klein technisch fun circuit waar een klein vinnig autoke echt tot zen recht komt...
quasi op het lijf van 205 gti geschreven...
Vlak voordien had ik nog een 2e slingerschot gescoord en dat dan ook maar bij de gti zen jaarlijks onderhoudje het slingerschot er in gepropt.
beetje slijpen in de slingerzooi, oliepomp diverse keren demonteren en hermonteren was dat toch een success...
we hebben bij dat onderhoud ook een bougie gevonden waarvan de kern gebroken was, maar de keramiek nog intact...
bij onderdelen boer hadden ze het ook nog nooit gezien...
helaas sputtert hij nog steeds...
swat we hadden er absoluut vertrouwen in dat er niks mis kon lopen. en heb me op mettet absoluut niet ingehouden...
hij sleurde en jankte vrolijk over het circuit...
en toen watertemplamp en stoplamp aan
1 minuutje ingehouden chauffage vollepetrol gezet en doorgepushed...
gelukkig ging de kerstboom al snel uit
en zijn we nadien ook gewoon zonder problemen thuis geraakt...
en vorige maand was het weer zover...
voor 2e maal Vroemdag.
ondertussen had ik men 306 gti6 achterstabilisator pas gemaak voor de brede achteras(endplate moeten verlengen) en ook nog een 21mm voor stabilisator gescoord.
ook dit kreeg natuurlijk een plaatsje onder de gti met de vroemdag in het vooruitzicht.
met de nodige updates was hij er weer klaar voor...
we hadden smorgends afgesproken aan de parking autostrade in tessenderlo.
tot zo ver een probleemloze rit...
daar eenmaal vertrokken kreeg ik plots tijdens het rijden gigantische klappen op men wiel AR...
dermate dat ik direct aan de kant zette en eigenlijk nimmer durfde te rijden...
opgekrikt in de regen op de pechstrook, wiellagers nakijken , zien dat wielen niks raken , alles draaide ook vlot, stabilisator zat nog goed... toch maar door rijden...
klein stukje verder, weer aan de kant gezet, weer nakijken...
weer niks...dus doorrijden, ge moet toch iets doen...
gelukkig waren we ondertussen in de file van het klaverblad in lumen verzijld geraakt... rustig met bang hartje door gereden.
uiteindelijk partytenten opgesteld op parking in zolder en trommels vanachter opengegooid...
en toen viel er een rondel uit...
een rondel???daar zit toch geen gewoon rondel in???
en toen zag ik een bout liggen binnenin men remschoen...???
WTF??? bouten in remtrommel???
ANKERPLAATBOUTEN!!!
3 los en 1 volledig er uit , waardoor die van tijd tussen de remschoen en remtrommel klemde!!!
kameraad had toevallig net exact dezelfde bout bij in zen werkcamionet(draad van losse bout was verneukt) en na alles fatsoenlijk aan te trekken, beide kanten uiteraard, was er nog net tijd voor een testrit voor we het circuit op moisten...
de rest van de dag probleemloos gereden en weer veel kindjes blij gemaakt met men oude sleur...
dus anno 2019 natuurlijk ook weer een nieuw circuit aangedaan...
dit jaar was het Mettet geworden...
meerbepaald classic wheels event...
eens gearriveerd leek het circuit maar een klein vlak circuit...
en eerlijk gezegd het is geen lang circuit en het is ook redelijk weinig hoogteverschil in...
MAAR het is wel super leuk!
op een gegeven moment een klein blind bochtje en eigenlijk algemeen gezien een klein technisch fun circuit waar een klein vinnig autoke echt tot zen recht komt...
quasi op het lijf van 205 gti geschreven...
Vlak voordien had ik nog een 2e slingerschot gescoord en dat dan ook maar bij de gti zen jaarlijks onderhoudje het slingerschot er in gepropt.
beetje slijpen in de slingerzooi, oliepomp diverse keren demonteren en hermonteren was dat toch een success...
we hebben bij dat onderhoud ook een bougie gevonden waarvan de kern gebroken was, maar de keramiek nog intact...
bij onderdelen boer hadden ze het ook nog nooit gezien...
helaas sputtert hij nog steeds...
swat we hadden er absoluut vertrouwen in dat er niks mis kon lopen. en heb me op mettet absoluut niet ingehouden...
hij sleurde en jankte vrolijk over het circuit...
en toen watertemplamp en stoplamp aan
1 minuutje ingehouden chauffage vollepetrol gezet en doorgepushed...
gelukkig ging de kerstboom al snel uit
en zijn we nadien ook gewoon zonder problemen thuis geraakt...
en vorige maand was het weer zover...
voor 2e maal Vroemdag.
ondertussen had ik men 306 gti6 achterstabilisator pas gemaak voor de brede achteras(endplate moeten verlengen) en ook nog een 21mm voor stabilisator gescoord.
ook dit kreeg natuurlijk een plaatsje onder de gti met de vroemdag in het vooruitzicht.
met de nodige updates was hij er weer klaar voor...
we hadden smorgends afgesproken aan de parking autostrade in tessenderlo.
tot zo ver een probleemloze rit...
daar eenmaal vertrokken kreeg ik plots tijdens het rijden gigantische klappen op men wiel AR...
dermate dat ik direct aan de kant zette en eigenlijk nimmer durfde te rijden...
opgekrikt in de regen op de pechstrook, wiellagers nakijken , zien dat wielen niks raken , alles draaide ook vlot, stabilisator zat nog goed... toch maar door rijden...
klein stukje verder, weer aan de kant gezet, weer nakijken...
weer niks...dus doorrijden, ge moet toch iets doen...
gelukkig waren we ondertussen in de file van het klaverblad in lumen verzijld geraakt... rustig met bang hartje door gereden.
uiteindelijk partytenten opgesteld op parking in zolder en trommels vanachter opengegooid...
en toen viel er een rondel uit...
een rondel???daar zit toch geen gewoon rondel in???
en toen zag ik een bout liggen binnenin men remschoen...???
