advertentie C&C reclame

Peugeot 402B plaatschassis nummer

Moderator: P-unit

Plaats reactie
StijnB
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 09:08

Peugeot 402B plaatschassis nummer

Bericht door StijnB »

Beste,

Ik heb mij een Peugeot 402B aangekocht waarvan het chassisnummer is niet meer leesbaar is. Ik heb vernomen dat een chassisnummer op meerdere plaatsen op het voertuig aanwezig is. Ik ben al een keer op zoek gegaan naar die andere plaatsen, maar vind deze spijtig genoeg niet. Heeft er iemand een idee van waar ik het chassisnummer nog kan terugvinden?

Met vriendelijke groet,

Stijn
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Peugeot 402B plaatschassis nummer

Bericht door Axel »

ik heb uw vraag doorgespeeld naar BCOP. Van zodra ik een antwoord heb, zal ik het hier posten. Grts.
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Peugeot 402B plaatschassis nummer

Bericht door Jones »

Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat dit in de deuropening van de bestuurders deur ook kon staan.
Aan de kant van het voorspatbord.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Peugeot 402B plaatschassis nummer

Bericht door Axel »

Antwoord binnen gekregen:
Dag Axel ,

het chassisnummer voor een 402 staat op het schutbord (de wand tussen de motor -en binnenruimte )in de motorruimte aan de rechterkant ingeslagen, ongeveer een 15tal centimeter onder de motorkaprand en een 15tal centimeter vanaf de zijwand .
Als de nummer daar niet te vinden is , zou ik de nummer daar zelf inkloppen (voor dat hij naar de keuring gaat !!!!! ).

Als er nog vragen moesten zijn stuur je ze maar door .

grtjes
Hopelijk ben je hiermee geholpen, Grts
StijnB
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 09:08

Re: Peugeot 402B plaatschassis nummer

Bericht door StijnB »

Jones,

In de deur van de bestuurder hangt een stikker van het onderhoud, daarop is een plaats voor het chassisnummer voorzien. Daar staat met pen een getal op geschreven van 4 cijfers. Ik verwacht een getal tussen 801 001 en 811 000 (http://blog.ricochon.fr/post/2011/07/13 ... production). Een ingeslagen nummer heb ik spijtig genoeg niet gevonden.

Axel,

Ik veronderstel dat dit een echt ingeslagen nummer moet zijn en niet het standaard Peugeot Type/chassis n° plaatje. Op de plaats waar ik denk dat jij bedoelt zitten uitschroefbare panelen waarmee je achter het dashboard kan komen. Ik ga dit weekend proberen heel dat schutbord te onderzoeken. Het Carrosserie nummer is wel heel goed leesbaar. (902 N5), maar dit is veel te kort als ik de te verwachten chassisnummers bekijk. Kan dit nummer gelinkt worden aan het chassisnummer? De papieren van dit voertuig zijn spijtig genoeg met de tijd verloren gegaan (als het bekijkt denk ik dat hij een 40 jaar een een schuur gestaan heeft).

Achteraan het voertuig is een Franse nummerplaat opgeschilderd. Ik ben aan het proberen via de franse overheid zo aan meer informatie te geraken. Die aanvraag loopt echter al een tijd zonder reactie (maar ze loopt nog wel dit is online te volgen).

Een nummer zelf slaan is dus op dit ogenblik nog geen optie omdat ik niet weet welke nummer ik moet inslaan.

ps. Het gaat over dit voertuig: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/34513/11248393

Met vriendelijke groet,

Stijn

Afbeelding
StijnB
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 09:08

Re: Peugeot 402B plaatschassis nummer

Bericht door StijnB »

Ik heb het chassisnummer gevonden! Het stond op de stuunbalk van de motor aan de kant van de passagier. Zelfs als ik het wist staan moest ik heel goed zoeken om het nummer te vinden door het vuil en roest op de balk...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “40x”