advertentie C&C reclame

iPhone in een 607 2003

607

Moderator: P-unit

Plaats reactie
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

iPhone in een 607 2003

Bericht door 607Chris »

Hallo allen,

Mijn naam in Chris, uit NL, nieuw op dit forum en sinds deze week trotse eigenaar van een 607 uit 2003. Hiervoor een 406 en een 205 gereden.

Ik heb een vraag over de audioinstallatie. In de 607 zit een cdwisselaar in de kofferbak. In het dashboard zit verder geen enkele inputmogelijkheid (geen cd lade of aux-in plug). Ik zou graag muziek vanaf mijn iPhone afspelen. Ik heb ergens iets gelezen over apparaatjes die aangesloten kunnen worden op de cdwisselaar stekker. Op deze wijze zou je dan vanaf je iPhone muziek kunnen afspelen en zelfs de iPhone kunnen bedienen met de 607 controls op dashboard en stuurkolom.

Heeft er iemand ervaringen met deze apparaatjes? Of suggesties voor andere oplossingen?

Is het verder nog mogelijk iets aan Bluetooth in te bouwen zodat ik handsfree kan bellen? Nu zit er een sleuf voor SIM-kaart in het dashboard en een telefoonhoorn (!) in de middenarmsteun.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Chris
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door jurgen_s »

heb je geen 3 tulpstekkers in het handschoenkastje?

daar kan je namelijk al veel op aansluiten

de andere mogelijkheid is inderdaad de zogenaamde usb-boxen. Die zijn er van verschillende fabrikanten, alsook peugeot zelf. Wat ik vernomen heb op het franse peugeotforum werken deze heel goed.

Bluetooth werd aangeboden op de 607 bij de modellen zonder navigatie en anders was het inderdaad via een extra simkaart sleuf (helaas wel nog de hele grote sleuf waarvoor je nu een bijna onvindbare adaptor nodig hebt)
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door 607Chris »

Ik heb toevallig wel een kabeltje van iPhone naar 3 tulpstekkertjes. Ooit bedoelt om van iPhone video op tv af te spelen (nog voordat ik Apple tv en AirPlay ontdekte). Deze zou ik dan kunnen aansluiten op de 3 tulpen in het handschoenen vak. Is het wel mogelijk de navigatie en deze ingangen tegelijk te gebruiken? Ik moet volgens de handleiding in het kleurenscherm video kiezen en deze zou het niet doen boven de 30 km/uur (i.v.m. Veiligheid)?

Zal me eens verder gaan verdiepen in die zgn. USB boxen.

Dank je!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door jurgen_s »

nope, dat is al verkeerd

je moet je aux uitgang selecteren. Geen idee hoe je dat doet op de navigatie van een RT2, maar het kan wel degelijk.
Als dat grijs is (maw je kan dat niet selecteren), moet je een software update doen van de RT2.
Als je dan de aux hebt geselecteerd kan je via de 'source' knop dit als een extra bron selecteren.

Dan kan je gewoon via de tulpstekkers je ipod aansluiten. Wel met het geluid op maximum. Wil je dat niet, dan moet een voorversterkingsmodule bij apple zelf gaan halen welke het geluid uit je ipod voorversterkt eer het naar een externe bron gaat.
Jamex
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 00:27

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door Jamex »

Je kan er ook een Parrot tussen gooien heeft iphone aansluitingen en usb/sd en iPod.
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door 607Chris »

Jamex,

Hoe "gooi" ik er een parrot tussen? Waar sluit ik de parrot op aan?
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door 607Chris »

@jurgen_s:
De optie AUX vind ik nergens in welk menu dan ook. Ook niet "greyed out". Waar zou ik deze optie moeten kunnen kiezen volgens jou? En hoe update ik software van de rt2?

Ik heb me wat ingelezen over die usbboxen. Leuk, dat je dan je iPod kan bedienen met je stuurkolom controls, maar eenvoudige 3,5mm ingang en een AUX functie zou voor mij al voldoende zijn. Desnoods ten koste van de CD functionaliteit en bediening.

Heeft iemand nog een praktische oplossing?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door jurgen_s »

hebt ge geen handleiding meer van uw 607? Want daar zou dat in moeten zijn uitgelegd.
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door 607Chris »

Ik heb de handleiding van A tot Z gelezen, maar het woord "AUX" komt er niet in voor! Ik heb ook een Engelstalige .pdf en die heb ik ook nog eens doorzocht (ctrl+F) op het woord "AUX" maar ook hier geen hit.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door jurgen_s »

ook niet externe bron?
Jamex
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 00:27

Re: iPhone in een 607 2003

Bericht door Jamex »

Sorry ben niet zo'n aktief forum gebruiker.

Dit heb ik gevonden voor je:

De Parrot Carkit komt tussen de bestaande bedrading van de autoradio te zitten. Er hoeft dus normalerwijze niets aan de bekabeling te worden aangepast.

De Iso stekkers worden uit de autoradio gehaald en worden aangesloten op de contra Iso stekkers van de Parrot bekabeling. De andere Iso stekkers aan de bekabeling gaan vervolgens weer in de autoradio. De tulp stekkers voor de line in op de autoradio zijn niet benodigd. De audio van de carkit gaat over de speakers. Omdat de (audio) iso connector nu via de Parrot hoofdmodule loopt kan er een audiosignaal van het bellen worden toegevoegd op de speakers. Er hoeft dus geen gebruikt te worden gemaakt van een line in op de radio.

Haal de autoradio eerst los. Hoe dit moet kun je onderaan deze pagina lezen:
autoradio inbouwen
Om een Parrot Carkit aan te sluiten op de huidige autoradio heb je het volgende nodig:
Autoradio met:

iso connector (of verloopstekker van jouw merk auto naar Iso*)

(De meeste) Parrot Carkit set bestaand uit:

bedieningspaneel (display/knopjes)
hoofdmodule (waar alle kabels op aangesloten worden)
Voedingskabel met aan een kant een Iso connectoren en andere kant een Parrot connector
Geluidskabel met aan de kant een Iso connectoren en 2x tulp stekker en aan de andere kant een Parrot connector
Microfoon met Parrot connector

(met Parrot connector bedoelen wij een connector welke maar op een plek in de hoofdmodule van de Parrot past en nergens ander in past)

* Heb je een speciale verloopkabel nodig voor jouw auto? Kijk dan op de website van Parrot.

Bedrading aanpassen

Mocht er een reden zijn waardoor de voedingsaansluiting van de Parrot hoofdmodule niet via de Iso connectoren aangesloten kan worden

Rode draad Parrot voedingskabel is constante plus 12V (+) (rode draad auto)

Oranje draad Parrot voedingskabel is geschakelde plus 12V (+) (gele draad auto)

Zwarte draad Parrot voedingskabel is de massa (-) (zwarte draad auto)


In mijn Peugeot 206 RC had ik ook zo'n setje. Ideaal!!
Plaats reactie

Terug naar “60x”