advertentie All about details reclame

Dringend: Probleem motor 1.6 Diesel Partner

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
goolio
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 sep 2015, 18:46

Dringend: Probleem motor 1.6 Diesel Partner

Bericht door goolio »

Dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds kort mijn oog laten vallen op een Peugot Partner van 2007 met 1.6 Diesel en +- 110d km's.
Dit is de wagen van een collega van mij (vrouw) en beiden kennen wij er eigenlijk bitter weinig van.

Ze heeft een speciaal prijsje gemaakt (2500 euro) gekeurd voor verkoop maar nu merk ik bij het bezichtigen van de auto dat er een probleem is met de motor.
(er was al eens een opkoper geweest die zei dat er een probleem is met de injector)

De motor draait niet helemaal rond en het geluid dat ik hoor is alsof de motor elke 1 a 2 seconden een soort vloeistof wil inpompen...
Hij blijf t dus niet constant op zelfde geluid draaien maar het heeft het geluid van een soort van pomp of dergelijke .

Ik heb het kapje van de injectors gehaald en eens gekeken en de links injector ziet helemaal wit er rond. Zou deze lekken?

Is dit een groot probleem/kostelijke reparatie?
Kennen jullie dit probleem?
Ik wil namelijk zeker geen verkeerde aankoop doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Dringend: Probleem motor 1.6 Diesel Partner

Bericht door Steven »

Typische omschrijving van een lekkende verstuiver. Alleen de witte aanslag kan ik niet thuisbrengen, dat is normaal zwarte drab. Herstelling kan uiteenlopen van €100 als je enkel de verstuiver moet demonteren, reinigen en opnieuw correct monteren tot een paar honderd, zo niet duizend euro als je verstuiver er niet uit wil komen of niet zonder schade uit komt. Het komt wel vaker voor bij de 1.6 hdi. Als je het degelijk oplost ben je er normaal van verlost.
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”