advertentie C&C reclame

2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

en hij was stillekes op weg naar zijn laatste compressieslag...

ik heb al een tijdje een zingend kadans geluid als hij koud is, ik dacht dat dit van de accesoire riem kwam want als ik er een beetje sliconen spray opspoot was het minder.

Vandaag dit eens verder onderzocht, zonder riem was het er nog, de db riem was stillekes aan het aflopen, en dit na nog geen 5000 km.
Ik had onderdelen betseld via mister auto, had dit onder mijn verlof gedaan, dacht waarom is niet, en om niet te pinnig te zijn ook niet de goedkoopste set, maar die van SKF, toch een degelijk merk leek me...

ik verdenk de spanner van de riem, dat deze de riem scheef zet, heb vandaag de riem proberen terug tegoei te leggen, maar krijg hem nietmeer op spanning, enkel als ik zelf op een andere plek druk uitoefen op de riem, de riem is dus gerokken.

ik bestel nu een nieuwe kit bij Peugeot zelf, en ga eens kijken hoe het zit met de garantie politiek van mister auto...maar verwacht er niet teveel van :roll:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door jurgen_s »

miljaar, da's ook niet verwacht dan...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Vandaag antwoord gehad, ik mag alles terug opsturen en krijg mijn geld terug :)
Steven
Berichten: 3329
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Steven »

Howla, ik wist niet dat Mister-auto zo soepel was in dit soort zaken. Heb je iets speciaals moeten bewijzen of aantonen?
japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door japio406 »

hoop slechte verhalen gehoord over mister-auto, dit valt mij niet tegen van hun.(pas zelf daar besteld en ging ook supergoed)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

nee, niks moeten aantonen, ik heb via hun site de volgende mail gestuurd :

Beste,

op 12/8/16 heb ik bij jullie een distributiekit met waterpomp besteld voor mijn Peugeot 406 1.8 117pk

Ik heb deze in september geplaats t en vandaag een 3000 km verder heb ik de distributiekappen opnieuw moeten afnemen omdat er een sleepend geluid was ontstaan. De riem loopt scheef, en begint van de rollen gelopen. Ik vermoed een probleem met de spanner of waterpomp, want de riem ligt recht op de krukas en begint scheef te lopen vanaf de waterpomp, en ligt dan al een paar mm naast de spanrol, loopt dan vervolgens recht over de nokkenassen, en gaat dan scheef de meelooprol op, maar verlaat deze onderaan terug op (dezelfde) meelooprol om zo terug recht aan te komen op de krukaspolie.

ik heb de riem verwijdert en terug proberen plaatsen, maar deze is door het wrijven tegen de afdekking te slap geworden en kan nietmeer op spanning gebracht worden.

Wat kunnen we hieraan doen? Een nieuwe kit hoef ik niet te hebben, graag een andere vorm van tegemoetkoming. Ik ben mechanieker bij Peugeot en zal de kit bij het merk zelf bestellen. Het vertrouwen in deze kit is weg.

Mvg Wesly Postelmans






Mister Auto : gisteren 09h02

Beste heer Postelmans,

Dank voor uw bericht.

Het spijt ons te vernemen dat het onderdeel defect is. Wij nemen het onderdeel graag compleet retour. Voor de retour van onderdelen vindt u de retourbon met instructies in uw account onder Mijn retouren/Waarborgformulier/Ik print geplaatst.
 
De adressen voor het afgeven van het pakket worden in uw account vermeld.
Wij adviseren u het account vanaf een desktop of laptop te bezoeken. Na verzending van het pakket duurt het 3-4 weken voordat het geld op uw rekening staat.

Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-Auto
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Dries »

Wel tof dat ze niet moeilijk doen. Maar is natuurlijk weer dubbel werk.

Ik ga binnen 15.000km mijn distributie ook moeten vervangen en was dan ineens de koppeling ook van zin mee doen. Zal ik toch maar goed moeten kijken welke kit ik ga halen dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Steven
Berichten: 3329
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Steven »

Netjes van mister-auto, want ik weet uit ervaring dat SKF dergelijke garantiegevallen op een heel andere manier afhandelt. Zij nemen dus de kosten voor eigen rekening, best knap. Gaat natuurlijk niet om wereldschokkende bedragen, maar een garantieaanvraag van zich afschuiven had vrij eenvoudig gekunnen. Geeft vertrouwen om er terug te bestellen.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

gisteren alles nieuw gezet, denk dat het de spanrol gaat geweest zijn... de riem was dus duidelijk naar de knoppen, dat was een elastiek geworden...

De meelooprol is dezelfde als die er op stond, dus een SKF exemplaar :)
de spanrol was een heel ander model. Ik hoop ook dat het zo vlot gaat gaan zoals het nu lijkt... het geld staat nog niet op mijn rekening he :D

het is idd niet zo een groot bedrag... de hele kit inclusief waterpomp kostte bij misterauto minder als de originele waterpomp bij Peugeot, maar voor 100 euro riskeer in mijne motor toch nietmeer
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door peugeot-gek »

Ze kan weer een tijdje er tegen
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door GT'tje »

Heel knap van die Mister-auto. Dat mag ook gezegd worden, denk ik. :Y
Veel succes met de nieuwe kit.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door GT'tje »

En als ik me niet vergis, was het deze 406 die ik gisteren ook gezien heb. Knappe wagen :Y
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6183
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

idd deze was er ook bedankt voor het compliment :Y

hij stond braafkes tussen die van de mama en de papa :D

Afbeelding
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door GT'tje »

Aha, jullie zijn familie. Weer wat bijgeleerd. :lol:
Ik stond er wel van te zien in welke goede staat de auto is, om 290.000km op de teller te hebben.
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3150
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door KrisKe »

dit is en blijft mijn grote voorbeeld :9~ :9~ :9~
Plaats reactie

Terug naar “40x”