advertentie Van Wijk reclame

Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Michel.
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 19:17

Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door Michel. »

Hallo,

Ik wil de banden van m'n partner verwisselen en moet dus de auto opkrikken.
Op zich geen probleem want ik weet de 4 krikplaatsen wel zijn maar om veilig te werken wil ik de auto op assteunen plaatsen. Men schrijft dat wel overal maar waar moet ik die dan plaatsen?

Probleem: De assteun plaatsen kan dus niet op de aangewezen plaatsen omdat de krik daar staat natuurlijk!

Vooraan lijkt me de plaats waar de ophangingsarm aan het subframe hangt wel een goede plek voor de rolkrik maar achteraan zie ik geen mogelijkheden.

Op de dwarsbalk tussen de wielen hang namelijk een sticker op dat met daar niet mag opkrikken...

Mag ik de auto gewoon opkrikken op de aangegeven plaatsen van het boekje en dan een assteun zo dicht mogelijk tegen de krik aan zetten. Dan de krik laten zakken en de andere kant doen of niet?

Ik zou die naad niet willen plooien of andere schade toerichten.

Bij m'n oudere partner kan ik de steunen gewoon onder de vaste as plaatsen achteraan maar de nieuwe heeft onafh. ophanging.

Alvast bedankt!
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door PUG(z)OT »

waarom zou u met assteunen werken om een wiel te wisselen? Je zet je bouten een slagje los, krikt de wagen op, draait het wiel los en wisselt dit met het andere wiel... bouten vastzetten, krik laten zakken en de bouten (kruislings) nog eens aantrekken ;)
Michel.
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 19:17

Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door Michel. »

Hallo,

Ik ga de banden van voor naar achter wisselen dus moet 2 wielen tegelijkertijd van de grond hebben.

Men schrijft echt overal om nooit te betrouwen op een krik alleen en dus een steun te plaatsen dus vraag ik me af hoe dat dan moet want dat vind je nergens :?

Trouwens op een oprijbrug moeten ze toch ook ergens steunen kunnen plaatsen om de wielen van de ramp te krijgen....

Als het niet mag op de dwarsbalk achteraan ( hangt een sticker op) waar dan wel?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door jurgen_s »

koop u zo'n grotere krik. Kost maar een euro of 30. Auto staat veel stabieler en de krik ook.
Michel.
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 19:17

Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door Michel. »

jurgen_s schreef:koop u zo'n grotere krik. Kost maar een euro of 30. Auto staat veel stabieler en de krik ook.
Zo eentje heb ik liggen hoor, de assteunen zaten er zelfs bij ;)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door PUG(z)OT »

je mag zo een assteun plaatsen onder de bouten van je subframe, waar je subframe op het chassis geschroefd zit. achteraan mag je de steunen plaatsen onder de as, maar onder de schotels van de spiraal veren. Kan wel zijn dat er een plastiek opgeklikt zit...
Michel.
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 19:17

Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.

Bericht door Michel. »

Daar zin inderdaad een plastiek op. Bedankt voor het antwoord :)

Ik veronderstel dat ik ook op die plaatsen mag krikken en dan de steunen op de 'originele' kirikpunten mag zetten.

Zo moet ik niet onder de auto kruipen om de assteun te zetten onder het subframe met enkel de krik als veiligheid. ;)
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”