advertentie Nova reclame

Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Moderator: P-unit

Plaats reactie
KasKa
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 07:54

Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door KasKa »

Hallo,

Ik kijk al langere tijd mee op dit forum en heb nu helaas door een probleem een vraag. Maar eerst zal ik mij nog even voorstellen.

Ik heb eind 2016 een RCZ Limited Edition (151/200) gekocht in Nederland. Auto particulier gekocht en nooit problemen mee gehad. Afgelopen kerst heb ik de auto laten chippen, wat een enorme verbetering voor het rijplezier is.

Onderstaand een foto:
Afbeelding


Nu kwam ik afgelopen weekend bij een poetsbeurt erachter dat het bovenste laklaagje bij de neus los begint te laten. Hierdoor zijn er een aantal plekjes die niet meer glimmen bij de neus en voorbumper en ruw aanvoelen. Enig idee wat hier tegen te doen is? Is wrappen eventueel een oplossing?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door KasKa op di 20 feb 2018, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door jurgen_s »

dat zal helaas opnieuw lakken worden

soms kan men via een spot repair vermijden dat je de gehele voorkant terug moet laten doen.

Rappen gaat enkel dat verdoezelen. Kan zelfs zijn dat de oneffenheden die je nu voelt in de lak door de folie te zien zijn.
KasKa
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 07:54

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door KasKa »

Dank voor de reactie!

Daar was ik al bang voor! :| Nooit meer naar de wasstraat :roll: :roll: Ik zal nog wat foto's maken van de plekken en contact opnemen met de dealer over eventuele kosten. Wrappen zou ik sowieso al zonde vinden omdat de LE dan niet meer origineel is. :oops:

Zijn er eventueel andere RCZ's die dit probleem ook kennen?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door Joske »

Een Limited Edition had dacht ik toch altijd de zandkleurige dakbogen? :oops:

Wel ferm machine :+
KasKa
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 07:54

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door KasKa »

De dakbogen zijn volgens mij origineel brushed aluminium. Enige zichtbare verschillen aan de buitenkant zijn dacht ik de carbon fiber spiegels en dak :D en natuurlijk de nummering in de dakbogen.

Hieronder close up foto's van de getroffen plekken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door jurgen_s »

lijkt alsof de vernis niet alleen heeft losgelaten. Heeft de witte laag zonder vernis dezelfde metaaldeeltjes erin zitten als de laag met vernis? Als dat niet is, dan is ook de kleurlaag weg en zit je op die plek al tot op de grondlak laag. Die wordt vaak gespoten in een zelfde kleurtoon als de eigenlijke kleurlaag om een mooie dekking te kunnen geven zonder een heel dikke laklaag te moeten leggen.
KasKa
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 07:54

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door KasKa »

De laag eronder heeft volop metaaldeeltjes erin zitten :) Het gaat volgens mij alleen om het bovenste doorzichtige laagje wat afbladdert. Ik zou nog een keer in het donker met licht erop moeten kijken, dan schittert de lak het meeste. :D :D
KasKa
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 07:54

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door KasKa »

Zojuist de auto ingeleverd om de voorbumper in zijn geheel opnieuw te laten spuiten. Duur geintje waar ik weinig van ga zien, maar de auto is dan gelijk wel weer in topconditie! 8)
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Loslatende lak op RCZ THP 156 LE 2010

Bericht door Darl'mat »

weer eentje terug mooi in orde dan.
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”