Evenementen 2019

2019 40 jaar/ans BCOP-CBAP
2019 15 jaar/ans Pugdrivers Belgium
2019 - NIEUW - NOUVEAU - 2019
2019 PEUGEOT CLUB BELGIUM 2019
 Het is nu vr 16 nov 2018, 18:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [1991] 405 Mi16
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011, 22:19 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:54
Berichten: 8661
Woonplaats: Tielt-Winge
idd, was vanzin te laten honen en dan nog wat prullekes, kop ga k niks meer aan doen
waar waard ge vanzin te gaan? pm anders maar ze ;-)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011, 12:38 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
afgelopen week nog eens wat tijd gemaakt voor de 405

subframe + schokdempers gedemonteerd

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik ook de veerpoten volledig uit elkaar gehaald, maar daar ben ik vergeten een foto van te maken .
Begint er nu wel redelijk kaal en zielig uit te zien ...

Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011, 12:53 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
Dan ook eens de zuiger onder handen genomen....

voor:
Afbeelding Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Nog 2 te gaan en en dan zijn die ook weer klaar voor gebruik.
Ondertussen ook al eens langs geweest bi het revisie bedrijf.
Volgende maand wordt het onderblok binnen gebracht voor te honen,
slijpen en schoon te maken. Alle nodige lagers worden dan ook besteld
en kan de opbouw van de motor stilaan beginnen.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011, 21:41 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:54
Berichten: 8661
Woonplaats: Tielt-Winge
gaat allemaal de goei richting uit he 8)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012, 12:20 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
het stof hier eens vanafblazen.

door verhuis en enkele andere zaken heel weinig tijd gehad om nog iets aan de 405 te doen.

Enkele weken geleden een grote compressor op de kop kunnen tikken (4kw 550 l/min afgegeven volume) waardoor ik mijn zelfgebouwde straalcabine eindelijk noor volle capaciteit kan gebruiken. Hieronder de eerste resultaten.

de onderdelen zijn eerst onvet, dan gestraald en vervolgens een voorlopig laagje zinkspray

eerste gedeelte achter het uitlaatspruitstuk ( spijtig genoeg geen pre foto ..)

Afbeelding

veerschotels gestraald
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veerschotels geverfd
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Sidd op zo 26 feb 2012, 13:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012, 12:21 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
triangel gestraald
Afbeelding

triangel geverfd
Afbeelding

Volgende op de planning de paren compleet te maken,
Bouten laten schoonmaken en opnieuw laten coaten,
en subframe stralen en verven.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012, 16:11 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:54
Berichten: 8661
Woonplaats: Tielt-Winge
lekker bezig 8)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012, 18:12 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
Dat proberen we toch ja :-D.
( zeker nu de volgende al gereed staat )
Maar dat zandstralen motiveert wel. Een stuk makkelijker dan te schuren.
Zeker voor ingewikkelde en kleine onderdelen.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012, 21:58 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 13273
Woonplaats: Zelem City
mooi gedaan, hoewel ik geen voorstander ben van de zinkverf

dan liever expoxy primer erop welk een 10 keer betere weerstand tegen roesten/oxideren geeft


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012, 23:01 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
@jurgen: Dat kunde dan toeschrijven aan onervarenheid

kunde die epoxy primer ook gewoon krijgen in spuitbussen ?
ook eventueel een voorbeeldje?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 10:22 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 13273
Woonplaats: Zelem City
nope, dat zou ik enkel spuiten als 2 komponenten

heb ik liggen trouwens, dus mocht ge geïnteresseerd zijn wil ik gerust komen helpen.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 11:45 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
En wat houd dat 2k spuiten dan in ?
Mengsel gereedmaken en spuiten met een pistool,
of 2 aparte lagen 2 keer spuiten?
( waarschijnlijk heel erg Noob vraagje, maar over lakken enzo weet ik zo goed als niets )


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 12:06 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 13273
Woonplaats: Zelem City
2 componenten is lak die is opgebouwd uit 2 delen: de lak zelf en de verharder. Die worden gemengd in een mengbeker in verhouding 4 delen lak, 1 deel verharder. De verharder geeft een veel duurzamere afwerking dan lak die ge aanbrengt met een spuitbus (die heeft geen verharder).
Feit dat ge dan nog expoxy gebruikt gaat helemaal beter zijn. Epoxy hecht zich al beste op metalen en sluit ze volledig luchtdicht af. Moet er achteraf nog geplamuurd worden, kan je dit gewoon op de expoxy primer zelf doen (iets wat met grondlak niet lukt).

Aanbrengen kan je met een roller ofwel spuitpistool.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 15:10 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006, 16:47
Berichten: 1027
Woonplaats: Koersel
Nu snap ik hem.
Plamuren kan dus, maar moet niet. (dus voornamelijk voor plaatwerk indien nodig)

Kan die 2k epoxy primer ook gewoon gespoten worden met een goedkoop pistooltje?
( dat heb ik namelijk liggen) en mijn zinkverf is toch op. Dan kan ik beter direct overschakelen naar die 2k.

Waar kunde dat halen en welk merk?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 15:27 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 13273
Woonplaats: Zelem City
pistool voor grondlak nemen (de goedkope werken dus ook). Maw 1.4 doorspuitopening.
Kopen kunt ge in de carrosseriewinkels. Ik weet niet of ge er eentje aan uw kanten hebt. Ik ga mijn gerief tegenwoordig halen in geel (car repairs in diest is helaas al een paar jaar weg). Ik weet niet of zutendaal ver van u afligt, want naar het schijnt moet er daar een hele goede zitten (www.autocomfort.be). Merk is niet zo belangrijk. Vraag de persoon aan de balie wat hij aanraadt. Een product in de middenrange van prijs zal nooit slecht zijn.

Epoxy is trouwens niet goedkoop, zelfs vrij duur eigenlijk. Maar ge zijt wel gerust.
Voor gewoon plaatwerk dat niet verroest is geweest, zou ik gewone 2 componenten grondlak gebruiken. Goedkoper, alsook een zeer goede bescherming. Maar daar is het wel eerst plamuren en dan pas lakken.

En met spuiten is het zeer belangrijk van goed te ontvetten. Ook voor het zandstralen moet ge zien dat werkelijk alle vetresten weg zijn. Anders worden die vetresten mee in de poriën van het metaal gezandstraald (met schuren net hetzelfde). Lak die op een vettige ondergrond wordt aangebracht gaat niet dezelfde hechtingskracht kunnen geven dan lak op een normale ondergrond.
Ge kunt ontvetter meenemen uit die winkel (maar die gaat vrij duur zijn), ofwel een paar andere goedkopere ontvetters combineren. Ik gebruik simpele ontvetter van in de auto5, en werk af met wasbenzine. Nog nooit geen visogen (vet dat samentrekt in uw lak en daar een putteke achterlaat) gehad in de lak trouwens.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: