advertentie Van Wijk reclame

Ratelend geluid motor?Opgelost!!!

Moderator: P-unit

salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Ratelend geluid motor?Opgelost!!!

Bericht door salle37 »

Hallo rcz-vrienden,heeft iemand van jullie dat motorprobleem(benzine 156pk) ooit gehad dat als je de rcz s'morgens koud start dat hij de eerst 5 a 10 seconden zo een ratelend geluid maakt(juist een dieselmotor) vanonder de motorkap?Eens je vertrek en 2000 a 3000 toeren maakt gaat het geluid weg.Als de motor warm heeft doet hij dat niet meer als je start!!!!!Maar hij doet het niet altijd als hij koud heeft gestaan.
Heeft dat misschien te maken met dat gekend kettingprobleem van de distributie? :evil: :twisted: :cry:
Laatst gewijzigd door salle37 op vr 03 jan 2014, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door PUG(z)OT »

kettingspanner staat mss los of moet vervangen worden denk ik ;)
alex1
Berichten: 201
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 14:10
Locatie: Bonheiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door alex1 »

Heb juist hetzelfde voor....s'morgens een " enorm " ratelend geluid.
Dit is al enkele maanden zo....bij warme motor geen geratel meer.....wel soms in stadsverkeer even schokken van de motor bij schakelen hogere versnelling.....


Heb 9 september een afspraak bij Peu Mechelen...moest wachten tot de Thp mechanic terplaatse was....( congeperiode).

Heb al stevig gesurfd op DE en UK Rcz forums....en al regelmatig ene gehad met nieuwe kettingspanner...dus ik wacht af....

Wat ik ook veel lees is dat er vervuiling optreed in de Thp motor...met reiniging van de cylinderkoppen of in vele gevallen nieuwe cylinderkop wordt geplaatst.


Zonde voor onze wagen....k'zou h'm opnieuw direct kopen...is geen mooiere volgens mij....maar die Thp motoren ...... :roll:

Zal even melden wat Peu Mechelen zal doen... ;)
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door salle37 »

alex1 schreef:Heb juist hetzelfde voor....s'morgens een " enorm " ratelend geluid.
Dit is al enkele maanden zo....bij warme motor geen geratel meer.....wel soms in stadsverkeer even schokken van de motor bij schakelen hogere versnelling.....


Heb 9 september een afspraak bij Peu Mechelen...moest wachten tot de Thp mechanic terplaatse was....( congeperiode).

Heb al stevig gesurfd op DE en UK Rcz forums....en al regelmatig ene gehad met nieuwe kettingspanner...dus ik wacht af....

Wat ik ook veel lees is dat er vervuiling optreed in de Thp motor...met reiniging van de cylinderkoppen of in vele gevallen nieuwe cylinderkop wordt geplaatst.


Zonde voor onze wagen....k'zou h'm opnieuw direct kopen...is geen mooiere volgens mij....maar die Thp motoren ...... :roll:

Zal even melden wat Peu Mechelen zal doen... ;)
Ben benieuwd wie voor de kosten gaat opdraaien :twisted: :evil: daar mijne pas 2 maanden uit garantie is????Ik ga volgende week naar de peu in St-truiden om te horen wat ze daar te zeggen hebben over dat probleem en over de garantie.Heb op facebook een bericht gekregen dat je 3 jaar garantie krijgt op de distributieketting als de rcz van voor november 2010 is.Hou jullie ook op de hoogte van de stand van zaken :Y :Y
alex1
Berichten: 201
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 14:10
Locatie: Bonheiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door alex1 »

Ik denk dat ge niks moet vrezen aangaande uw garantieperiode...k heb al tientallen zaken gelezen en gevolgd op het net....binnen en buitenland...en nog nooit moet er iemand voor opdraaien, komt wel in orde.... 8)
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door salle37 »

Vandaag bij peu st-truiden geweest en ze uitgelegd met welk probleem ik zit en ze zeiden dat ze weet hadden over de distributieketting probleem.Ik moest ze mijn inschrijvingsbewijs binnen brengen en zei gingen de aanvraag bij peu belgie indienen om onder garantie het probleem op te lossen.Hou jullie verder op de hoogte
Ga morgen inschrijvingbewijs binnen brengen :Y
alex1
Berichten: 201
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 14:10
Locatie: Bonheiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door alex1 »

Hier nog nieuws..??

