missschien sneeuw in uwen alternator geraakt, aangezien uwe alternator rechts vooraan helemaal vanonder hangt. Of kabel los getrokken door sneeuw. Normaal moet er dan wel een lampje branden op het dash dat de batterij niet laad terwijl hij draait. (het batterij lampje dus)
Maar zoals hans al zei, als die batterij veel stroom slurpt omda die kapot is gegaan ofzo krijgde raar toestanden. Hoeveel volt staat er op de batterij als hij draait? +-14V?
Toch nergens geen kortsluiting in uw kerstversiering? of bijna kortsluiting (groot stroom verbruik)
Met een volle batterij kan een mondeo van +- '95 2.5 v6 een goeie 2u rijden. Alles uit voor de rest.
We hadde op czechwrecks zo'n team dat vanaf dag 2 met een ander team om de 2u batterijen wisselde. Weet niet of de alternator slecht laadde of gewoon niet, maar dacht dit laatste. Ik zal het eens moeten opzoeken.
Het batt lampje brand niet en ik heb geen multimeter, dus weet het niet
Kga zien dat ik morgen mijn batterij wat kan opladen met die van een andere auto en dan rij ik tot bij Den Hans.
De alternator werkte nog maar half. Hij gaf +/- 6V wat, merkwaardig genoeg, voldoende was om de motor draaiende te houden. Zo denk je alles gezien te hebben, kom je dit tegen...
Heb er een ander gelijkrichtertje opgezet aangezien den deze 1 koolborsteltje had wat versleten was. T'is te hopen dat de batterij er nu nog bovenop komt...
@Dieter: daar moetk nog een goed plekje voor uitzoeken.
@Spiritus: toen die verlichting erop zat heb ik mensen nogal zien kijken, geweldig
@Pugzot: mercie, net de achteras nog eens ingespoten en hopelijk werkt hij wat mee volgende week.