advertentie Nova reclame

Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
sven311
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 aug 2014, 11:35

Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door sven311 »

Beste

Ik heb in juni 2014 een nieuwe peugeot 207 + gekocht.
Ik ben erg tevreden over de wagen, echter hebben we laatst een "probleem" ontdekt.
Als de wagen op een erg steile helling in zijn 1e staat geparkeerd, dan bolt die stuk per stuk steeds vooruit. Op een gewone helling is er geen probleem maar op een steil stuk wel. Dit zou toch niet mogen, dat de wagen door de versnelling 'bolt/zakt'?
in de zomer kan ik de handrem gebruiken, maar hoe los ik het op op skireis, ok een blok hout voor het wiel maar het zou niet mogen bij een nieuwe wagen, toch ?
Binnenkort eens aan de dealer vragen, maar misschien herkennen jullie het probleem?

Mvg Sven
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door jurgen_s »

als de wagen met de neus richting naar beneden staat moet ge de achteruit versnelling inschakelen en niet vooruit. Doet ge dat wel is het logisch dat de auto vooruit bolt natuurlijk.
sven311
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 aug 2014, 11:35

Re: Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door sven311 »

ah bon? ik dacht dat je hem eender wanneer in 1e kon laten staan, dat hij dan zowiso niet mocht beginnen bollen.. Dus er scheelt niets aaa de wagen volgens jou?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door jurgen_s »

in mijn ogen niet neen. Tenzij die dat ook doet in de achteruitversnelling natuurlijk.

Dus altijd een versnelling gebruiken tegenovergesteld van de helling. Met de neus richting helling kan je eerste gebruiken, met de neus richting dal moet je achteruit gebruiken.
sven311
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 aug 2014, 11:35

Re: Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door sven311 »

Zal het dit weekend eens op dezelfde plek gaan proberen in achteruit.. Hopelijk lost dat het probleem op :) alvast bedankt..
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door PUG(z)OT »

ooit nogal eens iemand over weten klagen, maar is normaal, dit is wss een benzine? die draai je heel makkelijk rond... dus motor kan de wagen op een steile helling nooit tegen houden
sven311
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 aug 2014, 11:35

Re: Peugeot 207 + "bolt"' door versnelling?

Bericht door sven311 »

PUG(z)OT schreef:ooit nogal eens iemand over weten klagen, maar is normaal, dit is wss een benzine? die draai je heel makkelijk rond... dus motor kan de wagen op een steile helling nooit tegen houden
Neen, is een 1.4 hdi , diesel dus..

Maar slechts 2000 km op de teller, de compressie moet dus nog 'vergoten' denk ik.. , ik moet wel zeggen dat het een erg stijl stuk was..
Plaats reactie

Terug naar “20x”