advertentie C&C reclame

1992 - Peugeot 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Moderator: P-unit

dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

1992 - Peugeot 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door dreamtraveller »

Hey allemaal hier,

Ik stel hier even men projectje winter 2013-2014 voor die hier wel al bekend was onder een ander lid , 205tunerke als ik mij niet vergis. Heb deze wagen overgenomen van hem en ermee 200 km naar huis gereden. Motor draaide goed al schokte de wagen enorm onder de 3000 toeren en liep de waterkoeling en de motorolie zo eruit. Dus meteen geen goede vaststellingen voor een gezonde start. Vrijdagavond naar een motorrevisie bedrijf gereden om een vaststelling te doen en besloten om oor een goede 1500€ een volledige revisie te doen van de motor, nieuwe segmenten, pistons, krukaslagers enz... Dus dit wordt hier meteen de nieuwste motor in zijn soort.

Qua carroserie is er ook wel nog wat werk, dus hebben we beslist om wanneer de motor eruit is, de wagen volledig te herspuiten. Ook de motorruimte krijgt een nieuwe beurt, ik wil van deze 205 echt een prachtstuk maken, waar ik niet moet van beschaamd zijn om er ergens mee toe te komen, maar belangrijker, een stukje geschiedenis terug nieuw leven in te blazen. Wil de wagen zo origineel mogelijk terug hernieuwen.

Zal hier een beetje het verhaal laten meevolgen met jullie om dan uiteindelijk het nieuwe meetingseizoen 2014 met deze derde telg uit onze collectie te laten meegenieten.

Steve :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: 205 CTI 1992 (2013-2014)

Bericht door dreamtraveller »

Afbeelding

Afbeelding
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: 205 CTI 1992 (2013-2014)

Bericht door dreamtraveller »

Vraagje de de experts van 205 hier, is het mogelijk om een 1900cc blok in plaats van een 1600cc blok te plaatsen in men CTI? Ziet de keuring het verschil? Moet er een andere versnellingsbak geplaatst worden?

Steve :roll: :roll: :roll:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 205 CTI 1992 (2013-2014)

Bericht door PUG(z)OT »

Ja dat is mogelijk, kans is klein dat ze het zien, grote kenmerken zijn de gele injectoren en de extra plaat van 1 cm tussen carter en motorblok.

versnellingsbak moet niet gewijzigd worden, is zelfs heviger zo in het optrekken. enkel lange ritten gaan vermoeiend worden omdat bij 120 per uur zal je motor meer als 4000 toeren draaien wat wel veel is voor een 1900
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: 205 CTI 1992 (2013-2014)

Bericht door dreamtraveller »

nu zit er een 1600 in en bij 120 km/h zat ik al aan 4000 toeren, ik heb de overbrengingen van een 1600 en 1900 boite bekeken en er zou enkel een verschil in de 1ste versnelling zitten, de rest zou hetzelfde blijven?

Steve

Graag bevestiging of dit een goede keuze zou zijn om over te schakelen naar een 1900 cc of beter bij de 1600cc. Ik vermoed dat de 1600 cc een stuk zuiniger in verbruik is?
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 205 CTI 1992 (2013-2014)

Bericht door peugeotfreak »

is de eind overbrenging ook het zelfde? als ik me niet vergis was die ook anders (moet ik even opzoeken)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door PUG(z)OT »

als ge er rustig mee rijdt is een 1600 redelijk zuinig ja, ik ben ooit onder de 7 liter geraakt toen we met de club naar engeland reden.

een 1600 en 1900 boit is hetzelfde normaal, enkel is de eindoverbrenging anders. Je kan ook zoals mij doen, een 5e versnelling van een diesel op je 1.6 boit zetten, ik zit nu onder de 4000 toeren op de autosnelweg (ongeveer 3800 tov 4200)
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door Tom205304 »

Ik zou niet twijfelen en een 1900 nemen, gaat toch wel iets beter. Of een 1900 nu zo veel meer verbruikt is ook maar de vraag, hangt vooral af van hoe je er mee rijdt.
Op de keuring gaan ze dat nooit merken.
Je versnellingsbak is eigen keuze: 1600 bak is korter en dus sneller optrekken maar meer toeren op snelweg, 1900 bak trekt wat trager op maar minder toeren op de snelweg.
Ik zou een 1900 motor zoeken met bak. Je kan er wel gereviseerde vinden op Kapaza of Tweedehands en die kosten veel minder dan de revisie die jij wil laten uitvoeren. Je kan dan kijken welke bak je het leukste vindt, wisselen is nu ook weer zo moeilijk niet.
vb: http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... %2Fpeugeot
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door dreamtraveller »

tof om zo wat pro uitleg te krijgen, wat is een gereviseerde motor he, als je die koopt zonder factuur weet je echt niet wat je koopt he. Ik zou er 1500€ voor over hebben mocht iemand een 1900 motor met versnellingsbak liggen hebben of in een auto zitten hebben, die nog werkt om aan te schaffen.

Niemand?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door PUG(z)OT »

voor 1500 euro bouwt ge u zelf een mooie motor al hoor :shock:

occasie motor tussen 100 a 200 euro
honen, balanceren krukas, nieuwe lagerskes erin in het revisie bedrijf : rond de 500 euro
neem dan nog wat onderdelen, filters riemkes rond de 250...

dan kunt ge nog bijna de helft van u budget ergens anders in steken ;)
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door peugeotfreak »

een volledige dichting set voor de motor en dan alle nieuwe riemen en filters, olie, enz... kom je ongeveer uit op 350 euro
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door dreamtraveller »

allemaal goed maar is dit met garantie als ik dat laat doen? iemand een betrouwbaar adres? ik in kruishoutem, maar daar betaal ik 1500€

steve

Heeft er iemand een idee wat het stootteren van de motor kan zijn? er zouden al nwe bougies inzitten met kabels en een delcokap.
dreamtraveller
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
Locatie: Escanaffles, Henegauwen
Contacteer:

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door dreamtraveller »

PUG(z)OT schreef:voor 1500 euro bouwt ge u zelf een mooie motor al hoor :shock:

occasie motor tussen 100 a 200 euro
honen, balanceren krukas, nieuwe lagerskes erin in het revisie bedrijf : rond de 500 euro
neem dan nog wat onderdelen, filters riemkes rond de 250...

dan kunt ge nog bijna de helft van u budget ergens anders in steken ;)
En geen kandidaat om daaraan mee te helpen?? hihi
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door PUG(z)OT »

ik heb zelf nog genoeg projectjes liggen waar een laag stof op ligt :mrgreen: ;)
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1992 - Peugoet 205 CTI 1992 - dreamtraveller

Bericht door peugeotfreak »

het stotteren kan aan van alles liggen de timing, te veel of te weinig benzine, saat van de luchtfilter, benzine filter, enz..
Plaats reactie

Terug naar “20x”