advertentie C&C reclame

2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

607

Moderator: P-unit

Solstice_Coupe
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
Locatie: Val-Meer (Riemst)
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Solstice_Coupe »

peugeot-gek schreef:een hele mooie wagen is dit,het zal en is genieten om met zo wagen te kunnen rijden.
veel plezier ermee.
Mercikes ;)
dtm-driver schreef:Nja zetelverwarming heb ik nu net niet :(
Zou ik misschien wel gehad willen hebben maja kunt nie alles hebben :-)
Ik wilde graag een opendak hebben, maar het was kiezen. Oftewel deze zonder opendak en van 2008 en alles, of opendak en van 2005. En dan zeg ik nog nix over de km's he :mrgreen:
jurgen_s schreef:ik heb het op alle vier de zitplaatsen. Hoor niemand klagen in de winter :mrgreen:
same here :+

Grtz,
Ronny
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Dries »

goei keus denk ik dan. ik zou toch ook voor de zetelverwarming gaan in plaats van het opendak.
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Haroddin »

Da's een no-brainer idd, veel succes ermee!
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door bopa »

Beste Solstice,
Ik heb ook een 607 2.7 met dat AMWAR systeem .
Jij spreekt van zo zacht lopen ;dat is dan waarschijnlijk op 'auto' .
Bij mij loopt hij zacht zolang je op effen asfaltwegen rijd die hier in Belgie al moeilijk te vinden zijn , maar het moment op betonbanen dan voel je alle richels ;ook in 't stad voel je alle ondiepe en diepe putdeksels;Misschien is er toch iets aan de hand met ons systeem ?
Mvg
Solstice_Coupe
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
Locatie: Val-Meer (Riemst)
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Solstice_Coupe »

bopa schreef:Beste Solstice,
Ik heb ook een 607 2.7 met dat AMWAR systeem .
Jij spreekt van zo zacht lopen ;dat is dan waarschijnlijk op 'auto' .
Bij mij loopt hij zacht zolang je op effen asfaltwegen rijd die hier in Belgie al moeilijk te vinden zijn , maar het moment op betonbanen dan voel je alle richels ;ook in 't stad voel je alle ondiepe en diepe putdeksels;Misschien is er toch iets aan de hand met ons systeem ?
Mvg
Hey Bopa,

Ja, dat zacht lopen is altijd op "auto", anders is het "sport" he ;)

Bij mij loopt hij zo goed als overal zacht, enkel als de wegen echt slecht zijn dan voel je het wel, maar niet echt noemenswaardig :oops:

Ik doe mijn woon-werk traject soms eens met een andere auto en dan voel ik het verschil wel! Dit is een mix van dorpswegen + grote weg (70km/u) en centrum + véél vluchtheuvels en dergelijke.... :roll: . Maar in m'n 607'tje rij ik als een koning daardoor, maar niet in de vriendin hare Fiesta :mrgreen:

Wat ook wel veel kan doen, dat zijn de banden! Ik heb nu de originele Michelins opliggen en vind dat deze harder rijden dan m'n Vredestein winterbanden.

Hopelijk heb je hierbij wat meer info?

Grtz,
Ronny
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door bopa »

Beste Solstice,

Mijne staat nu op Pirelli P7000 ;loopt ook wel iets harder dan Michelin denk ik .
Mijne loopt al bij al niet zo zacht ;allee tis te zeggen 'niet goed gedempt .Misschien hebben de kilometers er ook iets mee te maken wat betreft slijtage dempers .Zal misschien eens nieuwe bilsteins ondersteken zoals Wim.

Mvg,
Bopa
Solstice_Coupe
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
Locatie: Val-Meer (Riemst)
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Solstice_Coupe »

En we hebben al wat problemen met de auto :|

Na vorige week zondag te hebben moeten tanken bij zo'n *** (piep) tankstation, toch maar vertrokken richting Duitsland. Onderweg tijdens het optrekken bergop, PIEP, "motorstoring" en verlies van vermogen.... Nog maar 110km/u. Ff rustig gereden en toen stillekes terug gasgegeven en kon terug 120 a 130 rijden. Mits dat we al meer dan halfweg waren, toch maar doorgereden, ook omdat de auto wel nog storingslampje gaf, maar nietmeer echt inhield...

