advertentie C&C reclame

2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

Outdoor schreef:

Gisteren naar zee met 4 personen en constant 130km/u gereden op cruise en m'n verbruik lag op 6,4 op 140km, let wel ik heb er wel bredere banden 225 op liggen
gtz. Ph!l

Straf, bredere banden zouden normaal gezien een hoger verbruik optekenen...
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Madmac »

Ligt aan de rolweerstand, niet aan de breedte.

En wat de boordcomputer aangeeft is ook steeds té optimistisch. Reken uw echt verbruik uit met de regel van drie en ge zult zien dat het telkens hoger is dan de BC aangeeft.
Outdoor
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 22:33

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Outdoor »

Ligt idd aan de wrijving die de banden met het wegdek maakt 'rolweerstand' rest van de wrijvingen
in de wagen moeten dezelfde zijn doch elke wagen is anders zoals alles op de wereld er zijn er geen 2 dezelfde want andes bestond er maar 1 van :lol:

Mijn boord computer werkt na controle (10k km)vrij correct zodoende ga ik ervan uit dat deze
voldoende juist is, indien je dan vergelijkingen maakt in de tijd maak je eventueel steeds dezelfde fout.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door A.S. »

Madmac schreef:Ligt aan de rolweerstand, niet aan de breedte.
En ik ga ervanuit dat een 225/55/16 band meer rolweerstand biedt dan een 215/55/16 band..

Soit.
Zit nog steeds rond die 7l/100km volgens boordcomp terwijl mijne pa onder de 6l/100km kan zakken als hij wat op zijn rijstijl let.

En dat voor dezelfde wagen/motor/banden... blijf het straf vinden.

Volgens de website van Peugeot zou mijn wagen een gecombineerd verbruik optekeken van 5.3l/100km.
Dat ze altijd wat optimistisch zijn met die fabrieksgegevens wil ik nog geloven, maar ik zit haast 2l/100km erboven.. :|
En dan let ik nog wat op m'n rijstijl he...
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Taz Devil »

Doe de letterlijke test eens hé
S'avonds met weinig verkeer de autostrade op met zen 2. 100m zeker tussenlaten (wagen die uit de wind zit verbruikt gemakkelijk 1 liter minder, zeker met zo'n hoge bus gevallen), verbruikmeter resetten (eerst optrekken ;). En tege 90 rijde over een paar km.
Liefst cruisecontrol, want ik ken genoeg mensen die geen snelheid kunnen houden en altijd te veel gas geve om dan uit te bollen en terug gas te geve dus eigenlijk dan 85/95 km rijde ipv 90.

En vergelijk dan de resultaten eens ff hé. Als dat meer dan nen halve liter scheelt zou ik dat wel veel vinden. Geen idee wat er dan zou moeten gebeuren ook...

Trouwens uwen avensis is nen auto, geen bus. Dat scheeeeeeeelt veel in vebruk door de wind die ge niet vangt. Onze oude bmw tov onze berlingo is de bmw ook zuiniger.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door A.S. »

Taz Devil schreef:
Trouwens uwen avensis is nen auto, geen bus. Dat scheeeeeeeelt veel in vebruk door de wind die ge niet vangt. Onze oude bmw tov onze berlingo is de bmw ook zuiniger.
Wat doet uwe Berlingo?


Ik heb vanmiddag de boordcomp eens gereset.
Echt opletten en het gemiddelde ging onder de 6l/100km, maar da's echt nie plezant rijden, met zo'n fluwelen gaspedaal.

Dan gewoon met de verkeersstroom mee terug naar huis en thuisgekomen met een gemiddelde van 6.4l/100km op de boordcomp over een afstand van 40km.

Moet van de week toch tanken, dan nog eens resetten en eens kijken wat 'm gaat doen.

Heb de wagen pas, en misschien is de boordcomp niet volledig gereset geweest toen we 'm vorige week afhaalden.
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Madmac »

Bij het op nul zetten van de dagteller wordt de verbruiksmeter dus niet mee gereset. Dat moet je doen door je gemiddeld verbruik te selecteren en dan de knop bovenop je ruitenwisser-hendel ingedrukt houden tot er --.- staat, dan is de reset gebeurd.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door A.S. »

Madmac schreef:Bij het op nul zetten van de dagteller wordt de verbruiksmeter dus niet mee gereset. Dat moet je doen door je gemiddeld verbruik te selecteren en dan de knop bovenop je ruitenwisser-hendel ingedrukt houden tot er --.- staat, dan is de reset gebeurd.

Kan je ook alles van de boordcomp resetten zonder het gemiddelde verbruik mee te resetten?

Want toen m'n vrouw de wagen is gaan afhalen heeft de garagist de boordcomp ook gereset.
Als het gemiddelde verbruik toen niet mee gereset is... dan ziet het er goed uit voor mij. :mrgreen:
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Madmac »

Kijk, het is zo: na het tanken zette ik mijn dagteller op nul en ik veronderstelde dat mijn gemiddeld verbruik mee ge-reset werd. Dat is zo bij mijn Honda. Maar ik irriteerde me omdat daar continue 7,6 liter op 100 km bleef staan...

