2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Moderator: P-unit
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
the difference between men and boys, is the price of their toys .... 
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Hehe, altijd lachen zoiets!
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Idd! Morgen eens richting Ardennen sjeezen. Ik kijk er naar uit.
!
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
En, hoe was de rit naar de Ardennen?
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Ben nog aan het nagenieten... Korte samenvatting: S is mijn beste vriend hier [emoji2]
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
haha, duimkes zijn altijd leuk, heb er ook al eens een paar keer eentje gehad (van ne snelheidsmoto en ne Subaru met zo een nurnburgring plakkerke op de kont oa) maar dat had dan niks met optrekken te maken ( Duh : 406 = traag), maar hoe er door de bocht werd gegaan op het klaverblad 
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Laten we zeggen: de eerste iets of wat deftige test/trip met de 508 zit erop...
Bottomline: zeer aangename reisauto. Echt een snelwegvreter die vlot rijbewijsvernietigende snelheden halt (zelfs helemaal volgestouwd). Altijd kracht genoeg voor de Ardense hellingen (bijvoorbeeld beruchte helling aan Verviers). Cruise control trekt alles vlot erdoor, op geen enkel moment tekort gekomen. Hernemingen zeer vlot, zowel in D als S. In S gaat hij agressief van 90 naar 140 in no time vanuit 4de... mooie duw in de rug. Op E40 regelmatig enkele trekhaakfans verrast bij het hernemen
Toch ook enkele kleine bemerkingen: op de Ardense binnenwegen vind ik D niet altijd even aangenaam. Daar waar je manueel wellicht in z'n 3 of 4 zou blijven hangen om steeds kracht te hebben (optimaal toerentalgebied) schakelt de automaat in D vrij snel op (om economisch te rijden allicht). bij de minste gastoets schakelt hij dan terug en op en terug... stoorde me soms. De oplossing: S-stand. Niet zo zeer om zwaar door te rijden, maar hij blijft langer hangen rond 2000 rpm en hoger zodat je steeds in het optimaal toerentalbereik zit. Ook schakelt hij sneller terug bij afremmen, bijvoorbeeld voor een haarspeld- of scherpe bocht. In de S-stand zit hij dan direct in de goede versnelling voor snelle acceleratie in/na de bocht. Top!
Nog iets waar ik aan moest wennen, was het remmen op de motor. Op de snelweg met cruise control aan is dit geen probleem. Hij schakelt dan zelf naar 5 (of 4) om af te remmen. Bij het gewoon rijden gaat hij zelf niet terugschakelen, enige manier om dit te doen is manueel of actief aan min-peddel trekken bij het afdalen. In het laatste geval blijft hij dan ook hangen in die versnelling tot je terug optrekt. Nog andere suggesties?
Ook is het MM-systeem 1 keer gecrasht (en startte dus opnieuw op), navigatie willen ingeven en dan snel andere source van muziek willen kiezen en crash... opstart duurde vrij lang. Gelukkig slecht 1 keer voorgehad.
Verbruik van de ganse Ardennentrip was gemiddeld: 6.9 l/100km (inclusief de vele kortere 'berg'tripjes. Vind ik zeker ok. Op de snelweg in de heenrit haalde ik een gemiddeld verbruik van 6.7l, wat ik toch nog veel vond aan CC-snelheid van 130km/h. Op de terugweg aan 140 km/hh CC en soms nog wat meer (even 200 aangetikt
)(inclusief 40 min file) had ik maar 6.4l (200, rijtijd 2h30). Lijkt me dus dat 140 wellicht in een betere toerentalzone zit (net boven 2100 rpm).
Nog steeds heel tevreden van onze nieuwe auto en ik kijk al uit naar de trip richting Spanje in juni! Kilometerstand vandaag 2450 km.
Bottomline: zeer aangename reisauto. Echt een snelwegvreter die vlot rijbewijsvernietigende snelheden halt (zelfs helemaal volgestouwd). Altijd kracht genoeg voor de Ardense hellingen (bijvoorbeeld beruchte helling aan Verviers). Cruise control trekt alles vlot erdoor, op geen enkel moment tekort gekomen. Hernemingen zeer vlot, zowel in D als S. In S gaat hij agressief van 90 naar 140 in no time vanuit 4de... mooie duw in de rug. Op E40 regelmatig enkele trekhaakfans verrast bij het hernemen
Toch ook enkele kleine bemerkingen: op de Ardense binnenwegen vind ik D niet altijd even aangenaam. Daar waar je manueel wellicht in z'n 3 of 4 zou blijven hangen om steeds kracht te hebben (optimaal toerentalgebied) schakelt de automaat in D vrij snel op (om economisch te rijden allicht). bij de minste gastoets schakelt hij dan terug en op en terug... stoorde me soms. De oplossing: S-stand. Niet zo zeer om zwaar door te rijden, maar hij blijft langer hangen rond 2000 rpm en hoger zodat je steeds in het optimaal toerentalbereik zit. Ook schakelt hij sneller terug bij afremmen, bijvoorbeeld voor een haarspeld- of scherpe bocht. In de S-stand zit hij dan direct in de goede versnelling voor snelle acceleratie in/na de bocht. Top!
Nog iets waar ik aan moest wennen, was het remmen op de motor. Op de snelweg met cruise control aan is dit geen probleem. Hij schakelt dan zelf naar 5 (of 4) om af te remmen. Bij het gewoon rijden gaat hij zelf niet terugschakelen, enige manier om dit te doen is manueel of actief aan min-peddel trekken bij het afdalen. In het laatste geval blijft hij dan ook hangen in die versnelling tot je terug optrekt. Nog andere suggesties?
Ook is het MM-systeem 1 keer gecrasht (en startte dus opnieuw op), navigatie willen ingeven en dan snel andere source van muziek willen kiezen en crash... opstart duurde vrij lang. Gelukkig slecht 1 keer voorgehad.
Verbruik van de ganse Ardennentrip was gemiddeld: 6.9 l/100km (inclusief de vele kortere 'berg'tripjes. Vind ik zeker ok. Op de snelweg in de heenrit haalde ik een gemiddeld verbruik van 6.7l, wat ik toch nog veel vond aan CC-snelheid van 130km/h. Op de terugweg aan 140 km/hh CC en soms nog wat meer (even 200 aangetikt
Nog steeds heel tevreden van onze nieuwe auto en ik kijk al uit naar de trip richting Spanje in juni! Kilometerstand vandaag 2450 km.
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
heenrit bergop, terugrit bergaf 
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Lijkt me beperkt... Maar klopt wel [emoji6]
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
wind doet ook veel. Met rugwind geraak ik op de autosnelweg soms aan 4.3l bij 120 km/h. Met tegenwind moet ik zelfs niet hopen om onder de 6 liter te geraken.
Hoe hoger de snelheid hoe groter de factor luchtweerstand wordt in het verbruik.
Hoe hoger de snelheid hoe groter de factor luchtweerstand wordt in het verbruik.
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Droog en nat maakt ook veel verschil.
En minder gewicht bij de bij de terug rit? (alle beetjes helpen
)
En minder gewicht bij de bij de terug rit? (alle beetjes helpen
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Volgens mij was er meer wind en meer gewicht op de terugrit [emoji2]
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Zoiets voor de winter: https://www.youtube.com/watch?v=F1-11dKTAes ?
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
schoon velgen
maar verkrijgbaar in de peugeot afmetingen?
maar verkrijgbaar in de peugeot afmetingen?
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
18 inch, 8.0J, ET45... Enkel laatste wijkt af van standaard ET42. Is dit een probleem?