advertentie Le Vin du Bâché reclame

1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Moderator: P-unit

berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Bericht door berengun »

Ik denk dat ik deze wagen niet meer moet voorstellen, enkele topics lager is hij voorgesteld door Koeneke, waar wij hem nu van overgekocht hebben
Bij gebrek aan betere foto's, hier nog een foto van de advertentie :

Afbeelding

Ik denk dat er wel wat werk/geld moet gestoken worden in de mechaniek en de auto wat liefde geven die hij nodig heeft...
We gaan dit weekend eens proberen te kijken om een lijstje te maken, maar volgende zaken hebben we zo al ondervonden van te rijden en van Koens topic door te nemen.

- distributieriem steken
- ineens nieuwe waterpomp
- nieuw bougies
- delco
- koppeling
- banden
- 1 verstraler werkt niet, de andere soms
- overgang tss ruit en deur past niet mooi (heb ik al over gelezen dat dat een hot topic is)
- hoewel hij bij de aankoop op miraculeuze wijze onmiddellijk startte hebben we er hier wat meer problemen mee, nakijken.
- en dan zullen er nog wel wat dingen uit de lucht vallen
- professionele reiniging interieur (vloerbekleding) bijvoorbeeld

afin, we zullen onze aankoopprijs wel makkelijk verdubbelen...maar dan hebben we wel een heel leuk oldtimertje dat ons hopelijk veel plezier gaat geven
Bedoeling is tripmaster te installeren, kaartleeslampje, en dan zoveel mogelijk meedoen aan oldtimerritten, kaartleesrallyes, ....

In ieder geval blijft hij volledig origineel. (en dan is de vraag of we eigenlijk niet de kleinere velgjes moeten monteren...maar deze zijn ook wel mooi en quasi origineel, dus dat is nog een twijfelgeval)

Ervaringen en tips zijn altijd welkom
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door Lander »

Welkom op het forum!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door jurgen_s »

de verstralers is waarschijnlijk probleem met de massapunten. Die vind je aan weerszijde van de koplampen en staan aan de binnenzijde van het brilletje. Makkelijk te vinden omdat er de massakabels van toekomen van alle lichten.
Vaak is het roest of ingesijpeld water wat het probleem is.
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door berengun »

thnx voor de tip Jurgen

We zullen dat dit weekend es nakijken.
Als je met je daily xenons gewoon bent, en je rijdt dan 's avonds in de deze...is het geen luxe om ook die verstralerkes te laten werken waar het kan :)
koeneke
Berichten: 144
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 19:37

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door koeneke »

Berengun,

dat ze bij mij direct startte en bij U niet ligt aan het feit dat de Delco (rotor en kap) versleten is, had je mijn topic goed gelezen had je dit geweten... Je hebt zelf gezien dat de motor koud was toen je kwam kijken (dus ik heb ze niet eerst goed warm gereden om dingen te verdoezelen...), uw maat heeft het inlaatspruitstuk nog vastgehad en zei dat hij koud stond... Voor de rest was er bij de keuring in april niks op aan te merken buiten dat er 1 licht te laag stond, na bijstellen kreeg ik een groene kaart.
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door berengun »

Eerste grote investering gemaakt, volgens mij de eerste die nodig is vooraleer we iets beginnen : een Kluwer werkplaatshandboek gekocht 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door jurgen_s »

tesamen met de haynes gaat ge er wel komen. Ze vullen elkaar aan.
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door berengun »

mja, met gisteren goed door te bladeren...te snel victorie gekraaid
de 1.6 motor wordt wel beschreven, maar het gaat om de automatic blijkbaar...
dus allez, we kunnen al wel iets maar nog ni veel.

Ik zal es zoeken naar Haynes..
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door 205tunerke »

Hayes vind ge hier en daar wel 2ehands of dacht zelfs nog nieuw te verkrijgen.
Van waar bent ge ergens?
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door berengun »

Effe te druk op het werk, we zullen er in januari mee beginnen...
Van regio sint truiden
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door Steven »

Zolang hij tegen mei maar klaar is want dan begint het cabrioseizoen. :)
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door berengun »

juist naar de keuring geweest. Enkel afgekeurd voor de koplampafstelling links. Koplampje zojuist eens gedemonteerd. De afstelling was afgebroken en ontbrak, er stak een stuk karton tussen om te verdoezelen...

Al bij al wel content dat het alleen maar daarvoor is, op de brug op de keuring zag ik ook wel dat de hele onderkant van de motor vol olie hing, maar das niet mijn grootste zorg, plan is toch om hem een heel goeie beurt te geven, dat de mechaniek goed staat is mijn voornaamste zorg nu!

Stap 1 dus: wie heeft er nog een occasie of nieuwe linker koplamp liggen voor een 205? is er verschil tussen gewone 205'kes en CTI/GTI versies qua koplampen? En nu ik toch op zoek ben: zou graag die witte pinkers voor vervangen naar de originele oranje, dus als iemand dat ook heeft liggen? Ruilen mag ook voor die pinkers!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door jurgen_s »

er is geen verschil van koplampen, tenzij tussen halogeen en normaal gloeilampje
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door berengun »

Steven schreef:Zolang hij tegen mei maar klaar is want dan begint het cabrioseizoen. :)
ah bij ons is het het heel jaar door cabrioseizoen hoor, zolang het zonneke schijnt is het cabriolet weer :Y :Y
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987

Bericht door jurgen_s »

hou er dan wel rekening mee dat je de kap best opendoet/dichtdoet in een warmere omgeving: het plastieken ruitje houdt er niet zo van om in het koude weer geplooid te worden.
Plaats reactie

Terug naar “20x”