Toen ontdekte ik dat het gemiddeld verbruik afzonderlijk handmatig moet ge-reset worden, anders blijft hij gewoon het gemiddeld verbruik over AL je tankbeurten heen registreren. Zodat je globaal genomen ook omlaag kunt, maar dan duurt het drie tankbeurten voor je 0,5 omlaag bent.

Dus gewoon bij de volgende keer taken resetten en je ziet de juiste resultaten :mrgreen:
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door A.S. »

Om alle misverstanden te voorkomen...

- het gaat hier enkel om het resetten van de boordcomputer he? niet de dagteller bij de tellers.
- resetten van de boordcomputer doet alles op nul zetten behalve het gemiddelde verbruik, dat wordt enkel gereset als je op het gemiddeld verbruik staat en dan pas reset?

Hoe ik het deed kan ik me niet herrinneren, maar gisteren heb ik m'n gemiddelde zeker gereset, anders kan het nooit op 6.4l/100km komen te staan.
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Taz Devil »

Geen id wat de berlingo exact doet, is een lichtevracht 2.0 hdi zonder boordcomputer. Ge zou bijna kunne zegge ne berlingo rallye. Buiten een radio zit er nix electrisch in denk ik :D
Maar ligt rond die 7l geloof ik. We rijden er meestal maar 110 mee ook om niet te hoog in de toeren te blijven zitten.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door A.S. »

Ik denk dat ik 'm door heb....


Vandaag gaan tanken, alles op nul gezet en deze avond thuisgekomen met een gemiddelde van 5.4l/100km :mrgreen:
Wel op eieren gereden. :lol:


Denk dat bij een meer normale rijstijl 6l/100km ongeveer wel haalbaar is zo lang je de snelheid niet te hoog laat gaan.
Eens je sneller dan 110km/h gaat zie je de verbruiksmeter de hoogte in gaan, bij mijn Partner toch tenminste.


Ook eens bij de dealer gepasseerd, dat geluid zou zoals gezegd van die verwarming afkomen. Alleen wordt het niet meer onder garantie vervangen, dat deden ze vroeger alleen als het ook begon te stinken.
Jammer eigenlijk, ben niet zo voor dashboardgeluiden.
Zal er me toch maar moeten bij neerleggen, of heb ik gewoon de verkeerde dealer?


Nog een vraagske..

Op mijn gelijkvormigheidsattest staan een paar bandenmaten die geschikt zouden zijn.


Er staan twee maten
205/65/15 94 H - T
215/55/16 93 V

En dan winterbanden
215/55/16 93 H

Nu vraag ik me af...

Mag ik 15" winterbanden plaatsen?
Of moet ik madmac teleur stellen morgen.


En waarom moet ik bij 16" zo'n dure V banden leggen terwijl m'n Partner ocharme 160km/h kan rijden.
Bij 15" exemplaren kan ik wel een H of T band plaatsen. :|
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Taz Devil »

http://www.rijbewijs-examen.be/banden/pvg_n.asp

Wat zegt deze website met uwe pvg nr?
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Madmac »

Ge moogt inderdaad T banden op uw Partner zetten, heb ik ook gedaan. In principe moet er dan een sticker op uw dashboard hangen met de 'verlaagde' snelheid vermeld. Maar ik ben in 21 jaar autorijden welgeteld 0 keer op een bandencontrole gestoten :roll: Ook niet bij ongevallen...

En ik heb net op mijn gelijkvormigheidsattest gekeken, bij staat er niks onder winterbanden. Ik mag er dus blijkbaar geen plaatsen :mrgreen:
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door Madmac »

Van de site van VAB:
Moet ik die max. snelheidsticker, die ik bij de aanschaf van mijn winterbanden heb gekregen, echt gebruiken?
Ja, mits de maximum snelheid (fabrieksopgave) van je auto hoger ligt , dan de door de constructie van de winterband bepaalde maximum snelheid. Dit is volgens Europese richtlijnen officieel vastgelegd. Als je winterbanden koopt, moet je er op letten dat de maximum snelheid van de banden, ongeveer gelijk ligt met de door de fabriek opgegeven topsnelheid van je auto. Deze maximum snelheid moet ten alle tijden op de band staan in de vorm van een code. Bijvoorbeeld 185/60 R 14 82H. Aan de letter "H" kunnen we zien dat deze band een maximumsnelheid heeft van 210 km/h. Ligt de max. snelheid van je banden lager dan de door de fabriek opgegeven topsnelheid, dan ben je wettelijk verplicht een sticker of iets dergelijks binnen het gezichtsveld van de bestuurder te plaatsen, met daarop de maximum snelheid van je banden.

Q 160 KM/H
S 180 KM/H
T 190 KM/H
H 210 KM/H
V 240 KM/H
Je moet dus een band hebben die meer aankan dan de opgegeven 160 km/uur, tot S dus. Ik heb T opstaan, mijn bandenman zei dat je bij winterbanden best naar de laagst mogelijke snelheid gaat omdat die veel goedkoper zijn.
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”