;)
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door salle37 »

De rcz wordt volgende week woensdag aan de computer gehangen en als er een foutmelding in het motor is gaat peugeot belgium bekijken over vervangen van ketting en kettingspanner onder garantie!!! :Y
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door salle37 »

Vandaag bij vrienden geweest die in de rallywereld zitten en mijn probleem uitgelegd dat motor koud een ratelend geluid maakt.Ze hebben mij aangeraden van de olie te verversen en er een olieadditief toe te voegen.Omdat de kettingspanner hydraulisch is en met een koude start de olie niet snel genoeg naar de kettingspanner komt zal de ketting een ratelend geluid maken tegen de verharde plastiek die naar de ketting toe gebracht wordt.Dus ga ik olieadditief van Marly http://www.marly.com/lang/nl-nl/winkel/ ... 5ml-1.aspx erin doen volgende week samen met de nieuwe olie.Hou jullie op de hoogte.
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Ratelend geluid motor?Opgelost!!!

Bericht door salle37 »

Mijn probleem met het ratelend geluid is opgelost door mijn vrienden van Midas St-Truiden :Y Half december was ik een weekendje naar Brugge en gaf mijn rcz plots een "te laag olieniveau" aan.Onder de rcz lag een klein olieplek en ben dan olie gaan kopen en heb de maandag dadelijk naar mijn buren van de Midas geweest en het probleem uitgelegd.In de voormiddag telefoon gekregen met de vraag of ik nog garantie had op de rcz maar daar ik die niet meer had zeiden ze dat ze het zouden proberen op le lossen.s'avonds kreeg ik telefoon dat de rcz gemaakt was.Bleek dat het ik olieverlies had aan de schroef waarmee de kettingspanner mee bevestigd was en dat ik heel veel geluk gehad heb dat deze er niet uit was gegaan of ik kon een nieuwe motor steken.DUS voor de mensen die bij het starten een ratelend geluid horen s'moegens en dat na een 200tal meter verdwijnt zou ik zeggen kijk of er geen olieverlies is en laat de bevestiging van de schroef of schroeven van de kettingspanner zeker nazien(deze schroef is heel moeilijk berijkbaar) :Y :Y :Y :Y
Na een maand na de herstelling is het ratelend geluid verdwenen en loopt mijn rcz als nieuw. Ohja peugeot zei in de tijd als ik dat probleem zei dat het heeeel normaal is dat de rcz wat ratelde als je s'moegens vertrok,niets voor je ongerust te maken. Bij Midas heeft het mij 50 euro gekost,hoeveel zou het bij peugeot gekost hebben als ze het probleem wel zouden kunnen verholpen hebben????????
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door PUG(z)OT »

PUG(z)OT schreef:kettingspanner staat mss los of moet vervangen worden denk ik ;)
zoals ik dus al zei op 24 augustus...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Ratelend geluid motor?Opgelost!!!

Bericht door jurgen_s »

garage Kenens online help :mrgreen:
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Ratelend geluid motor?

Bericht door salle37 »

PUG(z)OT schreef:kettingspanner staat mss los of moet vervangen worden denk ik ;)
Klopt had juist pas gezien dat je los toen had geschreven ;-)
Bij een probleem kom ik eerst raad vragen bij jou ;-) :Y :Y :Y :Y :Y
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Ratelend geluid motor?Opgelost!!!

Bericht door Jones »

dan kun ge beter rechtstreeks naar de garage rijden waar hij werkt, dat is ook een Peugeot-dealer ;)
geertvb
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 14:59

Re: Ratelend geluid motor?Opgelost!!!

Bericht door geertvb »

Hallo
Heb sinds enkele maanden een tweedehands rcz (156 pk) gekocht benzine al veel problemen gehad. Nu op het forum gelezen over het ratelend motorprobleem, en dat heb ik nu ook weer.
Al naar de garage geweest en spraken inderdaad over de distributieketting die zou versleten ? zijn ; Wel snel vind ik, er staan momenteel 60000 km op. Ik begin te vrezen dat ik een miskoop heb gedaan ondanks dat ik het wel een mooie afgewerkte wagen vindt.
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”