1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Moderator: P-unit
1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Heren (en dames)
Ik ben enige tijd niet echt actief geweest op het forum, het was hier ontzettend druk (o.a. carbagerun, mecanicien op rally en circuit, herexamens,...) maar hier ben ik weer. deze keer stel ik m'n nieuwe daily voor, deze vervangt een ford fiesta 1.3
Het gaat dus om een 106 GTi uit het jaar 1999, met de welbekende 1.6 16V dus. Het kleur is lucifer rouge, wat erg leuk staat naast de rode 205 GTi.
De wagen is zo aangekocht met volgende mods:
-OZ supertourismo velgen, gunmetal plastidip
-AST schroefset (7cm verlaagd, uiteraard ook achteraan)
-open luchtfilter
-katvervanger en remus einddemper
-brembo max schijven vooraan
-veerpootbrug
-roest :'(
Hoewel het een dagelijks voertuig blijft staan toch enkele mods op de planning.
-Carbon airbox
-206 GTi remmmerij voor
-ferrodo ds 3000 of CL rc6 remblokken voor en achter
-OMP group N of gelijkaardige uitlaat
-powerflex rubbers in de achteras, eventueel ook in de voorste draagarmen
-OMP stuurtje
-Carterplaat!
-....
Dit is het voorlopige lijstje, hier en daar zal wel nog iets bijkomen
De remmen zijn de eerste mod op de planning, de standaard remmen zijn echt ondermaats. Reeds 2 maal had ik erg veel last van fading na een toertje in de binnenbanen.
en dan nu de foto's:
en de eerste mod!
van:
naar:
de 206 remmen zijn ook reeds aangekocht maar nog niet gemonteerd.
momenteel staat de wagen nog niet op belgische platen, ik heb eerst een donor gekocht zodat ik alle benodigde stukken er kan uitslijpen om deze 106 weer in orde te maken.
tot later!
Ik ben enige tijd niet echt actief geweest op het forum, het was hier ontzettend druk (o.a. carbagerun, mecanicien op rally en circuit, herexamens,...) maar hier ben ik weer. deze keer stel ik m'n nieuwe daily voor, deze vervangt een ford fiesta 1.3
Het gaat dus om een 106 GTi uit het jaar 1999, met de welbekende 1.6 16V dus. Het kleur is lucifer rouge, wat erg leuk staat naast de rode 205 GTi.
De wagen is zo aangekocht met volgende mods:
-OZ supertourismo velgen, gunmetal plastidip
-AST schroefset (7cm verlaagd, uiteraard ook achteraan)
-open luchtfilter
-katvervanger en remus einddemper
-brembo max schijven vooraan
-veerpootbrug
-roest :'(
Hoewel het een dagelijks voertuig blijft staan toch enkele mods op de planning.
-Carbon airbox
-206 GTi remmmerij voor
-ferrodo ds 3000 of CL rc6 remblokken voor en achter
-OMP group N of gelijkaardige uitlaat
-powerflex rubbers in de achteras, eventueel ook in de voorste draagarmen
-OMP stuurtje
-Carterplaat!
-....
Dit is het voorlopige lijstje, hier en daar zal wel nog iets bijkomen
De remmen zijn de eerste mod op de planning, de standaard remmen zijn echt ondermaats. Reeds 2 maal had ik erg veel last van fading na een toertje in de binnenbanen.
en dan nu de foto's:
en de eerste mod!
van:
naar:
de 206 remmen zijn ook reeds aangekocht maar nog niet gemonteerd.
momenteel staat de wagen nog niet op belgische platen, ik heb eerst een donor gekocht zodat ik alle benodigde stukken er kan uitslijpen om deze 106 weer in orde te maken.
tot later!
Re: 1999 - peugeot 106 GTi - verbeke
Blijft leuk om zien zo'n 106, zeker de gti!
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1999 - peugeot 106 GTi - verbeke
Zalige daily!!!
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
mits goede uitlaat zijn er een pak pk's te winnen
goed bezig!!
goed bezig!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
zeer mooi.
greetz
greetz
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Ferme daily!
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Momenteel nog niet veel doorgedaan doordat m'n vader z'n knie heeft gebroken. gisteren wel nog iets leuks gaan halen:
laat de nachtritjes maar komen!
laat de nachtritjes maar komen!
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
leuk nog een gti erbij .
mijne ligt ook op ast schroefset . is er veel verschil te voelen van de 266 remmerij? want ik heb eens een setje 406coupe brembo's gekocht maar dan gingen de 14ers er niet meer op en wil niet meteen groter gaan van wielen want dan komt hij te hoog naar mijn zin tenzij er van die ultraplatte bandjes om gaan.
mijne ligt ook op ast schroefset . is er veel verschil te voelen van de 266 remmerij? want ik heb eens een setje 406coupe brembo's gekocht maar dan gingen de 14ers er niet meer op en wil niet meteen groter gaan van wielen want dan komt hij te hoog naar mijn zin tenzij er van die ultraplatte bandjes om gaan.
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Moeilijk te zeggen aangezien ze er nog niet op zitten. Wat ik wel weet is dat de originele remmen snel fading ondervinden, zeker bij een toertje in de binnenbanen.
Volgens een kameraad zouden 266mm remmen met goeie blokken (ds2500 of meer) meer dan voldoende zijn. Hou ook rekening als je de 406 brembo's monteert dat het onafgeveerd gewicht veel hoger is dan met 266mm remmen. Met die reden in het achterhoofd heb ik ook de keuze gemaakt voor 266mm remmen, hoewel zo'n setje brembo's erg vet staat!
Volgens een kameraad zouden 266mm remmen met goeie blokken (ds2500 of meer) meer dan voldoende zijn. Hou ook rekening als je de 406 brembo's monteert dat het onafgeveerd gewicht veel hoger is dan met 266mm remmen. Met die reden in het achterhoofd heb ik ook de keuze gemaakt voor 266mm remmen, hoewel zo'n setje brembo's erg vet staat!
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Denk dat ge 15" nodig hebt met 266 schijven.
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Das geen probleem aangezien de OZ velgen 15" zijn.
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Lijkt me leuk speelgoed, deze hou ik ook in de gaten
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
14" gaat ook nog bij de 266 remmen van een 206Darl'mat schreef:Denk dat ge 15" nodig hebt met 266 schijven.
Re: 1999 - Peugeot 106 GTi - verbeke
Dit zaakje heeft een rare wending gekregen. Hierover meer als ik op pc zit. Anyway...