advertentie Automotive Group reclame

2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Moderator: P-unit

silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Soms mensen aanwezig die een koppeling kunnen vervangen?

Blijf afwegen tussen wegdoen of laten maken (wagen rijd nog altijd goed met de koppeling, enkel dat vreselijke schurende geluid bij ontkoppeling in neutraal en soms moeilijk in 1e geraken). Binnenkort naar de keuring trouwens.... Ik geraak er echt niet uit
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

De bal lijkt nu aan het rollen te zijn gegaan. Tijdje terug wel groene kaart gehaald op de keuring, maar daar begon het al. Zit met olieverlies ergens aan motor en weet niet waar. Hele onderkant hangt op korte tijd vol :N

Grootste misserie is dit weekend begonnen; tripje naar de zee. Rij ik op de snelweg, hoor ik plots een zeer licht geklop ergens komend van de voorkant. Geluid gaat weg, dus ik denk "ach, het zal iets op de weg geweest zijn zeker?". Enkele km later schiet de 306 plots half uit zijn 5e versnelling :shock: Iets later opnieuw, verder de rit afgemaakt naar zee zonder problemen. Maar de terugweg werd het allemaal erger en erger. De 5e schoot er weer paar keer haf uit, en het geklop kwam soms terug. De laatste kilometers ging het echt niet meer in de 5e, en moest ik verder in de 4e. Ik veronderstel versnellingsbak naar de zak :cry:

Dag later was het geklop verschrikkelijk en kwam het duidelijk van mijn linkervoorwiel. Dus ik het wiel eraf gehaald om te kijken of k soms iets zag. Tot mijn grote verbazing zaten de bouten gewoon handvast!!! :shock: :shock: :shock: Dit kan toch niet uit zichzelf loskomen??? Enkele weken geleden is de wagen wel bij Auto5 geweest voor nieuwe banden, dus ik vermoed dat zij simpelweg de bouten niet of niet genoeg vastgezet hebben :o

Maarja, de wagen takelt nu toch wel sneller en sneller achteruit en vrees dat het einde in zicht is... :cry: :cry: :cry:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

vergrendeling eerder die problemen maakt van de versnellingsbak. Dat moet op zich geen groot probleem zijn.

en dat kloppen: da's gewoon uw voorwiel waar speling op zat. Veel geluk gehad zeg ik en als ik u was eens goed van uw oren gaan maken bij de auto 5.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Misserie blijft maar duren alsof de duivel ermee gemoeid is... :evil: :N

Vanmorgen rijdend naar mijn werk, ontkoppelen om te schakelen, zit ik plots met mijn voet planche... :shock: Koppelingspedaal lijkt niet meer verbonden, ik vermoed dus de koppelingskabel gebroken. Op zich misschien een niet zo duren kost, maar als je al de mankementen nu opteld word het voor mij stilaan onbetaalbaar :cry: De 306 zal momenteel niet meer op de baan te zien zijn en betwijfel of ik er zelf wel ooit mee terug de baan opga :cry: :cry: :cry:

The end is near? :cry:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

allé, ge gaat die nu toch niet aan de kant laten staan voor een simpele kabelbreuk?

dat zijn geen duur kosten om te herstellen
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Niet voor de kabelbreuk, wel voor de defecte versnellingsbak en koppeling, plus motorolieverlies (vrees barst in motorblok).
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

dan had ik mijn auto al lang op het stort moeten gooien

een auto slijt nu eenmaal maar dat wil niet zeggen dat die direct rijp is voor het schroot

stel nog dat ge in het ergste geval een andere motor moet laten steken, dan kunt ge die relatief makkelijk vinden op het autokerkhof

ge laat veel te rap uw kop hangen ;)

nu zou ge deze weg om wat in de plaats te kopen?
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Da komt door de algemene misserie in het leven... Maar daar praten we wel prive keer over ;)
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door Dragoon »

voor ne motor lijk den uwe vind ge overal stukken... desnoods zoekt ge u nen donor en bouwt ge direct alles over, ge zijt beter af mé den uwe te fixen ze...

ge kent de geschiedenis van den uwe en ge weet tenminste ongeveer wa er scheelt

andere 2ehands: andere miseri en dan gaat er ook vanalles de kop opduiken ze...


en ne nieuwe, denk maar ni da ge dan geen problemen kunt hebben, integendeel!


trouwens als ge stukken zoekt wil ik altijd es bij ons hier kijken of er nog iet ligt ;)
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door Lander »

en als het werk teveel is kunnen we bij u komen klussen.

nt direkt opgeven, er zijn altijd manieren om verder te kunnen...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door Steven »

Je moet altijd een kosten baten analyse maken eh. Als je deze auto rijdt als hobby, dan mag het wat mij betreft geld kosten, iedere hobby kost geld. Als je gewoon goedkoop en degelijk vervoer wil moet je proberen om hem zo goedkoop mogelijk op de baan te houden. Als je een andere auto kan kopen voor een degelijke prijs die je lager zal uitvallen in onderhoudskosten dan kan je misschien ten opzichte van deze goedkoper uit zijn. Maar als het tegenvalt kan je ook duurder uit zijn.

Ik heb vrij lang met mijn 309 gereden, enerzijds omdat dit gewoon een fijne auto was, anderzijds omdat dat ding goedkoop rijden was. :mrgreen: Als je het bekijkt als hobby dek je veel kleine kwaaltjes toe met de mantel der liefde. Anderzijds werd hij slechter door zijn kilometers en jaren, en kwam er werk aan dat ik er niet meer voor over had, dus heb ik iets anders gezocht. Simpel. :) Als de kosten en het werk niet meer opwegen tegen het plezier of genot dat je er terug uithaalt moet je op zoek naar iets anders. 8) Aan jou de keuze.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Is mijn 306 sedan hier dan zo geliefd? :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door Steven »

Bij mij zeker wel. Ik vind het een knap model zo'n 306 sedan! :Y
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Staat te koop :-(
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Bericht door Lander »

komt er een leeuwke in de plaats? :shock:
Plaats reactie

Terug naar “30x”