De terugweg zonder problemen, lampje was wel nog aan, maar trok op zoals altijd. Geen piep of niets meer. De volgende dag was het lampje uit, en gaf hij ook geen melding meer van "storing motor, laat nakijken!"

De hele week rondgereden met de auto, niets aan de hand. Gisteren na een lange dag richting huis gereden en bij de oprit van de autosnelweg....PIEP "motorstoring". Deze keer werkte ook de cruisecontrol als de begrenzer nietmeer... Het vermogen viel ff weg en kwam daarna terug, maar mits ik rustig gereden heb, merkte ik daar niet veel van.

Eens thuis gekomen, toch maar aan de pc gehangen....... met dit als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Nu ik had voor een 40L getankt op zondag, wat ondertussen alweer leeg was en dus opnieuw volgetankt met Esso. Maar ik vrees dat het kwaad al geschied is. Nu hij heeft er een paar dagen tussengelaten voordat hij opnieuw een melding gaf en tot gisteren heeft die niet ingehouden.

Ik heb wel al de raad gekregen nietmeer met de auto te rijden en hem beter te laten afslepen naar Peugeot dealer om daar verder alles na te laten kijken :roll: :roll: En indien bewezen kan worden dat het dus aan die ***brandstof lag, er verdere stappen mee te doen. :evil:

Grtz,
Ronny
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door PUG(z)OT »

is uwe brandstoffilter niet verstopt? kan idd ook zijn door teveel bio in de brandstof wat ze er tegenwoordig wel eens in durven doen...
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Dries »

Ai Da is minder, maar Denk je niet dat als het aan de brandstof ligt dat het van zelf gaat overgaan na een paar goede tankbeurten. ik heb het ook eens met mijne pa zijn Renault espace gehad. dat de auto iets zei van vuil in injectie systeem maar reed voor de rest normaal en na een paar tankbeurten is het vanzelf weggegaan.
Solstice_Coupe
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
Locatie: Val-Meer (Riemst)
Contacteer:

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door Solstice_Coupe »

Ik ga proberen om zaterdag ff de brandstoffilter te controleren. Auto moet toch groot onderhoud krijgen, dan kan dat ook ineens allemaal gebeuren. En ook es een dieselreiniger'ke toevoegen. Hopelijk helpt dit!

Vandaag weer enkele mensen gesproken die in dat tankstation constant tanken en die hebben nog nooit niets dergelijks aan de hand gehad, dus ik zal beetje pech gehad hebben denk ik :roll:

En nu dus tanken bij een beter tankstation en hopen dat de eventuele vuiligheid eruit gaat!
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2008 - 607 2.7HDI V6 Executive Titane - Solstice_coupe

Bericht door dtm-driver »

Heb ivm waar tanken het ook met Jurgen op trackday gehad.
Hij maakt meer km's als mij. Hij gaat bij Q8 tanken. Ik laatste 4 maand ook. Maar merkwaardig minder km's als IK bij Q8 ga tanken. Andersom ging ik hiervoor bij Total tanken, ik maakte merkwaardig meer km's en hij had problemen hiermee...
Beide een 2.0 hDi...
Heb 2x shell getankt dit was het absoluut niet!
Q8 altijd getankt met de 106 ( 98 wel ) merkte dit tov total dan weer.
Diesel is dan toch weer anders ...
Kan aan vanalles liggen.
Ik zit dan weer met wat "zwarte doemp" :mrgreen: en de km's die ik maak die me niet aanstaan...
Hangt ook af wat voor auto het is ( motor, roetfilter, en en en )
DENK IK in mijn " bescheiden ervaringen"
Die fabeltjes met " met die olie draait de blok soepeler en maakt ge meer km's " vind ik bullsh**. Heb dit ook gedaan en merk geen verschil. Juist dat hij ietske stiller draait. Geld niet waard.

Zou proberen daar te tanken waar ge geen problemen mee had, eventueel een cleaner bijdoen.
Ga ik ook een keer doen.
Kijken wat dit geeft....
Plaats reactie

Terug naar “60x”