advertentie Van Wijk reclame

2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

2011 - Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6HDI - A.S.

Bericht door A.S. »

Sinds vorige week eigenaar van m'n eerste Peugeot, een Partner Outdoor 2011


Na een weekske rijden toch enkele vragen aan andere Partner eigenaars.

Hoe zit het met jullie verbruik? Ik zit met een gemiddelde van 7.1-7.2l/100km terwijl mijne pa met z'n Berlingo XTR 1.6HDI een liter minder nodig heeft.

Is mijn verbruik normaal of zitten jullie ook lager?


Ook hoor ik een getik komende uit het dashboard. Precies iets electrisch/relais achtig.
Meestal komt dit voor nadat ik 's morgens wegrij, en als ik 'm stilleg.
Sleutel uit het contact en het geluid gaat nog even voort.




Verder heel tevreden van m'n Partner, 't is m'n eerste Peugeot en ben benieuwd wat het op lange termijn gaat geven.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9539
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door jurgen_s »

alvast welkom :wink:

verbruik is een factor van een aantal zaken. In uw geval is de auto waarschijnlijk nieuw en moet die nog een zekere periode ingereden worden. Daarnaast is het ook een outdoor en die staan hoger op hun poten, maw je vangt dus wat meer wind en dat heeft ook invloed op het verbruik. Doe je vooral lange of korte afstanden?
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

Dat het verbruik van verschillende zaken afhangt snap ik.
Mijne pa heeft een Berlingo XTR, dus quasi identiek aan mijn Partner Outdoor en ik rij even rustig als hem.
Vind het gewoon straf dat het een liter kan schelen.


Lange afstand of korte lijkt mij bij zo'n Partner niet veel uit te maken, reed gisteren een stuk autosnelweg tegen 130km/h en actueel verbruik ging over de 7l/100km. :shock:


Ben vooral benieuwd naar andere Outdoor-eigenaars.
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door Jurgen »

Dat getik wat gij hoort is uw extra verwarming, dat is een redelijke grote weerstand achter uw dashboard, wat u terwijl uw auto nog koud is u toch al voorziet van warme lucht. Die krijgt ge wel nieuw onder garantie.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

THX :wink:
Dus als dat tikt scheelt er iets?
Outdoor
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 22:33

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door Outdoor »

Hoy, verbruik bij mijn buitendeur ligt op ongeveer 6liter maar rij regelmatig met de dakrails alsook met erbovenop nog een mega dakkoffer en een trailer. Verbruik is sterk afhankelijk en moeilijk te beoordelen factoren die een rol spelen: rijstijl, traject, belading, bandenspanning, type band, en GEEN enkel voertuig is hetzelfde maar liggen in dezelfde tolerantie en als je net eentje hebt met de tolerantie aan de hoogste buitengrens verbruik je dus iets meer. Je verbruik zal de eerste paar duizend km wel nog zakken gezien alles nog op elkaar dient ingereden.
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door Jurgen »

@ A.s. Schelen niet echt het is gewoon een vervelend geluid van het materiaal wat werkt tijdens verwarmen of terug kouder worden. Kan geen kwaad maar doet dit normaal niet. Bij onds in de garage al een paar gezet en dan ist weg.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

@ Outdoor, dan zal ik pech hebben dat ik er ene heb die wat gulziger is zeker...
Probeer er op te letten en toch geraak ik niet aan die 6l. Mijne pa zijn Berlingo heeft ook nog maar 1500km...


@ Jurgen, thx.
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door Madmac »

Ik denk dat uw pa zijn rijgedrag toch meer verschillend is dan ge denkt hoor. Zo heb ik op een NL forum gelezen dat iemand door de dealer was verteld geworden dat hij in lage versnellingen moest optrekken tot + 3000 tpm en toen ging zijn verbruik omlaag. Die motoren zijn blijkbaar niet gemaakt om lui mee te rijden, dan gaan ze net meer verbruiken.

Ik heb een 90 pk Xline en die zit qua verbruik minimum aan 7l/100 km. Dan ben ik al blij.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

Laat ons zeggen dat ik mijn rijgedrag even heb aangepast aan dat van onze pa om fatsoenlijk te kunnen vergelijken. :wink:

Ik probeer tegen mijn gewoonte in op te schakelen vanaf het moment dat da pijlke verschijnt. Da's al bij 2000tpm.
Ga eens proberen om 'm langer te laten doortrekken, maar dan vraag ik me af welke pipo het zo heeft ingesteld dat da pijlke al zo snel tevoorschijn komt?

Momenteel staat de boordcomp op 7.1l/100km.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9539
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door jurgen_s »

hebt ge cruise control erop staan?

gebruik die eens. Ikzelf rijd bijna altijd met cruise control aan, zelfs hier in het dorp aan 53 km/h. Als ik wat moeite doe kom ik onder mijn normverbruik (6.1l) uit voor 1 tankbeurt, maar de grootste killer voor het verbruik zijn wel korte afstanden met koude motor. Dan kan ik doen wat ik wil, maar zit ik zowieso aan de 7 liter.
Vooruitziend rijden helpt ook wat: niet tot de laatste moment blijven gasgeven, maar al anticiperen en gebruik maken van het nulverbruik van een diesel bij het uitbollen in een versnelling.
Allemaal kleine beetjes, maar als ik ze hier optel scheelt het heus wel een pak in het eindresultaat.
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

Geen cruise control.

Al die kleine beetjes kunnen idd helpen, maar het gaat mij gewoon om het normaal rijden.

Mijn vorige wagen was een Avensis 2.0D4D. Motor van beginjaren 2000.
Bij normaal (en zelfs vlot) rijden zat ik met een gemiddeld verbruik van 6.5-6.8l/100km.

Het was dus even schrikken toen ik die 7.1-7.2l/100km zag verschijnen op de display van mijn 7000km oude Partner .
Met de 1.6HDI motor was ik eigenlijk overtuigd dat die wel wat zuiniger ging zijn dan m'n oude 2.0D4D :)
Madmac
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 15:07
Locatie: Genk, België
Contacteer:

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door Madmac »

Geen cruise-control ? Ik dacht dat dat standaard was op de Outdoor/XTR :roll:
A.S.
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 00:08

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door A.S. »

Nope, op de Family wel..
Outdoor
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 22:33

Re: Partner Tepee Outdoor 1.6HDI

Bericht door Outdoor »

[quote="A.S."]@ Outdoor, dan zal ik pech hebben dat ik er ene heb die wat gulziger is zeker...

Gisteren naar zee met 4 personen en constant 130km/u gereden op cruise en m'n verbruik lag op 6,4 op 140km, let wel ik heb er wel bredere banden 225 op liggen
gtz. Ph!l
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”