Pagina 1 van 1

Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 11:40
door ThomasSchotte
Beste,

Ik ben bezig met een werkproject om een 305 van 1981 draaiende te krijgen.
De auto start echter niet.
Heeft nieuwe demareur, bobine, batterij, bougies. Bougiekabels zijn OK.
Motor draait rond maar slaat niet aan.
De delco ziet er nog goed uit (denk ik), heb de rotorkop nog eens gereinigd en de verdeelkopjes idem.

Iemand tips waarom hij dan toch weigert te starten?

Alvast bedankt!
beste groet,
Thomas

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 12:03
door jurgen_s
3 zaken heeft die nodig: electriciteit, lucht en benzine. Lucht zal'm wel krijgen maar de andere twee moeten nagekeken worden. Je kan al eens proberen met startvloeistof in te spuiten. Als 'm dan loopt is de electriciteit in orde en moeit je gaan kijken naar de brandstof. Werkt de choke? Werkt de pomp? Sproeiers nog vrij? Vlotters/naalden in carbutors nog goed? Brandstolleidingen nog in goede staat zodat ze geen lucht trekken?
Is het electriciteit is het bijna altijd de delco.

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: za 22 jul 2017, 14:54
door Darl'mat
Kwaliteit van benzine? ( oud?)

Buiten de delco kunnen ook de bougiekabels zijn.

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: do 10 aug 2017, 20:14
door Pingwin
Al gelukt?

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 17:26
door ThomasSchotte
Intussen al heel wat gecheckt:
-bobine ok
-carb en coke ok: krijgt benzine en vlotter zit los
-bougies en.kabels ok, bougies vonken af

Het enige wat ik ng zou durven denken is dat hij verkeerd afgesteld is, dus compressie en ontsteking maakt op een verkeerd moment.
Ik vind nergens terug hoe de.kabels op de delco moeten angesloten zijn. Wie kan me hiermee helpen?
De volgorde zou standaard 1342 moeten zijn.

Gr
Thomas

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 17:28
door ThomasSchotte
Pingwin schreef:Al gelukt?

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Nog niet, denk dat mijn kabels verkeerd bevestigd zijn, maar vind geen info op internet.

Gr

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 19:54
door Pingwin
1ste cilinder zit tegen de versnellingsbak, misschien dat je hiermee mist?

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 22:10
door ThomasSchotte
Pingwin schreef:1ste cilinder zit tegen de versnellingsbak, misschien dat je hiermee mist?
Die vind ik, staat ook een 1 op de motorblok.
Mijn probleem is dat ik niet weet in welke volgorde ik de kabels op de delco moet bevestigen...
Ik dacht dat de lengte van de kabels hielpen, toch niet.

Gr
Thomas

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 22:21
door Pingwin
1342 zou moeten kloppen denk ik. Vreemd.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: do 24 aug 2017, 10:30
door jurgen_s
4213 kan ook

en er zijn nog andere mogelijkheden

het is natuurlijk belangrijk om weten welke deze auto heeft. Staan er geen merktekens op de rotorkap?

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: do 24 aug 2017, 23:10
door ThomasSchotte
jurgen_s schreef:4213 kan ook

en er zijn nog andere mogelijkheden

het is natuurlijk belangrijk om weten welke deze auto heeft. Staan er geen merktekens op de rotorkap?
Idd, op de rotorkap staan geen merktekens, wat het moeilijk.maakt. Ik kan me enkel op de lengte van de bougie kabels basseren :/

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 30 aug 2017, 07:06
door PUG(z)OT
Wat voor motor is het? een XU of xy of een talbotmotor?

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: wo 30 aug 2017, 23:43
door ThomasSchotte
PUG(z)OT schreef:Wat voor motor is het? een XU of xy of een talbotmotor?
Intussen draaiende gekregen, kabels zaten idd verkeerd. De juiste combinatie in een autenthiek handboek gevonden.

Thnx voor de vele tips!!

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: do 31 aug 2017, 17:11
door silverlion306
En nu foto's! :mrgreen: Wat zijn de plannen ermee na je project? :)

Re: Peugeot 305 bj 1981

Geplaatst: do 31 aug 2017, 20:01
door Pingwin
Top!! Ik ben ook benieuwd!