2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
de mijne heeft nog een streepke geel
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Dan is hij nog net niet volledig rot
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
jurgen_s schreef:voilà, ben een arm en been armer
koppeling plus vliegwiel vervangen, wel nu een gewoon vol vliegwiel laten steken en ik voel absoluut geen verschil met vroeger. Bijkomend positief punt: het koppelingspedaal gaat terug zijdezacht wat daarvoor wel anders was. Gezien het lawaai dat er vooronder uitkwam bij het vertrekken in eerste zal er het één en het ander de geest gegeven hebben.
Ook een andere batterij laten steken: als die het nu ook 10 jaar uithoudt dan ben ik heel content.
En als laatste de ophanging vooraan: rechts rotule terug vervangen en links waar het geluid vandaan kwam vermoedt men dat het de veerpoot moet zijn. Da's minder nieuws natuurlijk en moet ik dus op zoek naar een andere oplossing.
Het gaat nog terug een nieuwe worden.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
is weer nieuw rijgevoel he, nieuwe koppeling !jurgen_s schreef: koppeling plus vliegwiel vervangen, wel nu een gewoon vol vliegwiel laten steken en ik voel absoluut geen verschil met vroeger. Bijkomend positief punt: het koppelingspedaal gaat terug zijdezacht wat daarvoor wel anders was.
ben benieuwd naar uw bevindingen met het volle vliegwiel op termijn - ik heb het met de 807 niet aangedurfd
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ivm dat geluid, ik zou even afwachten tot Mei, dan lost het zijn eigen weer mss tijdelijk vanzelf op
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Ik heb in de 407 ook een vast vliegwiel gemonteerd. Ik merk er niks aan, zeker niet tijdens het rijden. Als ik dan al muggenziftend toch een "negatief" puntje kan vermelden dan is het dat de motor bij het stilleggen een iets grotere uitslag heeft omdat het vliegwiel dit niet meer dempt. Maar das dan ook echt muggenzifterij. Ik heb het er ondertussen bijna 7500km in zitten en zou het zo terug opnieuw steken.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
de rekening vandaag gehad: 1208€
dus nieuwe koppeling en vliegwiel, versnellingsbak olie, rechter fusee vervangen en nieuwe batterij. Genoeg geld, maar als ik kijk naar wat anderen met hun premiummerk betalen voor een groot onderhoud, dan betalen die meer.
dus nieuwe koppeling en vliegwiel, versnellingsbak olie, rechter fusee vervangen en nieuwe batterij. Genoeg geld, maar als ik kijk naar wat anderen met hun premiummerk betalen voor een groot onderhoud, dan betalen die meer.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Voor dat geld kan je geen nieuwe auto kopen hé.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
't is dat
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
valt goed mee voor het totaaljurgen_s schreef:de rekening vandaag gehad: 1208€
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Ik vind dat ook best meevallen hetgeen je moet betalen.In elk geval nog veel veilige en pechvrije kilometers gewenst!!
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
en net terug van de garage
ik had opgemerkt dat sinds het nieuwe vliegwiel ik veel meer last had van trillingen. Dennis zei dat het van het vaste vliegwiel kwam omdat die nu niet meer de dempende functie had van het dubbel massa vliegwiel. "Ja maar..." want de trillingen waren soms zo heftig dat heel de auto er van schudde.
Toch maar eens de onderste motorsteun nagekeken en die toonde duidelijke tekenen van slapheid.
Vandaag nieuwe gaan steken en ja hoor: trillingen quasi volledig weg. Eens gereden aan stationair toerental in vierde en dat deed die zonder schokken iets wat gisteren niet mogelijk was. En het oprijden op de oprit in achteruit (bergop) ging nu ook quasi zonder trillingen.
112€ was mijn schuld en met een dikke glimlach betaald.
Dank u wel wesly voor het werk en garage kenens voor de vlotte afhandeling!!
ik had opgemerkt dat sinds het nieuwe vliegwiel ik veel meer last had van trillingen. Dennis zei dat het van het vaste vliegwiel kwam omdat die nu niet meer de dempende functie had van het dubbel massa vliegwiel. "Ja maar..." want de trillingen waren soms zo heftig dat heel de auto er van schudde.
Toch maar eens de onderste motorsteun nagekeken en die toonde duidelijke tekenen van slapheid.
Vandaag nieuwe gaan steken en ja hoor: trillingen quasi volledig weg. Eens gereden aan stationair toerental in vierde en dat deed die zonder schokken iets wat gisteren niet mogelijk was. En het oprijden op de oprit in achteruit (bergop) ging nu ook quasi zonder trillingen.
112€ was mijn schuld en met een dikke glimlach betaald.
Dank u wel wesly voor het werk en garage kenens voor de vlotte afhandeling!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Dat doet er mij aan denken dat ik ook nog es bij Kenens moet langs gaan deze of volgende week. Heb hier nog ne bon liggen omdat mijne auto bijna verjaart.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Het vast vliegwiel had inderdaad een makkelijke zondebok kunnen zijn, maar geeft inderdaad geen extra overlast, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Bij mij trilt het wat bij het aanzetten, maar als ik vergelijk met het rammelen van het kapotte vliegwiel vroeger is dit niets.