advertentie All about details reclame

Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Flippi
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 jan 2017, 19:22

Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door Flippi »

Hallo,

Ik denk eraan om een dashcam Transcend DrivePro 220M aan te kopen (foto onderaan, 2de van links).
Ik zou hem ter hoogte van de achteruitkijkspiegel plaatsen zodat hij het zicht van de chauffeur niet belemmert.
Ik vraag me echter af of het zwart stuk plastiek waarop de spiegel zit het zicht van de camera niet gaat verhinderen.
Ik zou in dat geval de camera wel lager kunnen hangen, maar dan komt hij wel in het zicht van de chauffeur.
Iemand die me zijn of haar ervaring met een dergelijke opstelling wil delen?

Dank bij voorbaat,

Flippi

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door jurgen_s »

zuignap op het gearceerde gedeelte plaatsen en camera net achter uw spiegel plaatsen

ik heb een blackvue en die is zo klein dat je die ergens kan hangen zonder dat die in de weg hangt
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door GT'tje »

In dit topic http://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=61&t=15776 (pag. 4) zie je een ingebouwde dashcam. Ik weet het, 't is niet helemaal een antwoord op jouw vraag, maar misschien wel een idee om te zien hoe je de camera kan wegwerken achter de spiegel. Dit is ingebouwd bij een 508.
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door Romaric »

Ik heb een Autobot Eye geplaatst. Achter/onder de achteruitkijkspiegel.
Klein en heel gemakkelijk in gebruik.
Je hoeft enkel een micro-sd kaartje te plaatsen in de camera en alles werkt via wifi.
Kabel is lang genoeg en kan je wegwerken tussen dakbekleding via de A-stijl tot onder het dashbord. Geen kabels zichtbaar. In mijn geval, gemonteerd in een nieuwe 308, is de camera aangesloten met een USB-stick in het handschoenkastje.
Werkt zelfs beter dan ik had verwacht.
Flippi
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 jan 2017, 19:22

Re: Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door Flippi »

Bij nader inzien lijken de systemen van BlackVue of Thinkware wel iets netter te installeren.
De prijs situeert zich echter wel in een andere klasse, maar dat heb ik er misschien wel voor over.

jurgen_s en GT'tje, als jullie bij de BlackVue gebruik maken van de Wifi-overdracht naar de Cloud, hoe ver kan de wagen dan van het Wifi-toegangspunt staan om nog een overdracht te hebben?
Met mijn smartphone heb ik nog verbinding met mijn router vanaf de plaats waar mijn wagen staat, maar het ene toestel is het andere niet, vandaar mijn vraag.

Hebben jullie ook een camera voor het achterkomend verkeer?

Philip
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door jurgen_s »

verwacht geen supersnelheid van de wifi. Het duurt wel even eer je alles zichtbaar hebt op bijvoorbeeld een smartphone. Dan is het kaartje eruit nemen en uitlezen veel sneller. Gaat wel redelijk ver bij omdat de auto vlak bij de router in huis staat, alsook ikzelf met mijn smartphone niet ver van de auto afzit. Paar meter of zo.

ik heb enkel eentje die naar voor kijkt, maar black vue heeft ook een model dat achteraan mee filmt. Wel geen hd achteraan dacht ik.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Plaats voor dashcam in Partner Tepee?

Bericht door GT'tje »

Hey Flippi. Ik kan je helaas niet antwoorden. 't Is niet mijn 508. Ikzelf heb dat niet.
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”