advertentie C&C reclame

1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Moderator: P-unit

308
Pug Driver
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 11 jan 2008, 20:14

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 308 »

Ik heb een paar weken geleden ook zo een probleem gehad met mijne 309 altijd gestart geen probleem ineens leg ik hem stil en wil hij nimmer starten met startkabels terug ingang gezet toerke gedaan terug willen starten en weer niks.
ik heb wel een nieuw baterij er in zitten was mijn alernator die stuk was heb er een revisie op laten doen en nu geen probleem.
Misschien bij u het zelfde probleem.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

De batterij lijkt het probleem toch niet te zijn. Vandaag eens aan een testritje onderworpen aangezien ik morgen toch de 309 wil gebruiken om naar een airshow te gaan.

Starten ging opnieuw zeer moeilijk, ook met de zwaardere batterij. Maar dankzij Jurgens pompende starttruckje ging het na meerdere pogingen toch. Echter valt de motor als hij koud is zeer makkelijk stil, moet altijd wat gas geven om het stilvallen te voorkomen. Wanneer de motor eens op temperatuur is is er geen vuiltje aan de lucht en draait die netjes, ook stationair.

Eens motor op temperatuur ritje Tienen - Zaventem Zaventem - Tienen gedaan (met stop tussen van een halfuurtje), hoofdzakkelijk snelweg. Dit ging zeer goed en merkte niets van problemen. Ook het starten met warme motor was geen enkel probleem.

Wat me eigenlijk wel opviel; de startproblemen zijn er iedere keer geweest nadat de wagen in een hevige stortbui heeft gestaan. Het blijft een wagen vol mysterie voor mij die 309... :tease
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door KrisKe »

het kan goed zijn dat de roter, en de delco kap iets te ver in gebrand zijn, ;) door leeftijd,

dan krijg je ook die symptomen, bij nat weer slecht of niet willen starten doordat dan de 'vonk' niet zwaar genoeg is
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4709
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Darl'mat »

Of barst in de kap, waardoor vocht binnen kan.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

De rotor en de kap had ik recent al vervangen, maar 1 van de bevestigingsklemmen van de kap was afgebroken en heb dit vervangen door een tie-wrap (rattenstaart gelijk wij zeggen). Zou wel eens kunnen dan dat daar ergens vocht in geraakt. Keer checken :)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Heb door een werkongeval de laatste week niet meer kunnen kijken naar de 309, maar de wagen is deze week wel nog eens gestart geweest en sloeg onmiddellijk aan. Dat bevestigd enkel mijn vermoeden over het vocht.

Nu begin ik toch stilaan te twijfelen om de velgen toer op te gaan met deze. De wieldeksels breken achter aan de bevestiging steeds meer door en andere wieldeksels van zelfde model vind ik absoluut niet. Dus misschien toch maar nadenken over een velgje (sommige hier zullen het graag horen :lol: ). Dus aan de mede 309 fanaten en velgenkenners; wat is er mogelijk op een 309? Zelf ken ik bitter weinig van velgen af.
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Jethro »

Met de juiste bandenmaat is veel mogelijk :mrgreen:
Op de mijne zaten 15" 8J breed met vooraan ET10 en achteraan ET0 (origineel ET20 maar vooraan 10mm en achteraan 20mm spacer)

Een gewone 15" 7J breed met 195/45/15 band erop is zeker te doen met een ET-waarde van 20 of minder. En dan moet hij niet persé verlaagd zijn om knap te ogen vermoed ik
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Jethro »

Als ik het mij goed herinner, was dit 195/45/15 of 195/50/15
Afbeelding

Dit was 155/60/15 8)
Afbeelding
308
Pug Driver
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 11 jan 2008, 20:14

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 308 »

Als ge hem wat lager wilt leggen zou ik maximum een 7 breed nemen 8 breed achteraan gaat niet zonder kassen rollen bij een vijf deur

Grts
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

Velgen van een gti

Doet ge. Ooit iets verkeerd mee.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Zou dan inderdaad ook wat willen verlagen, niet te veel. Kassen rollen zou ik liever niet doen. De GTI velgen vind ik persoonlijk dan weer net wat minder, tenzij in het zwart... :mrgreen:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5322
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Joske »

Als ge t toch stock wilt houden.
De miami velgen.
Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Sidd »

Ik heb zo nog een setje miami velgen liggen in 14 inch.. eigenlijk van een 405 afkomstig
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Lander »

Dju net mijn setje GTX van de 305 verkocht
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Ik ga afstappen van het stock-idee. Mijn werkongeval was best vrij ernstig, en dan heb ik al bij al extreem veel geluk gehad want het had evengoed fataal afgelopen kunnen zijn met mij :-( Dat voorval is zo'n moment in uw leven waarop ge wakker schrikt, ik heb eruit geleerd van gewoon uw goesting te doen en te genieten van mijn leven, iets wat ik te weinig deed en veel te veel nadacht over alles. Soit, geen emobedoeling hier :P Maar kortom: waarom zou ik moeten blijven genieten en dromen van de wagens van anderen terwijl ik zelf een goede basis heb? ;) 8)

Nuja, dit jaar zullen de meetings wel gedaan worden zoals hij er nu bij staat, maar 17 zou weleens de andere toer kunnen op gaan. Plannen verkondig ik echter niet :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “30x”