advertentie Le Vin du Bâché reclame

807 - Verkocht

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door Lander »

Ferme service!
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

ja, dat vond ik toch ook

men geneerde zich blijkbaar zodanig dat ondanks 'alles verwisseld' af en toe de handrem toch de blokken achter wat deed slepen (men had niet werkelijk een goede testrit gemaakt)

na beter afstellen van de (door hen zomer 2016 kompleet vervangen set) handremkabels - die zijn op één jaar zeker niet 'slecht' - is nu alles in orde

ach kijk - zit zelf in de techniek - men deed zijn best en een fout kan gebeuren

ik maakte gelijk een afspraak voor augustus voor de Grande Punto van mijn echtgenote, en voor het airco onderhoud van de 807 dezelfde dag nog

dus ze zagen ook (ik bleef echt vriendelijk) dat ik het hen niet kwalijk nam - ik ben veel te content van die garage - hoop dat ze nog 'n tijdje blijft bestaan want de broers zijn mijn leeftijd, dik 50+

enfin de 807 rijdt en remt weer prima - krijg gewoon goesting om er van de zomer met meerderen 'n trip mee naar 't buitenland te gaan maken - bakske vol - hoe meer zielen hoe meer vreugd :Y
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

elke garage maakt wel eens een fout. 't is hoe ze ermee omgaan dat belangrijk is. Net de reden waarom ik mijn huidige consessiehouder zo'n goede vind.

En als ge volk te weinig hebt voor in de 807... wil gerust meerijden op vakantie :lol:
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

ah ja 'n dakkoffer kan er ook altijd nog op, ligt zeker komfortabel [emoji23]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

met mijn gat op de trekhaar zeker O-)
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

nee dan moet ge uw benen zo optrekken, willen we u niet aandoen :N :D
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

hebt ge een ezel bij als extra kracht om te duwen
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

ne koppige ? :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel koppige |(
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

de remmen blijven goed nu - ben er weer gerust op [emoji106]

het zou evt kunnen dat de 807 toch weer de dagelijkse wagen wordt (er doet zich mogelijk iets voor...)

in dat geval komt er toch dit najaar al een nieuwe distributieriem op, en zullen de remmen voor ook binnen afzienbare tijd vernieuwd gaan worden

zodat de wagen weer klaar is voor intensiever gebruik

kan ie er nog minstens 100.000 km bij gaan doen
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

gisterenavond naar de keuring geweest (SBAT Wondelgem)

alles OK - wel de opmerking dat er wat olie- dan wel koelwater-lekkage is, in het oog te houden

sinds 2011 doe ik elke 10.000 km oliewissel - nog nooit olie moeten bijvullen

ook nog nooit koelvloeistof (ik houd dat peil ook altijd in het oog - nu de wagen meer stilstaat dan rijdt)


wel heb ik het idee dat ik, wanneer ik voor langs de wagen passeer na een rit (altijd lange ritten, voor korte wordt de wagen niet gestart) lichtjes koelvloeistof ruik

maar 't peil is altijd goed (bij hete motor zelfs ietsje boven max.) so who cares, denk ik dan


wait and see - en hopelijk hoor ik nog iets over ..... (waarvan sprake in m'n vorige posting) - is ff stil (vakantietijd, uiteraard)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door Steven »

Alleen maar goed nieuws dus. De opmerking "olie- en of koelvloeistoflek" geven ze op de keuring nogal makkelijk, als ze ergens een vettig plekje zien heb je het al vlaggen. En wat betreft de rest, we zullen mee duimen! 8)
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

thx - rustig afwachten maar
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

't heeft niets met onze 807 te maken, maar een goeie 4 jaar geleden (evt al bijna 5) kochten mijn schoonzus (zuster van mijn vrouw) en haar man, een BMW X1 18d s-drive

natuurlijk met het op dat moment geleverde N47 blok, met zijn typische distributie-ketting problemen etc etc

had hij mij het op voorhand gezegd, had ik 'm gewaarschuwd, en in hun geval (zo'n 30.000 km/jaar) evt zelfs niet eens nog een diesel gekocht

maar ja hij had 'm al -- ikke dus maar stillekes gezwegen om hun plezier niet te vergallen


welnu ze zijn juist gisteren op reis vertrokken met een...... vervangwagen want...... juist, na 130.000 km zou er al het tweede roetfilter in moeten, 2.000€ alstublieft, "maar ook waarschijnlijk ten gevolge van wat motorprobleempjes...."

heb ze zojuist ingelicht ivm dit type motor, gezegd "Google maar op 'N47 problemen' ge moet er nog niet eens 'BMW' bij intypen"

maar ik heb ze vooral ingelicht in de zin van "dàt is de oorzaak van het nu al evt voor de 2de keer te moeten vervangen van het roetfilter (2.000€ !!) - maak gebruik van uw rechtsbijstand en betaal niet zomaar uwe factuur - laat de óórzaak van het probleem onderzoeken: waarschijnlijk de zich rekkende distributie-ketting - het probleem is gekend bij uw dealer !""

pfffffffffffffff

blij dat ik rij................... met 'ne Peugeot HDi (eigenlijk twee :Y ) - met een doodgewone distributieRIEM, Peugeot, de pionier ook van het roetfilter met zijne Eolys installatie
Laatst gewijzigd door PetDig2 op zo 16 jul 2017, 03:18, 5 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

amai 2000€

daar koop je al een tweedehands 807 voor :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”