advertentie C&C reclame

Peugeot 508 II

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

[quote="autoweek.nl]In China houdt men wel van wat centimeters extra. De Peugeot 508 komt in verlengde vorm naar het immense Aziatische land en dít zijn de eerste foto's van die uitgerekte Franse nieuwkomer.

De nieuwe tweede generatie van Peugeots 508 is een slag kleiner dan z'n voorganger. Ten opzichte van de vorige 508 is het model acht centimeter korter en de wielbasis is met 2.793 mm 2,4 centimeter korter dan voorheen. Zoals verwacht brengt Peugeot de 508 met een langere wielbasis naar de Chinese markt. Dankzij Chinese media kunnen we je de auto nu al laten zien.

De wielbasis van de Chinese Peugeot 508, die aldaar door de joint-venture Dongfeng Peugeot-Citroën gebouwd zal worden, is met 2.850 mm zo'n 6 centimeter langer dan die van de 508 die Peugeot in Europa verkoopt. Die extra centimeters komen volledig ten goede aan de ruimte voor de achterpassagiers. In Nederland hoeven we de verlengde 508 niet te verwachten.[/quote]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door PUG(z)OT »

Waarom al die moeite voor 6 CM...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Waarschijnlijk omdat die 6cm het verschil maken tussen verkopen in China, of heel goed verkopen in China. :oops:

Chinezen zijn met heel veel he.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door PUG(z)OT »

Ja dat snap ik, die zijn idd met veel, maar waarom moeten 1 ,: die klein menskes zo nee extra grote auto hebben

2: waarom de moeite doen om hem hier 6 CM korter te maken :mrgreen:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Zo klein zijn sineesjes niet.
En daar hebben mensen nog een chauffeur.

Maar waarom hier die lange versie niet uitbrengen, da weet ik nie. Wij willen misschien zo'n grote auto niet :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 508 II

Bericht door jurgen_s »

trekt nu heel hard op een renault aan de zijkant...
marcdtm
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 20:33

Re: Peugeot 508 II

Bericht door marcdtm »

heb gisteren, als VIP op uitnodiging van Peugeot, de opname bijgewoond van "the original test soundtrack" van de 508.

Heb dan natuurlijk ook de gelegenheid gehad de 508 live te bewonderen en ik moet zeggen in t echt is hij nog mooier dan op de plaatjes.

Ondanks dat hij kleiner is dan zijn voorganger, geeft hij wel een ruimer gevoel.

Volgens de algemeen directeur van Peugeot Belgie, zou hij te zien zijn in de showrooms tijdens de opendeurdagen in oktober. :) :) :)

De SW staat in Parijs en zeker in Brussel op het salon.

P.S. zou graag enkele foto's erbij zetten, kan iemand mij zeggen hoe ik ze kan uploaden, lukt niet meer via Photobucket.

Dank u :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door PUG(z)OT »

Heb me gisteren ook is in een witte GT met rode zetels mogen zetten, wat een machine :shock:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ZALIG!!!!
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Zo ne Dark Bleu GT HDi met rood lederen interieur. :Y

Ik neem die over een jaar of 3 wel over als occasie. 8) :+
Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Sidd »

Ik zat net hetzelfde te denken..
Wel een knappe uitvoering die first edition.

En dan zeggen die mensen van autoblog dat blauw een saaie kleur is.. .


Verstuurd vanaf mijn SM-G960U1 met Tapatalk
Steven
Berichten: 3329
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Steven »

Hohoho... :9~
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

De Peugeot Sport-afdeling gaat zich naar verluidt storten op de in Parijs getoonde 508 plug-in hybride. Volgens Australische media zal de auto een groter accupakket en sterkere elektromotoren krijgen.

Volgens de Australische site Motoring, dat zich beroept op gesprekken met een Peugeot-medewerker, zal het vermogen van de aandrijflijn de 300 pk van de Peugeot 3008 GT Hybrid overtreffen. De verwachting is dat Peugeot Sport namelijk niet alleen het elektrische gedeelte, maar ook de 1.6-benzinemotor opnieuw tegen het licht zal houden. De meest krachtige versie van het blok levert op dit moment 225 pk. In de laatste R-auto van Peugeot, de RCZ R, kwam diezelfde krachtbron tot 270 pk.

Een opgewaardeerde plug-in hybride-aandrijflijn zou ook vierwielaandrijving voor de 508 R betekenen. De Australiërs melden verder dat het extra gewicht van de nieuwe componenten gecompenseerd zal worden door onder meer de motorkap en spatborden vóór van aluminium te vervaardigen. De achterklep zou uit een composiet materiaal opgetrokken zijn.

Volgens Motoring heeft Peugeot-designbaas Gilles Vidal in een later gesprek met de site de komst van een 508 R en andere sportieve plug-in hybridemodellen zo goed als bevestigd. "We zullen met sportievere versies van de 508 komen. De plug-in hybride 3008 heeft al 300 pk en op termijn nog meer, dus er komen performance-versies."

"Niet alleen maakt een PHEV een lagere uitstoot en verbruik mogelijk, ze leveren ook extra vermogen en met de juiste aanpassingen kun je tot een serieuze performance-car komen", aldus Vidal. De opwindende koets van de 508 maakt dat er volgens de ontwerper weinig uiterlijke wijzingen nodig zijn. "Je hoeft je niet uit te sloven." Er kunnen volgens Vidal 20-inch wielen onder de auto. Een maatje groter zou ook nog mogelijk zijn, maar dat zou Peugeot Sport beperkingen opleggen bij de afstelling van het onderstel.
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”