advertentie Automotive Group reclame

ASR en geen aluminium velgen verkrijgbaar

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Superdude
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 jan 2015, 13:15

ASR en geen aluminium velgen verkrijgbaar

Bericht door Superdude »

Ik heb een nieuwe peugeot partner tepee outdoor 1.6 HDI 115PK Full option besteld.
Ik wilde de Arenal 16" velgen maar dit is niet verkrijgbaar samen met de ASR tractiecontrole.
Tijdens de configuratie op de website kon ik die twee samen niet selecteren, de garage zegt dat dit niet mogelijk is.
Als ik er alluminium velgen op steek vervalt de garantie!
Hoe is dit mogelijk, een prachtige al op ful option zonder allu velgen, dat trekt op niets!!

Weet iemand hier iets meer van waarom dit niet gaat?
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: ASR en geen aluminium velgen verkrijgbaar

Bericht door Darl'mat »

Lijkt me straf, auto's met grip control (AsR) levert men altijd met alle weer banden, volgens mij is vraag naar alu velgen zo klein waardoor de kost om ze in de cataloog op te nemen te groot gaat worden.
Grip control in combinatie met zomerbanden heeft ook minder effect, best zelf een stel alu's kopen met zomerbanden en deze in de zomer gebruiken.
Denk dat men er ook van uit gaat dat Grip control enkel gekocht wordt voor gebruik, en niet voor actieve veiligheid.

Betreft garantie, stuur eens een mail naar de invoerder met de vraag voor als u alu velgen plaatst.

Google ook eens bij buitenlandseinvoerders in de configuratie, als zij dit wel aanbieden, dan mag er zeker geen probleem zijn betreft garantie.
Wel opletten met bandendruksensors, als deze op de velgen zitten, dan gaat dit constant alarm geven bij gebruik andere velgen ( mss is daar wel een oplossing voor). Bij sommige zit deze sensor op de as, bij andere in de velg.
Superdude
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 jan 2015, 13:15

Re: ASR en geen aluminium velgen verkrijgbaar

Bericht door Superdude »

Hoe geraak ik nu aan allu velgen met de bestaande banden?
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: ASR en geen aluminium velgen verkrijgbaar

Bericht door Darl'mat »

Nabestelling bij garagist.
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”