Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:37
Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Hallo,
ik heb onlangs een 205 gti 1.9 gekocht die al een 2 tal jaar stil stond.
De auto is in redelijke staat (de lak niet), geen roest etc.
Foto's volgen!
Aangezien de auto toch al 190000 km op de teller heeft te staan moet ik een aantal dingen vervangen. Verdelerkap, eventueel injectors, en nog heel wat kleinigheden.
Nu vraag ik mij af of er in de buurt van Gent (hoeft niet) een winkel/garagist is waar ik onderdelen kan bestellen. Ik ben al naar de peugeot garage geweest. Voor de verdelerkap en 4 nieuwe injectoren was de prijs 900 euro (dat kan ik er helaas niet aan uitgeven )
Alvast bedankt,
Alexander
ik heb onlangs een 205 gti 1.9 gekocht die al een 2 tal jaar stil stond.
De auto is in redelijke staat (de lak niet), geen roest etc.
Foto's volgen!
Aangezien de auto toch al 190000 km op de teller heeft te staan moet ik een aantal dingen vervangen. Verdelerkap, eventueel injectors, en nog heel wat kleinigheden.
Nu vraag ik mij af of er in de buurt van Gent (hoeft niet) een winkel/garagist is waar ik onderdelen kan bestellen. Ik ben al naar de peugeot garage geweest. Voor de verdelerkap en 4 nieuwe injectoren was de prijs 900 euro (dat kan ik er helaas niet aan uitgeven )
Alvast bedankt,
Alexander
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Peugeot 205 gti 1.9
Mooie aankoop, plezier om mee te rijden, moet natuurlijk wel in orde zijn.
Waarom moeten de injectors vervangen, zijn ze getest?
Als verdelerkappen niet meer verkrijgbaar zijn bij de dealer kunt u zoeken op internet.
10 jaar nadat de laatste type van de band rolt zijn de fabrikanten niet meer verplicht om onderdelen aan te bieden.
Waarom moeten de injectors vervangen, zijn ze getest?
Als verdelerkappen niet meer verkrijgbaar zijn bij de dealer kunt u zoeken op internet.
10 jaar nadat de laatste type van de band rolt zijn de fabrikanten niet meer verplicht om onderdelen aan te bieden.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
neem eens contact op met deze persoon
https://www.facebook.com/wdparts?fref=ts
hier ook gekend als golf16v
https://www.facebook.com/wdparts?fref=ts
hier ook gekend als golf16v
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:37
Re: 1987 - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Hallo,
bij deze een update over mijn gti. Ondertussen is er al veel veranderd.
Toen ik de auto kocht reed hij niet, maar door mijn benzinepomp te vervangen is het probleem opgelost geraakt.
Alle remblokken en handremkabels zijn vervangen.
Ik heb ook al een nieuwe uitlaat gemonteerd, de motor een compleet onderhoud gegeven:
oliefilter
olie 15w40 half-syn.
benzinefilter
luchtfilter
verdelerkap en rotor
De motor rookt veel witte rook bij het starten tot 5min draaien. Volgens wat ik er al over gelezen heb zou dit een kapotte koppakking kunnen zijn. Zou dit de ooraak kunnen zijn of is het iets anders?
Ik heb de auto gekocht zonder papieren etc. ik had enkel het chassisnummer.
Maar ik ben onmiddelijk naar de politie gegaan voor aanvraag van verlies van gva en inschrijvingsbewijs en ondertussen heb ik ze al.
Kan ik nu al naar de keuring gaan(garage met z platen) of moet ik eerst mijn gva bij peugeot gaan aanvragen?
Ik stel deze vraag omdat ik via internet gelezen heb dat een gva niet nodig is bij een oldtimerkeuring.
Foto's:
alexander
bij deze een update over mijn gti. Ondertussen is er al veel veranderd.
Toen ik de auto kocht reed hij niet, maar door mijn benzinepomp te vervangen is het probleem opgelost geraakt.
Alle remblokken en handremkabels zijn vervangen.
Ik heb ook al een nieuwe uitlaat gemonteerd, de motor een compleet onderhoud gegeven:
oliefilter
olie 15w40 half-syn.
benzinefilter
luchtfilter
verdelerkap en rotor
De motor rookt veel witte rook bij het starten tot 5min draaien. Volgens wat ik er al over gelezen heb zou dit een kapotte koppakking kunnen zijn. Zou dit de ooraak kunnen zijn of is het iets anders?
Ik heb de auto gekocht zonder papieren etc. ik had enkel het chassisnummer.
Maar ik ben onmiddelijk naar de politie gegaan voor aanvraag van verlies van gva en inschrijvingsbewijs en ondertussen heb ik ze al.
Kan ik nu al naar de keuring gaan(garage met z platen) of moet ik eerst mijn gva bij peugeot gaan aanvragen?
Ik stel deze vraag omdat ik via internet gelezen heb dat een gva niet nodig is bij een oldtimerkeuring.
Foto's:
alexander
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
mooi zo een fase 1 in het wit je gelijkvormigheidsattest heb je wel nodig denk ik, indien de wagen ooit geleverd is met een GVA, van voor 69 ? dacht ik hebben de wagens geen gva.
die witte rook zal wel gewoon condens zijn die in de uitlaat hangt, als hij warm gedraait is, is het weg?
die witte rook zal wel gewoon condens zijn die in de uitlaat hangt, als hij warm gedraait is, is het weg?
