advertentie Automotive Group reclame

Verversen koelvloeistof 1.6Hdi partner bj2005

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Michel.
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 19:17

Verversen koelvloeistof 1.6Hdi partner bj2005

Bericht door Michel. »

Hallo,

M'n oudste pug partner wordt 8 jaar dus hoog tijd voor het vervangen van de koelvloeistof. Nu stoot ik op een probleem...

Volgens Haynes moet ik 'zoals ik altijd doe' de onderste radiator buis eraf halen en de dop van het expansievat om de koelvloeistof eruit te laten.

Nu spreken ze in dat boek ook over een aftap plug in het motorblok! Dat moet ook gedraineerd worden maar waar vind ik die plug? Er staat geen foto in de Haynes maar zou aan de achterkant van het blok zijn.

Wordt dit eigenlijk wel gedaan in de garage? Het is de eerste keer dat ik dat hoor vandaar de vraag....

Ook zit het expansievat onder het niveau van sommige koelbuizen en daarvoor zou een speciale trechter nodig zijn om te kunnen ontluchten. Lukt dat ook zonder speciale trechter en gewoon door de motor te laten draaien en wat op de buizen te knijpen?

Lijkt me zo ingewikkeld bij de pug ....

Alvast bedankt.

PS: Het hoort misschien thuis bij onderhoud maar daar kan ik geen nieuw onderwerp aanmaken.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Verversen koelvloeistof 1.6Hdi partner bj2005

Bericht door PUG(z)OT »

gewoon de darm van je radiator eraf halen, en de dop van je expansievat losdraaien, dan loopt er nog iets meer uit ;)
Michel.
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 19:17

Re: Verversen koelvloeistof 1.6Hdi partner bj2005

Bericht door Michel. »

Ok, merci voor het antwoord. Is er dan geen plug in het blok of wordt dit gewoonweg niet gedaan?

Altijd leuk om iets bij te leren :)

Groetjes.
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”