advertentie C&C reclame

1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Moderator: P-unit

Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Jethro »

GT'tje schreef:Irl gezien :Y :Y :Y Knap bakje! 8)
Mag ik vragen waar? :mrgreen:
Ergens on the road waarschijnlijk?


Bedankt iedereen!
This een simpele, maar idd wel knappe wintermodus 8)
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Darl'mat »

Denk Pug-Day
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door GT'tje »

Sorry, je berichtje vrij laat gezien. Hij stond geparkeerd in Berlaar. Ik denk op je oprit. De eerste foto in je topic komt me precies bekend voor. 't Is ook alweer een tijdje geleden dat ik daar passeerde.

Als je op de Pug Day was, dan heb ik 'm daar ook gezien. Maar mijn geheugen laat me in de steek. :oops:
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Jethro »

Ik woon inderdaad in Berlaar(-Heikant) :D
De eerste foto in mijn topic is ergens in Boom getrokken denk ik, toen ik de wagen ben gaan halen.

Op Pugday was ik maar kort aanwezig, misschien daarmee
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door GT'tje »

Ja, nu je het zegt, idd. Vandaar ken ik die plaats. En jouw wagen heb ik gezien zoals op de foto's op pag. 7. Op die oprit stond 'm :lol: :lol:
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Jethro »

En deze kan ook weer een jaartje verder (misschien wel het laatste)
Hing wat op zijn gat in keuringmodus, en twas te laag voor de mannen. Andere dempers eronder, tank bijna leeg, reservewiel eronderuit, koffer leeg, ... En het was in orde :mrgreen:
Afbeelding
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Jethro »

Bladerbak uitgekuist, hopelijk is mijn vijver probleem opgelost.
Afbeelding

Schmidts er terug onder, stukje bijgevezen en volledig gekuist + velgen in de wax gezet. Klaar voor de zomer dus!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door jurgen_s »

de muizen gaan u niet dankbaar zijn dat je hun nest hebt weggenomen :mrgreen:
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door silverlion306 »

Dat is precies eigen aan de 306 die ophopingen :mrgreen: Had dat ook altijd met mijne 306
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Jethro »

Jethro schreef:En deze kan ook weer een jaartje verder (misschien wel het laatste)
Het is gebeurd, einde verhaal break :-(

Paar weken geleden tegen de lamp gelopen bij een alcoholcontrole bij ons op de grote baan. Ze hadden zo'n rubberen gele snelheidsremmer gelegd waar ik dus niet over geraakte. Heel dat ding meegesleurd :mrgreen: en na er achteruit terug te zijn afgereden, heeft de agent het opzij gelegd en kon ik aan de kant gaan staan.

Safe geblazen, papieren en verzekering waren in orde, maar keuring niet wegens verlaging. Auto opgemeten, foto's getrokken, nog gediscussieerd over de velgen, maar die staken niet uit! PV opgesteld en dan had ik de keuze: ofwel volgen naar het politiebureau, break achter slot en daarna op afspraak naar de keuring (het was zaterdag) ofwel verplicht naar huis rijden en zelf naar de keuring rijden in de loop van de week en rood keuringsattest voorleggen aan politie.

Ben voor de 2de optie gegaan en zelf naar de keuring geweest. Die gasten waren nog wel vriendelijk. Stationschef heeft heel de lijn zelf gedaan, zonder iets te raken (had hem op voorhand verwittigd dat hij echt wel laag hong) Dus chapeau! Moesten nog lachen met bouten subframe en verstevigde carter. Dit was het resultaat:
Afbeelding

De keuze was dan om hem origineel te zetten, maar hij hangt echt wel op zijn gat in keuringsmodus (achteras is van een 3-deurs) en de vraag is ook of hij dan geometriekeuring moet krijgen of niet? Of verlaagd keuren, en zoiezo geometriekeuring. Maar dan kost het wel wat (nieuwe schroefkit met papieren, plaatsingsattest en keuring zelf)

Dus ten gevolge van heel deze grap, plus dat distributie eigenlijk op de planning stond, plus dat hij een roestgat heeft in wielkuip RA, plus dat heel veel elektronica zijn kuren heeft, plus ... heb ik besloten om deze uit te schrijven.

Jammer, want ik had graag de 300.000km gehaald (moest er nog maar 7.500 doen denk ik), maar aan alle mooie verhaaltjes komt een einde :) Gelukkig heb ik momenteel de Partner vant werk om mee rond te rijden.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door peugeot-gek »

Dat is spijtig nieuws om te horen, terug een 306 minder.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Steven »

Het lijkt op het eerst zicht een waslijst, maar als je begint te lezen komt het bijne allemaal op hetzelfde neer, de verlaging en de velgen die niet OK zijn. Zonde. :|
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door jurgen_s »

Vond het wel een grappige post
Flikken zijn een sterk verhaal rijker
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door Jethro »

This vooral het feit dat hij motorisch nog wel ok is, maar alles daar rond heeft zijn beste tijd al wel gehad. Mazoutlek ergens was ik nog vergeten en ik denk dat die vervang achteras ook al is aan het doorzakken van veel met volle koffer en remork te rijden. En ik ben het beu om in deze geld te blijven steken

Flikken moesten wel is lachen ja, heel die grap heeft meer als een uur geduurd. Maar tzijn de risico's vant vak :)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1999 - Peugeot 306 break xtdt - Jethro

Bericht door PUG(z)OT »

Dat is een tegenslag, maar zo te lezen idd financieel de verstandigste keuze wat je maakt... een extra motivatie om de 309 wat sneller klaar te krijgen he ;)
Gesloten

Terug naar “30x”