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Voor oldtimerkeuring heb je momenteel geen gva nodig...
Heb je het erbij is wel altijd een pluspunt...
Wil je hem nadien gewoon inschrijven heb je het nodig of verkoop je hem ooit is het ook interessanter...
Kost 115 euro bij peugeot en paar dagen later heb je het, moet je ook dat papier van politie meenemen naar dealer
Heb je het erbij is wel altijd een pluspunt...
Wil je hem nadien gewoon inschrijven heb je het nodig of verkoop je hem ooit is het ook interessanter...
Kost 115 euro bij peugeot en paar dagen later heb je het, moet je ook dat papier van politie meenemen naar dealer
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:37
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Ja als hij warm staat rookt hij niet meer, maar als hij koud staat rookt hij als een turk.
Ik ga deze week maar eens naar de keuring gaan
Hmm is het dan toch een fase 1?
Omdat mijn interieur fase 2 is denk ik:
(dit is spijtig genoeg niet mijn interieur maar gewoon een foto van internet)
Mvg alexander
Ik ga deze week maar eens naar de keuring gaan
Hmm is het dan toch een fase 1?
Omdat mijn interieur fase 2 is denk ik:
(dit is spijtig genoeg niet mijn interieur maar gewoon een foto van internet)
Mvg alexander
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
zolang het maar witte rook is en het in het begin is bij het warmdraaien moet ge u geen zorgen maken. Dat is dus gewoon water dat moet verdampen bij het warm worden van de uitlaat. Zien dat je de auto lang genoeg rijdt om eventuele roestproblemen in de uitlaat te voorkomen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
geen gelijkvormigheidsattest nodig voor oldtimer.
gelijkvormigheidsattest is overigens ook niet nodig voor ingevoerde wagens, let hier wel op het voertuig moet wel gelijkvormig zijn volgens Proces Verbaal Goedkeuring.( de pvg nummer moet ook het identificatieplaatje staan)
knappe aankoop
hou hem in eren
denk overigens fase 2(de rood-witte achterlichten zonder oranje in, Zwart dashboard met 3 draaiknoppen)
gelijkvormigheidsattest is overigens ook niet nodig voor ingevoerde wagens, let hier wel op het voertuig moet wel gelijkvormig zijn volgens Proces Verbaal Goedkeuring.( de pvg nummer moet ook het identificatieplaatje staan)
knappe aankoop
hou hem in eren
denk overigens fase 2(de rood-witte achterlichten zonder oranje in, Zwart dashboard met 3 draaiknoppen)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:37
Re: 1987 - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Dat ga ik zeker doen
Gisteren naar de keuring geweest, ik ben afgekeurd op mijn draagarmen(rubbers) dus die heb ik besteld.
Mijn oliedruk bij normaal rijden ligt nogal hoog: 5-6
Ik heb er 15w40 half syn olie inzitten, zal mijn oliedruk lager liggen als ik er bijv 10w40 olie ingiet?
Mvg alexander
Gisteren naar de keuring geweest, ik ben afgekeurd op mijn draagarmen(rubbers) dus die heb ik besteld.
Mijn oliedruk bij normaal rijden ligt nogal hoog: 5-6
Ik heb er 15w40 half syn olie inzitten, zal mijn oliedruk lager liggen als ik er bijv 10w40 olie ingiet?
Mvg alexander
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Zo veel zal dat niet schelen.15w40 en 10w40 schelen niet zo veel in gebruiksbereik tabel staat achter in de handleiding trouwens...
Olie druk sensors zijn niet de meest nauwkeurige overigens.
Mijn diesel zit ook rond de 5a 6 bar, misschien is de oliedruk van pomp van diesel hoger als gti.
Hebben ze bij u misschien straffer overdruk veer gestoken, weet dat dit varieert van soort blok tot blok...
Weet nu niet hoe het bij mijn gti zit, maar heb van andere al waardes gehoord van 1,5 a 2,5 bar...
Olie druk sensors zijn niet de meest nauwkeurige overigens.
Mijn diesel zit ook rond de 5a 6 bar, misschien is de oliedruk van pomp van diesel hoger als gti.
Hebben ze bij u misschien straffer overdruk veer gestoken, weet dat dit varieert van soort blok tot blok...
Weet nu niet hoe het bij mijn gti zit, maar heb van andere al waardes gehoord van 1,5 a 2,5 bar...
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Bestaat half syntetische wel in 15w40?
Half syn in 10w40 gaat minder condens geven in de motor, verschil op oliedruk gaat die niet geven.
Half syn in 10w40 gaat minder condens geven in de motor, verschil op oliedruk gaat die niet geven.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
Zou zowiezo wel bij half synthetisch blijven.
Al gehoord dat sommige bij overschakeling naar volsyntetisch problemen kregen met olie temperatuur, wat ik horen zeggen heb van Rallye crossers...
Al gehoord dat sommige bij overschakeling naar volsyntetisch problemen kregen met olie temperatuur, wat ik horen zeggen heb van Rallye crossers...
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: Bouwj - Peugeot 205 gti 1.9 - alexanderk
mijn olie druk sensor (aftermarket) geeft bij warme motor een druk aan van ongeveer 4 bar