advertentie Automotive Group reclame

Testdrive Peugeot Partner

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Testdrive Peugeot Partner

Bericht door JordiC »

aangeklopt bij Limauto Sint-Truiden voor een testrit met een Peugeot Partner

verslag en enkele foto's volgen later
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: Testdrive Peugeot Partner

Bericht door JordiC »

Hierbij dus een kort verslag over de testrit die ik had aangevraagd met een Peugeot Partner (Tepee)

Ik was nog nooit bij LimAuto Sint-Truiden geweest, dus waarom deze verdeler gekozen?
Ik heb al verscheidene malen een aanvraag voor een testrit gedaan via de website van Peugeot voor LimAuto Hasselt, maar ik kreeg nooit reactie.

Aangezien ik soms rommelmarkten doe, zou een grotere wagen handiger zijn dan mijn 207 (die in april 2014 4jaartjes wordt).
Na het nodige schuurwerk op de oprit, stond ik voor de garage in Sint-Truiden.
Ik heb daar een beetje rondgelopen in de showroom en na een tijdje kwam Tom mij begroeten. Het was vrij druk, aangezien hij er die dag alleen voor stond als verkoper.
In de showroom stond een Partner Tepee. Hierbij kreeg ik uitleg en ook de vraag wat mijn wensen waren. Ik wou informeren voor een Partner lichte vracht, aangezien ik de achterbank van mijn 207 ook amper gebruik. Op de bureau werd mij een drank aangeboden (Cola uiteraard voor mij :mrgreen: ) en we waren gestart aan het opstellen van een configuratie. Dit nam enige tijd in beslag...
Na al het computer en papierwerk was het tijd om mijn 207 eens te inspecteren en mits de nodige aanpassingen (originele velgen en originele vering) was de garage bereid om deze over te nemen.

En dan was het tijd voor de testrit.
Ik kreeg de sleutels overhandigd van een Partner Tepee 1.6 hdi. Niets wat direct mijn voorkeur zou zijn, maar zo had ik toch een gedacht hoe het interieur en exterieur meevalt (zonder rekening te houden met de motorische prestaties)
Ik kreeg de Partner de ganse namiddag ter beschikking en heb deze dan ook eens laten gaan op de Expressweg Sint-Truiden/Hasselt. Toen ik pas aan de garage vertrokken was, was ik wel eventjes verschoten aan de rode lichten. Ik stond te wachten en ineens baf, geen motorgeluid meer. Maar het lampje ECO was aan, dus terwijl ik stond te wachten toch eventjes geprobeerd hoe ik de motor terug aan de praat kreeg en het eerste wat ik deed, was direct het goede. Koppeling induwen en daar brulde de leeuw...
Aangezien het regende en het wegdek nat was, heb ik mij toch maar wat ingehouden. Ik ben wel gewend om met een monovolume (met niet verlaagde vering) te rijden van mijn ouders, maar toch beter op safe spelen. Ondertussen was het al middag en dus rap thuis een boterhammeke gaan eten. De Partner stond mooi op de oprit. Nadien nog een toertje met de ouders gemaakt en de Partner ging omstreeks 14u terug naar de garage. Daar nog nagekaart over hoe de wagen meeviel, nog wat financiele zaken bekeken.

Nu over de wagen:
Het was dus een Partner Tepee 1.6 HDi met (als ik mij goed herinner) 92pk
Toch wel een verschil met mijn 75 paardjes in de benzine-versie van de 207
Het rijden viel goed mee, nergens last van. Armsteun voor bestuurder was handig, in combinatie met de hoger geplaatste versnellingspook.
Het was een beetje zoeken naar de knopjes (vooral de ruitbediening). Ik vond het dashboard een beetje sober afgewerkt, zoals de draaiknoppen voor de verwarming leken ouderwets... Het is een ruime wagen, maar redelijk wat mogelijkheden. Het opbergvak tussen de bestuurders- en passagierszetel vond ik te groot. Hiervan snapte ik het nut niet. Als je daar wat cd-doosjes inlegt, zijn die binnen de maand stuk van het heen en weer vliegen. Om je een idee te geven van hoe groot het was, het deed mij denken aan de kast van een pc.
De zetels zaten goed, de buitenspiegels waren naar mijn mening te groot.
Origineel meegeleverde wieldeksels waren mooie decoratie, maar ik zou ze niet onder mijn wagen willen, eerder in de garage tegen de muur :)
De kofferklep was enorm groot, zeer handig als het regent om onder te schuilen. Maar ze was ook zwaar en ik vond dat ze niet vlot openging.

Conclusie: de auto op zich is niet verkeerd, voor zo'n 'kleine monovolume' is het een goede wegligging. Afwerking is sober, maar proper.
Ik zou de wagen de eerste 20 jaar toch niet aan mijn palmares toevoegen. Voor mij was hij te saai... Meer een wagen voor oude mensen of als 2e wagen bij jonge gezinnen.
Dan heb ik het over de Tepee versie ;)
Over de prijs is mijn mening ook niet echt wauw. Ik had de lichte vracht goedkoper verwacht.
DUS... de 207 zal nog enkele jaartjes mijn trouwe reispartner mogen blijven 8)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JordiC op vr 15 nov 2013, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: Testdrive Peugeot Partner

Bericht door JordiC »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Testdrive Peugeot Partner

Bericht door jurgen_s »

leuk verslag 8)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Testdrive Peugeot Partner

Bericht door PUG(z)OT »

uitgebreid verslag ja, tom is idd ne hele vriendelijke verkoper !
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”