advertentie PDK Pallets reclame

1990 - 309 16 sjepappen - Unknown

Moderator: P-unit

Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

1990 - 309 16 sjepappen - Unknown

Bericht door Unknown »

Bon er zijn er dus al een aantal mensen die weet hadden van het nieuwe "projectje" dat hier in mijn garageke staat . En ik heb altijd gezegd dat ik OOIT zoiets in mijn garage wou staan hebben. Wel het STAAT er nu :lol: ... Dat het ooit nog gaat rijden zal blijken binnen dit en misschien wel een paar jaar. Ik ga niks overhaasten want dit is en blijft een hobby waar ik niet alles voor laat vallen en al mijn geld in ga pompen.

Het gaat dus om een:

Peugeot (uiteraard) 309 GTI 16V van het gezegende jaar 1990.
Kilometerstand: 112.000 en een klets... Zou 160 peekaa moeten hebben :) Afgekeurd voor de roest aan de bodem (uhum niet alleen bodem dus 8) ) . Staat een paar jaar stil maar ging toen ik er naar ging kijken heel vlotjes aan de praat . Ondertussen niet meer, maar denkelijk ergens een elektronisch probleem (zoeken we later wel achter).
Opties: kapotgezaagd dashboard voor een rolkooi in vast te kunnen lassen :) .
Mijn gedacht is het ooit een soort van rally(sprint) autoke geweest want de bodem ziet er lief uit en hij heeft ooit een accidentje vooraan gehad en achteraan ook .
Bedoeling: op het gemak uit elkaar halen, bodem opmaken en rutexen, accidentje vooraan tegoei maken , roest achteraan maken, rolkooi eruit zwieren (mss een nieuw gevezen erin maken), motorruimte volledig proper maken, motor proper maken en nieuwe sprayjob... Dus buitenkant restaureren. Binnenkant ook maar dat kan langer duren .

Maar voordat we konden starten eerst een ander project : de garage waar em in staat hier :)

Pics voor :

Afbeelding

Afbeelding

Containertje vol rommel:

Afbeelding

Na een weekje verlof en wat hard labeur bekomen we dit resultaat :

Afbeelding

Tsjek out de verwarminginstallatie voor de koude zomers op hout want de mazout staat te duur tegenwoordig :lol: :

Afbeelding

Leuke werkspace dus waar makkelijk een auto in kan en je toch nog plaats hebt om aan een bumpertje of iets dergelijks te werken...

En dan nu the ride .... in den beginne :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na enige sloopwerken reeds (donkere pics ik weet het):

Kopke deraf
Afbeelding

Het accidentje vooraan (plaat is rot want slecht gemaakt) nieuw frontje ligt echter al klaar
Afbeelding

Ondertussen zijn er nog dingen verwijderd van de auto maar geen pics van. Zoals al gezegd het mag voor mij lang duren , dan heb ik er meer geniet van om eraan te prullen. Dus verwacht hier ook niet wekelijks een update ofzo :wink: En als het niet lukt wordt ze mss in stukken verkocht (we zien wel wat de tijd brengt)

De aandachtige kijker heeft ook opgemerkt dat ze geschoeid was op PTS velgjes. Hier ben ik aan bezig en deze zullen binnenkort verkocht worden :wink: ...
Roene
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 17:56
Locatie: Maldegem

Bericht door Roene »

Schoon nieuw projectje man,terug iets om handen nu,want aan de 306 is alles al tot in de puntjes afgewerkt :wink: ,veel succes dermee
[img]http://www.9lives.be/forum/images/smilies/puke.gif[/img]
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Die heb ik te koop zien staan ja. Ex-rally wagen ofzo stond erbij.

Was niet duur en met wat tijd en liefde is daar zeker iets van te maken.

Als ik u was zou ik die PTS'kes bijhouden en opknappen voor op de 309! Tenzij dat ge de dinero's kunt gebruiken om het project te spijzen...
The one and only 205 guy...
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Bericht door Unknown »

De dinero's zijn altijd mooi meegenomen he Hans. En ik vind de PTS velgjes wel mooi maar ik vind de originele GTI velgen zeker even mooi dus doe ik de PTS'en gewoon weg. Ook al is het een zeldzame velg aan het worden :wink:
twoofive
Pug Driver
Berichten: 984
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
Locatie: st lambrechts herk

Bericht door twoofive »

sjiek project!dees is er een om te volgen 8)
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
206sw
Berichten: 179
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:11
Locatie: scherpenheuvel

Bericht door 206sw »

ja, steursky, ik moet hem is int echt komen bezien he, maar nu heb ik al een idee van wat ik gehoord heb.

succes he maat
[url=http://imageshack.us][img]http://img77.imageshack.us/img77/6111/014by7.png[/img][/url]
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Als ge een set gewone 1.9 velgen wilt inruilen moet ge't maar zeggen... :P

By the way. Als ge stukken nodig hebt. Ge weet het juiste forum wel te vinden h?... :wink:
The one and only 205 guy...
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

:lol: :lol: ikke ben benieuwd wanneer en hoe dit project ten einde komt, en dan wil ik dit wel eens gaan bewonderen bij nen D.... of twee :lol: :lol:

guS 8)
Cult
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:31

Bericht door Cult »

Geloof het of niet,maar die wagen ken ik :shock:


Ceco Racing....die zaten in Koningshooikt en deden idd aan racing..maar enkel met Peugeots...

Garage waar het was is nu compleet vervallen,ik spreek over de tijd dat ik met mijn gele 205 reed (Steurs,gij weet da nog,en das LANG geleden he... :wink: )

Toen stond deze 309 daar als topwagen :!:

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag???
Kwestie da ik ong. weet waar hij verzeild geraakt is na Koningshooikt 8)


PS Ben ook wel blij dattem in goede handen gevallen is nu :wink:
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Bericht door Unknown »

@ Hans: ik heb mij hier al een mooi setje 1.9 gti velgen :) En de PTS zijn toch iets meer waard denk ik 8)

@ Achwel : tegen dan zijn we weer een paar jaar ouder dus maakt daar ma wa meer D ... kes van :lol:
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

En de PTS zijn toch iets meer waard denk ik
Da weet ik wel zenne... :wink: 4x zoveel ongeveer. :mrgreen:
The one and only 205 guy...
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Bericht door Unknown »

Idd Cultje dan spreken we over den tijd dat ik ook nog met mijne 309 reed 8) :lol:

Ik heb em gevonden in Berlaar, iemand verkocht hem voor een kennis. Hij was van een dame uit Berlaar.
En hij stond gestald bij, en ge gaat die mannen ook kennen , een depannagefirma in Lier ... S&C cars en depannage dacht ik :wink:
Toen ik em ging bekijken stond de JIM mobile joeri bak er ook 8)
Cult
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:31

Bericht door Cult »

Bwahahah tis ni waar 8)

CNS cars dus :wink:

Nice 8)


Ale,genoeg gezeverd...Have fun with it!!!
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Bericht door Unknown »

JUST cns cars, da wast 8)
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

veel succes er mee he :wink:
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Plaats reactie

Terug naar “30x”