advertentie PDK Pallets reclame

START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1.6

508 en 5008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Sony
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 feb 2017, 09:07

START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1.6

Bericht door Sony »

Start -stop werkt niet meer na eerste onderhoudsbeurt. Dus wagen terug binnen , is nog in garantie en heeft ook onderhoudscontract. Melding vd garage: U gebruikt teveel uw airco en in de winter mag je de verwarming niet te hard zetten? Nog iemand deze problemen? En is dit normaal? Of moeten ze gewoon de batterij vervangen? (te zwak?)
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Darl'mat »

Als de voorraad van batterij te laag is werkt stop en start id niet, is ook normaal, de stroom moet ergens vandaan komen en deze komt van een draaiende motor, bij weinig stroomverbruik zal het altijd werken, grote stroomverbruikers buiten start stop zijn
airco, verwarming, achterruitverwarming enz...

Wachten tot de stroomvoorraad te laag is om start stop uit te schakelen en motor dan niet meer gestart krijgen gaat niemand waarderen denk ik.

Kan ook een batterij probleem zijn, maar batterij en garantie is een ander geval, garantie hierop is korter omdat het een sleet onderdeel is.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Joske »

Is volgens mij normaal.
Ik heb dat bij papa zijn 308 ook al gemerkt en nu de huur-308 die ik in Frankrijk heb ook. Start-Stop 'stopt' er soms gewoon halverwege t rood gewoon mee en start de motor terug.
Had ik vorige week ook met een Opel mokkaX en de week daarvoor ook met een Hyundai I30sw.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Axel »

Sony schreef:Start -stop werkt niet meer na eerste onderhoudsbeurt.
Dit heb ik nog niet gehad,maar ik schakel dit systeem ook altijd uit bij aanvang van elke rit. Ik zie het nut daarvan niet in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sony
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 feb 2017, 09:07

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Sony »

Kan ook een batterij probleem zijn, maar batterij en garantie is een ander geval, garantie hierop is korter omdat het een sleet onderdeel is.[/quote]

Hadden beter zwaardere batterij dan gestoken. Batterij was volgens garage 64% moet 76 zijn, ga het bekijken met langere ritten en hoop dat batterij voldoende oplaad. Dus eigenlijk kan de batterij dit niet aan, ppff opties die je niet optimaal kan gebruiken.
Sony
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 feb 2017, 09:07

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Sony »

Dit heb ik nog niet gehad,maar ik schakel dit systeem ook altijd uit bij aanvang van elke rit. Ik zie het nut daarvan niet in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

haha das zeiden ze van de garage ook: Heb je dat wel nodig, iedereen zet dat af.
Tja, waarom er dan opzetten (verkopen)? En ik zal zelf wel beslissen of ik ze aan of af wil, korte ritten gaat die af, lange zetten we het op. Maar als je moet kiezen tussen verwarming/airco of start/stop ? dan is de keuze wel gemaakt, al vind ik dat de batterij dan niet gekozen is naar verhouding vh verbruik vd opties.
Sony
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 feb 2017, 09:07

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Sony »

Joske schreef:Is volgens mij normaal.
Ik heb dat bij papa zijn 308 ook al gemerkt en nu de huur-308 die ik in Frankrijk heb ook. Start-Stop 'stopt' er soms gewoon halverwege t rood gewoon mee en start de motor terug.
Had ik vorige week ook met een Opel mokkaX en de week daarvoor ook met een Hyundai I30sw.
Den techniek , ppfff , maar onze wagen doet nog meer gekke dingen , garage al jaar bezig met de parkeersensoren. Gisteren eindelijk vervangen. Dacht, lap nu weer iets anders....
Sony
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 feb 2017, 09:07

Re: START STOP werkt niet (met airco ) 5008 Allure BlueHDi 1

Bericht door Sony »

:Y Na 3 keer binnen geweest te hebben , waarvan 1 x 2dagen, is uiteindelijk de batterij vervangen en jep ... alles werkt terug ivm start-stop
Plaats reactie

Terug naar “50x”