@kriske: wanneer komt dien 2l in dien grijze?(of wanneer komt die motorsteun vrij???hint hint hint hint)
vandaag weer wat gedaan.
den 105 kop ook gestript...
de 2 naast een, hier valt het verschil niet zo op(3uitstulpingen 105, 4 115)
den 105 heeft eigenlijk een volledig symetrich profiel bovenaan
bij de 115 duidelijk niet, achterkant is veel dieper weg gefreesd waardoor kopbout uitsparingen vele minder diep lijken...
hier ziet ge duidelijk verschil bij achterkant van de kop.
den 105 is benede veel breder(let op "achterste" cilinderkopboutgaten), waar den 115 breder steunen voor luchtfilterhuis heeft...
en dan...
het meten

hoe nauwkeurig ik het zelf kan...
115 kop... 7.25mm diep
105kop...

sorry geen duidelijke foto hiervan, blijkbaar
spannend he
nee tot men grote blijdschap zijn ze even diep...
dus plan A is terug van kracht

op foto's ziet ge ook het verschil in vorm verbrandingskamer, 105 vrij recht waar 115 meer afheld.