advertentie Le Vin du Bâché reclame

1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot

Moderator: P-unit

Den Hans
Contacteer:

Re: Darl'mat en Pug(z)ot's circuit 205je [1986]

Bericht door Den Hans »

Het zal u leren zonder AFR meter te rijden... ;-)
R I C K

Bericht door R I C K »

Een vraagje waarom een 205 voor circuit

Tzal wel goedkoop zyn maar oude bmw 318ke bv krijg je al voor rond de 300 a 500
Een dat zijn achterwiel aandrijvers, ken je schuin gaan:)
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

idd hans, maar hij GING goed en waarom dan nog extra kosten doen he :P

@ rick, die vraag stelt ge toch
1 niet op een peugeot forum he :mrgreen:
2 niet als ge al eens met een gtike gereden hebt :mrgreen:
R I C K

Bericht door R I C K »

ja ok waar, maar 205 is nou niet precies nummer 1 voor circuit
niks tegen 205 hoor
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot

Bericht door Joske »

Rick, ik raad u aan om 18 juni eens naar Zolder af te zakken. Ik denk dat ge versteld gaat staan hoeveel 205jes er op t circuit rijden die dag. :)
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Het gaat hier ook niet over een gesponsord team in de Belcar he ;)

Als een particulier met een gemiddeld budget de baan op gaat heb je ook niet direct een M3 of porsche ter beschikking. En er zijn zoveel meer factoren die belangrijk zijn dan alleen maar PK's. Zo kan een wagen van 100PK dat 500KG wegt een snellere tijd neerzetten dan een wagen met 200 pk, die bijna 2000KG weegt. En u afstelling kan natuurlijk ook weer veel doen ;)
Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

waarom geen 318 opt circuit? omdat die traag zijn.
Ken je die paarse 205 van die nederlander die porsches voorbij gaat?
Trouwens, een 205 gaat ook goed dwars hoor, raak de rem in een bocht maar eens aan :P Driften mag trouwens niet op circuit zolder, als ik me niet vergis.
Bmw 3 serie moet je minstens al beginnen met een 192pk 2.5. Ik ga met mijn compleet standaard 207 1.6 120pk al voorbij de 320i en 2.0 sierra's van skylimit events, en die zijn leeg gemaakt. ( akkoord het was nat, maar dat was et voor mij ook :)

kortom, een klein peugeotje op het circuit is dik knallen in de bochten en laaaaat remmen :)
Zeker om echt te leren circuit rijden is een voortrekker zoals een 205 of 106 niet slecht.
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

sow, dringend nog is updaten hier, heb nog twee filmkes, eentje van in de regen van een paar trackday's geleden, dat was dikke fun en dan nog eentje van laatste woensdag...

was iets minder fun :mrgreen: Darl'mat had zich effe verremt, en daar de slicks echt hun laatste momenten aan het beleven waren was dit het resultaat :

Afbeelding

dan hebben we andere banden moeten leggen want met die banden kon ik echt geen uur meer de baan op, t zijn dan maar de oude uniroyals geworden van moeder de vrouw hare 205... meer als 10 jaar oud, goed uitgehard dus...
kortom het konden wel banden zijn voor nen amerikaanse politiefilm uit de jaren 70-80, enkel de rondvliegende wieldeksels ontbraken :mrgreen: zo piepen die banden...en onderstuur a volantéé
ze zijn dan nu ook om weg te smijten :roll:

Afbeelding

de cosmetische kant kon ook wel eens wat aandacht gebruiken, dus vandaag heb ik de bumpers eraf gedraait (boutjes allemaal over geroest uiteraard) en gaan we de blauwe bagetten vervangen door zwarte, de blauwe hebben nogal wat, euhm, "gebruikssporen"
vond het ook wel leuk om de achterbumper zo licht mogelijk te maken, oldschool way 8) de voorste bumperbalk is nu een kunstof exemplaar wat hier nog lag van mijn cti, scheelt ook wel wat in gewicht...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de achterbumper verwijdert, er hing nog wat rally nostalgie onder in de vorm van heel wat opgedroogde modder... Darl'mat is hier de achterste wielkast aan het uitkloppen

alles proper gemaakt en klaar om morgen terug gemonteerd te worden...
Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

filmkes van in de regen van een paar maand terug, wel maar een half uurke, toen was de batterij leeg van de camera...

http://www.youtube.com/watch?v=FgYNcyJkQMk

http://www.youtube.com/watch?v=nybMdEF5gOo
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

eerste filmpje op 7.45 ongeveer bangelijke shot: regen en de zon die door de wolken komt priemen

't is wel precies tijd voor meer power. In de bochten geeft ge bijna niets weg maar op de rechte lijn is er geen houden aan.
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Als ik terug in Lummen werk toch es dikwijlder komen kijken. Wil eindelijk wel es meerijden. :oops:
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

hmja die zon had k nu niet gezien se flappy :roll: :lol: idd van dat vermogen is een feit... motor zal ook wel stillekes aan zijn beste tijd gehad hebben denk k :mrgreen:

@ jo zeker doen, al weet k niet of ge onder de indruk gaat kunnen zijn als ge al met zo van die gekke hollanders hebt meegerden met dikkere motuers... :P
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

vandaag nog wat getoekt, bumpers staan er terug op, wielkasten nog wat gerutext, en rode bagetten gefixt (staan nog wel niet op foto)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

komende week boitolie is pijlen, en nog is laten uitlijnen... en dan zal em wel bijna klaar staan voor trackday 8)
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

precies al effe niks meer gepost, van trackday heb ik nog ergens filmkes, maar hier zijn er nog 2 van vandaag

part I; effe gespeeld met een lotus super 7,kon ik niet achter houden en heb k moeten laten gaan, en dan ook nog met een 106 XSI
http://www.youtube.com/watch?v=apraIPHIMzI

Part II ; begon met een mx5, maar had een rotorblok van een rx7 inliggen, dus kwam weer wat pk's tekort, iets later kwam een porsche speedster replica voorbij, kerel had ook weer meer vermogen maar was precies niet bestand tegen wat "druk" :P op 6.25 gaan we met twee de eerste linkse in en daarna de daaropvolgende rechtse, en dan had hij weer meer vermogen vanuit een lage snelheid :mrgreen: een paar rondjes verder doe ik dezelfde move nog eens met een lancer evo-weetniehoeveel... en vanaf dan was het kalm(er)

http://www.youtube.com/watch?v=Le7VkRVASCw

van darl'mat geen filmkes, hij kreeg de kamera nietopgezet :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

vandaag nieuwe wielen gefixt, yokohama advan semi slicks, heb ze op mijn 15" ouragans van de 406 getrokken, vind t een super vet zicht 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “20x”