advertentie All about details reclame

Peugeot 206 gti turbo -> Circuit klaar met meer dan 300pk

Oudere topics

Moderator: P-unit

white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Zo het is al weer ff geleden sinds ik hier iets heb gepost dus bij deze weer wat foto's om jullie weer up to date te brengen. Eerst wat nieuwe foto's van de auto zelf en het interieur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Ook het turbo project is in vollegang, maar de setup is inmiddels flink gewijzigd! Op een paar spullen na is bijna alles binnen en ik heb inmiddels zelfs al de nieuwe bewerkte kop opgebouwd om alles te kunnen passen!

Hier de nieuwe setup: :lol:

Garrett GT28RS Dual Ballbearing turbo
-HKS SSQ Blowoff valve “limited black edtionâ€
PJ_9911

Bericht door PJ_9911 »

wooowww echt nice! Is wel een projectje die ik volg :) PAM bodykit is 1 van de mooiste voor 206. Knap!
highlander395
Berichten: 553
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 18:35
Locatie: Oiljst

Bericht door highlander395 »

Ben uw topic op het Nederlandse forum ook aan het volgen :lol:

DIK DIK DIK project!!! Vooral het motorgedeelte vind ik zwaar feest :)
Don`t smoke cigarettes, Don`t take any drugs, Don`t go out at night, Just fuck!
207ccke

Bericht door 207ccke »

zeer zeer geslaagd
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Allee... Dave en Pieter hebben weer ne schone aan u verdient. :)
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Het merendeel van de suniversele pullen komt uit Amerika en Engeland , maar bepaalde dingen waaronder het spruitstuk en de downpipe komen bij Dave en Pieter van DP vandaan. Kost wat maar dan heb je zeker ook wat!! :lol:
kiwi022
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 14:54
Locatie: lendelede (W-vlaanderen)

Bericht door kiwi022 »

Echt een prachtig concept :shock:
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

damn das zalig :D
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
Marty
Berichten: 1239
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 17:22
Locatie: Moerbeke-Waas

Bericht door Marty »

voor die motorbaai ... gwn geen woorden voor :drool:

echt AWESOME VET :lol:

grtz
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Zo weer een paar leuke updates!
Ten eerste is na 4 maanden in backorder eindelijk me samco radiator hose kit binnen. Uiteraard in het rood! :mrgreen:
Afbeelding

Ten tweede ben ik bezig met de auto te voorzien van wat extra carbon elementen om te matchen met de motorkap en de diffuser in de achterbumper. Carbon spiegelkapjes zijn hiervan de eerste aankoop!. De pasvorm van die dingen is echt waardeloos, maar na wat schuurwerk pasten ze toch redelijk goed!
Afbeelding

Later dit jaar zal er nog een setje canards (spoilers op de zijkant van de voorbumper) Zoals op de foto hieronder

Afbeelding

Met oog op de verbeteringen aan het onderstel kwam ik op ebay een mooi setje rode vierpots brembo remklauwen tegen afkomstig van een fiat 2.0 turbo. Ik was er niet echt naar opzoek, maar ik kon het voor dat geld niet laten liggen! :lol:
Vorige week vrijdag kreeg ik me remklauwen binnen! Deze zagen er iets minder netjes uit aan de buitenkant als ik had gehoopt, dus heb ik ze helemaal opgeschuurd en vervolgens opnieuw rood gespoten met hittebestendige lak van Motip. Daarna hittebestendige vernis eroverheen en nieuwe Brembo stickertjes erop en voila ze zijn weer als nieuw!
Ook meteen rvs goodridge remleidingen gemonteerd op de klauwen en een nieuw remblokmontage setje! Nu nog ff wachten op geperforeerde 305mm schijven en de Ferodo DS 2500 remblokken en dan is de voorzijde zo goed als compleet! :mrgreen:

Afbeelding

Daarnaast heb ik ook al een tijdje een verstevigde achterophanging van een 206 rc liggen, zoals op de foto hieronder. Deze soort van swaybar/veerpoot verbindt de achteras doormiddel van een aluminium brace met twee armen met de achterste draagarmen. Dit zou de achterkant een stuk stijver moeten maken! Deze ga ik de komende week maar eens even netjes maken. :))

Afbeelding

Verder wil ik nog een aantal draagarm rubbers en motorsteunen vervangen voor polyurethaan rubbers (zowaar mogelijk), een veerpoot aan de voorkant onder de auto monteren en de huidige schroefset upgraden naar een set met hoogte en hardheid verstelling, waarschijnlijk een set van AST of Bilstein. Na deze upgrades denk ik dat de auto wel klaar is voor het betere gooi en smijt werk en zonder problemen het vermogen aan kan! :#

Verder nog wel wat kleine spullentjes binnen voor me turbo setup, maar die waren niet zo boeiend om er foto's van te maken!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

netjes!!!

toch kleine opmerking: de RC staat ervoor bekent dat deze zeer lang grip heeft op de achtertrein, maar eens de achtertrein uitbreekt er geen houden meer aan is. De GTI is daarin vergeeflijker.
't is maar dat ge het weet :wink:
Crazynil
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 10:19
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door Crazynil »

Zeer dikke auto.. helemaal geslaagd qua motorisch, exterieur..

ga ik zeker blijve volge!! 8)
Marty
Berichten: 1239
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 17:22
Locatie: Moerbeke-Waas

Bericht door Marty »

weeral ferme updates hier :shock:

doe zo voort

grtz
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Zo deze week begonnen met het poorten van de uitlaatpoorten. Even via marktplaats een luchtslijpertje gekocht voor twee tientjes en ik moet zeggen dit gaat stukken sneller!!

Ik heb de poorten net zo groot gemaakt als de poorten van het dp spruitstuk en dat scheelde nogal niet wat zoals te zien is op de fotos hieronder.

Afbeelding
Normaal

Afbeelding
Gepoort

Als laatste nog alle uitlaatpoorten polijsten en dan hoop ik na het weekend klaar te zijn met de kop! :D
Gesloten

Terug naar “Tuning Car Projects Archief”