WTF??? bouten in remtrommel???
ANKERPLAATBOUTEN!!!
3 los en 1 volledig er uit , waardoor die van tijd tussen de remschoen en remtrommel klemde!!!
kameraad had toevallig net exact dezelfde bout bij in zen werkcamionet(draad van losse bout was verneukt) en na alles fatsoenlijk aan te trekken, beide kanten uiteraard, was er nog net tijd voor een testrit voor we het circuit op moisten...
de rest van de dag probleemloos gereden en weer veel kindjes blij gemaakt met men oude sleur...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
plannen van de winter:
*2e mistlicht achter aansluiten(ivm nieuwe keuringsregels)
* ruitensproeiers fixen (hebben nog niet gewerkt sinds ik hem heb)
* mistlichten vooraan terug aansluiten( ivm met nieuw keuringsregels)
* na 4jaar met verslete koppeling te rijden de koppeling van het "tijdelijk" blok toch maar vervangen
*draagarmen(nieuw) - fusees (verguld en nieuw lagers) - pts schroefset(verguld en nieuw dempers) steken
al zit ik al meer als een jaar op men goud geanodiseerde demperhulsen en fusees te wachten
maar dat is allemaal via via dat dat gebeurd, dus dat heb ik zelf niet in de hand...
oh jah en natuurlijk nog voortzoeken naar oorzaak van gesputter
*2e mistlicht achter aansluiten(ivm nieuwe keuringsregels)
* ruitensproeiers fixen (hebben nog niet gewerkt sinds ik hem heb)
* mistlichten vooraan terug aansluiten( ivm met nieuw keuringsregels)
* na 4jaar met verslete koppeling te rijden de koppeling van het "tijdelijk" blok toch maar vervangen
*draagarmen(nieuw) - fusees (verguld en nieuw lagers) - pts schroefset(verguld en nieuw dempers) steken
al zit ik al meer als een jaar op men goud geanodiseerde demperhulsen en fusees te wachten
maar dat is allemaal via via dat dat gebeurd, dus dat heb ik zelf niet in de hand...
oh jah en natuurlijk nog voortzoeken naar oorzaak van gesputter
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Ook een heel avontuur weer dermee dat ik tijdje terug ook postte, niks aan de 205 gedaan voor laatste trackday, ook niks aan de hand gehad...
Kan je dat van die mistlampen eens uitleggen IVM nieuwe keuringsregels?
Kan je dat van die mistlampen eens uitleggen IVM nieuwe keuringsregels?
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Mooi verhaal alweer. blijven gaan!
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
deze heeft origineel de mistlichten samen met de grootlichten.PUG(z)OT schreef: Kan je dat van die mistlampen eens uitleggen IVM nieuwe keuringsregels?
wat normaal niet mag, toch heeft Peugeot daar in de tijd een afwijking voor gekregen onder de pvg van de gti...
maar de mijne had eerst geen PVG.
dus dat zou pros zijn...
omdat te vermijden heb ik die gewoon afgekoppeld...
ontdubbelde grootlichten moeten normaal dichter bij elkaar staan als de kleinste diameter van het licht...
vb origineel licht 15cm diameter bijgeplaatst ligt diameter 10cm, moet het bijgeplaatst licht max 10 cm van het origineel staan...
wat bij 205gti absoluut niet is dus, vandaar de afwijking in de pvg..
ondertussen heb ik er een pvg plaatje in en vormt dit op zich geen probleem... want daarin staat die afwijking zwart op wit...
maar dus om terug te komen op de aanpassing van de regels.
vanaf 1 December moeten alle lichten op de auto werken!!!
zo niet AFKEUR...
zen 2 uitzonderingen(we zijn in belgië tenslotte) *kentekenplaatverlichting blijft zoals het is... (afkeur zodra meer als de helft kapot is.) indien 1 vd 2 nog brand opmerking
*achteruitrijlicht blijft ook opmerking
AL de rest wordt afkeur, denk aan standlichtjes, mistlichten voor, mistlichten Achter,...
verder komen er ook de controle lampjes van mistlicht voor, grootlicht, richtingsaanwijzers en 4 pinkers bij...
LET WEL OP: op de nieuwe regels geld een overgang maatregel van een jaar...
M.a.w. het eerste jaar worden de nieuwe afkeur punten code 2(14 dagen) automatisch geforceerd naar een code 5(gebrek dat aanlijding geeft tot herstelling zonder herkeuring), al zijn ook daar natuutlijk weer uitzonderingen op...
in mijn geval MOETEN men voormistlichten fixen en men 2e achtermistlicht nog gefixd worden...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Hoe zit dat dan als ge zoals mij valse mistlampen hebt, met enkel die witte Hella kapjes? Want er zit niks achter bij mij
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
das simpelweg gewoon afkeur omdat het niet brand of integraal te verwijderen (behuizing,bekabeling,...)PUG(z)OT schreef:Hoe zit dat dan als ge zoals mij valse mistlampen hebt, met enkel die witte Hella kapjes? Want er zit niks achter bij mij
oh jah en afstelling voormistlichten komt er ook bij...
die mogen niet naar boven schijnen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Maar dat zijn toch verstralers ipv mistlampen bij een 205?
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
boeit niet, maken ze bij keuring geen onderschijt in...
zijn zelfs praktisch gezien grootlichten ivm dat ze zo aangesloten zitten...
zijn zelfs praktisch gezien grootlichten ivm dat ze zo aangesloten zitten...