advertentie Automotive Group reclame

1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Moderator: P-unit

205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Effe een vraag voor de ervaren mannen onders ons...
De voortrein ben ik over uit, daar gebruik 1.9 gti fusees en remmen.
Twijfel nog aan de 309 setup van sequel over te zetten, maar dat kan altijd nog...
Het is de achter remmen dat ik twijfel...
Ik heb veren, aslast begrenzers,klauwen en schijven van 309gti 16v..
Ook heb ik 309 trommel as...

Nu vraag ik me af of wint ge veel bij ombouw naar schijven?
En zo ja op welke vlakken: uithouding, remkracht en hoeveel scheelt het...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

De 84-85er is trouwens ook gearriveerd...
Met maar 53000km... Origineel blok(lager schade) en bak aanwezig...
Getotalde body: links chassisbeen,etc
Gaat dus over de versie met speciale tllerbak, smalle midden tunnel, vierkanten stuur schakelaar,vierkante pookknok enz...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door PUG(z)OT »

bij onze blauwe GTI zijn we van een 1.6 trommelas naar een 309 as met schijven en 306 HDI/GTI draagarmen gegaan ( ook meer camber als op een 16V)

de wegligging is er wel op vooruit gegaan, maar qua remmen merk ik niet echt iets...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

@pugzot: ge hebt de begrenzers der toch tussen uit gehaald?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door PUG(z)OT »

der zit er maar ene tussen naar achter toe, die zit er nog tussen, samen met een regelbare
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Dien tegen Chassisbeen he? Kunt ge er die ni beter uit flikkeren?
1.9 gti heeft ook geen begrenzer he?
Bij 309 16v zit ge met as last ventielen maar heeft 205 toch niet...
Zou denken dat de1.6 begrenzer u ombouw naar schijven verbrod...
Ge hebt ook nog steeds 3 leiding setup als ik het goed begrijp?
berengun
Berichten: 39
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:47

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door berengun »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: da noemen ze hier dus "in orde zetten" :) :) :) :)
goed bezig
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Deze staat op een heel laag pitje...
Als de papieren van de witte lukken, wordt deze orgaandonor...
Het is kiezen of delen...
Heb momenteel 3 gti's (2 rollende body's en den deze is rijdend)dan nog the sequel(accident) en den interim...
Zullen beslissingen genomen moeten worden...
Sequel word volledig gedemonteerd en overschot oud ijzer.
En dan zal deze of de witte of de rode body ook het veld moeten ruimen...
We zien wel...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

update
de rode kast verkocht, deze gaat gebruikt worden om nen rotte gti in op te bouwen...
Afbeelding

en dan de grijze...
Afbeelding
kaalgeplukt voor onderdelen...

op supersunday was het kei plezant met de witte op't cirquit.
maar snelle rondes doen met de 84er vind ik te riskant...
en aangezien ik de "kick" van de snelle rondes toch wel miste, moet er iets gebeuren he...
het "tussen soep en de patatten" plan is hier een budget vriendelijk circuit wagentje van te maken...
als dat wil lukken...

ben 2 mogelijke motorisaties op het spoor.
optie 1: 1.6gti blok bak en alles er rond van men broer over kopen(sloper cti)...

optie 2: complete BX 1.9gti voor 300€, strippen en de rest oud ijzer...
iemand suggesties?

heb tussen de soep en patatten nog ne nokkenas voor gti gescoord, maar vrees dat hij wat wild gaat zijn... 300° namelijk.
volgens wat ik van tuners vind is dat 270-280° het wildste is wat op standaard opstelling "fatsoenlijk" draait in lage toeren...
iemand ervaring?
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door KrisKe »

hier ook curieus, ga inne blijven lachen met 3x 205 bollende te houden :mrgreen:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

:N elke 205 is bij Inne eene te veel he..
Maar anderzijds, moest het ne rijdende gti zijn, verkoopt hem ook beter he... 8) :twisted:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

Afbeelding
zou dat staan?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door Steven »

Jehjah! 8) :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door jurgen_s »

alles staat op een 205 :mrgreen:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke

Bericht door 205tunerke »

den deze weer "on-hold" gezet voorlopig...
als iemand er intresse in heeft(of voor onderdelen), geef maar seintje...
heeft
-gereviseerde achteras
-nieuw remmen achter
-nieuw remleidingen naar achter
-goede gti voortrein
-1.6 115pk klauwen
Plaats reactie

Terug naar “20x”