2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
bijna 1000 km's nu
de vorige motor vond ik hoorbaarder stiller. Doortrekken doet de deze minstens even goed. Alleen ge hoort dat die in de hogere regionen (en ja ik ga door tot het rood) meer van zich laat horen.
de vorige motor vond ik hoorbaarder stiller. Doortrekken doet de deze minstens even goed. Alleen ge hoort dat die in de hogere regionen (en ja ik ga door tot het rood) meer van zich laat horen.
-
- Pug Driver
- Contacteer:
dat er nu geen bodemplaat meer onderzit zal mss wat vergezocht zijn als oorzaak ? 

'n vorige keer gaf ik aan om er 'ns 'n paar honderd km in één keer mee door te rijden, met bijmengen van bv de Monzol5cjurgen_s schreef:bijna 1000 km's nu
maar dat moet natuurlijk passen he - ik ging voor m'n werk al 'n tweetal keer naar Lyon heen en terug (bijna 800 km enkel), in 'n rustig tempo max 130 km/u maar wel non-stop, enkel op de terugweg 'n keer tanken, na iets van 'n 1400 km in totaal gereden te hebben
ik rij dan de gedeelten waar ge bv maar 90 km/u moogt niet in 6, gewoon om de motor permanent voldoende toeren te laten maken (wel rustig rijden, no stress)
ik schakel sowieso nooit snel naar 'n hogere versnelling, 'n motor moet ook 'ademen' - en toch luk ik erin 'n laag verbruik te bekomen
ge hebt zo van die types die blijkbaar nooit 'ns wat dóórtrekken in de vitessen, die bang zijn om 'n motor toeren te laten maken - op m'n werk ook zo één, 'ne rustige vriendelijken typ, maar heeft wel al 2x pbl met z'n EGR klep gehad, ja wat wilt ge .....
enfin dat is aan u wel toevertrouwd denk ik zo [emoji41] maar uw nieuw motorblok zo 'n keer uren na elkaar laten draaien op de autostrade zou er zeer goed aan doen (en zeker met de Monzol5c)
gewoon eens tripke duitsland plannen dan
neen, van aangekoekt vuil ga ik weinig last hebben. Toen er op 177K eolys voor de roetfilter moest bijgevuld worden zat de vullingsgraad van de filter zelf op 5% wat belachelijk weinig is. En minstens één keer per maand hou ik het toerental op de autosnelweg voor langere tijd rond de 3000 - 3500 rpm. Alles goed warmstoken en dan houdt ge het vanzelf proper.

neen, van aangekoekt vuil ga ik weinig last hebben. Toen er op 177K eolys voor de roetfilter moest bijgevuld worden zat de vullingsgraad van de filter zelf op 5% wat belachelijk weinig is. En minstens één keer per maand hou ik het toerental op de autosnelweg voor langere tijd rond de 3000 - 3500 rpm. Alles goed warmstoken en dan houdt ge het vanzelf proper.
Tja, dat is blijkbaar al geen zekerheid meer. Ik mag zeggen dat ik toch regelmatig eens goed doortrek, maar mijn EGR klep is al wel vervangen geweest. Ok, 't was onder waarborg, maar toch...PetDig2 schreef:
ge hebt zo van die types die blijkbaar nooit 'ns wat dóórtrekken in de vitessen, die bang zijn om 'n motor toeren te laten maken - op m'n werk ook zo één, 'ne rustige vriendelijken typ, maar heeft wel al 2x pbl met z'n EGR klep gehad, ja wat wilt ge .....
hoe recenter de auto hoe meer de EGR klep aangesproken wordt. Waar ze vroeger enkel in een bepaald toerental werkte en bij een bepaalde stand van het gaspedaal, doet ze dat nu over een veel breder scala.
deze morgen met de vrouw naar het ziekenhuis voor de zoveelste opvolging
voor nog eens een keer in de ochtendspits (daar zit ik gelukkig niet meer in) mee op het linkerrijvak. Ging vlot door richting 180, dus de fap is nog eens doorgeblazen. Blijft wel wat trillingen geven bij stationair toerental. Niet veel maar ik voel het verschil met vroeger.
En moet eens werk gaan maken van een nieuwe bodemplaat, want comfortabel voel ik me toch niet om zonder rond te rijden. Eens langs de keuring gaan en vragen of ik eentje van alu mag maken.
voor nog eens een keer in de ochtendspits (daar zit ik gelukkig niet meer in) mee op het linkerrijvak. Ging vlot door richting 180, dus de fap is nog eens doorgeblazen. Blijft wel wat trillingen geven bij stationair toerental. Niet veel maar ik voel het verschil met vroeger.
En moet eens werk gaan maken van een nieuwe bodemplaat, want comfortabel voel ik me toch niet om zonder rond te rijden. Eens langs de keuring gaan en vragen of ik eentje van alu mag maken.
waarom zou dat niet mogen ?jurgen_s schreef:Eens langs de keuring gaan en vragen of ik eentje van alu mag maken.
omdat ze misschien vinden dat het te gevaarlijk is en daarom de auto gaan afkeuren. Daarom eerst vragen en dan het doen.
maar wanneer is dat te gevaarlijk ?
bij eraf vliegen ? goed bevestigen ?
bij eraf vliegen ? goed bevestigen ?
zoiets ja
heb trouwens vandaag de monzol in mijn bezit. Morgen al eens een busje maken en gaan tanken.
heb trouwens vandaag de monzol in mijn bezit. Morgen al eens een busje maken en gaan tanken.
dan zijt ge met Dries de eersten die ermee starten denk ik
(tenzij er al zijn die 'in stilte' ermee begonnen zijn [emoji6] )
(tenzij er al zijn die 'in stilte' ermee begonnen zijn [emoji6] )
Heb de bus nog niet [emoji2]
de monzol zit erin. Heb flesje spa rood klaargemaakt voor gebruik. De monzol ingedaan en met wat diesel dat ik thuis had staan al wat lopender gemaakt.
Wel gezien dat men band rechtsachter aan het afgaan is. Stond nog maar 1.3 druk op van de normale 2.7. Goed in het oog houden vandaag en volgende week richting garage voor na te laten kijken.
Wel gezien dat men band rechtsachter aan het afgaan is. Stond nog maar 1.3 druk op van de normale 2.7. Goed in het oog houden vandaag en volgende week richting garage voor na te laten kijken.
ja 't is vrij dikvloeiend, die Monzol5c - maar ik kap het er gewoon niet-voorverdund in - het lost zeer goed in de diesel op