advertentie C&C reclame

Peugeot 106 Rallye s2 8v

Moderator: P-unit

danonino1
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:21

Peugeot 106 Rallye s2 8v

Bericht door danonino1 »

Ik ben nieuw in deze forum en dacht even mijn auto te laten zien en tegelijk ook wat vragen stellen.

In 2013 heb ik een Rallye overgekocht van vrouw die er geen zorg voor nam. Ze had al een tijdje met een olielek staan rijden tot hij stilviel. Ze heeft hem dan 2 jaar buiten laten stilstaan. (moest het zijn dat ze ineens geld had om hem te herstellen... :| )

Er waren veel deuken, krassen en vervangen onderdelen. Roest viel wel nog mee. Voor 250 euro ben ik met een rallye naar huis gekeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst hebben we de motor en interrieur er uit gehaald om de roestige delen te vervangen. Ook de onderkant hebben we volledig behandeld. De chassis is ook wat recht getrokken geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een vriend had in zijn garage een motor liggen van een 306. We hebben dan is gekeken wat er vervangen moest worden om de kracht van een Rallye te behouden. Bleek dat de extra 10 pk van de nokkenas komen.
Ondertussen werd de carosserie ook klaargemaakt voor het verven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kwam hij terug van het verven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit.

Afbeelding

Afbeelding

De plannen zijn nu nog:
- Ineterrieur afmaken en de bucket seats plaatsen
- Velgen opniew verven
- Peugeot 205 rallye versnellingsbak in plaatsen
- Keuren.

Nu de vragen :D

Ik vroeg mij af of iemand een korte versnellingen heeft en of ik zijn mening daar over kan hebben. Ik heb veel mensen gehoord die het zalig vinden maar ook veel die er over klagen. Ook op de autosnelweg, draait de motor niet veel te hoog in toeren aan 120 bijvoorbeeld?