advertentie C&C reclame

Slecht draaiende motor 1.6 HDi 82 KW

508 en 5008

Moderator: P-unit

535GT
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 16:41

Slecht draaiende motor 1.6 HDi 82 KW

Bericht door 535GT »

Hallo, ik ben bezig aan de 5008 1.6 HDi van mijn zoon. Er waren problemen met de injectoren die een te kleine weerstand hadden. Deze werden alle 4 vervangen. Sindsdien start de motor weer, maar op sommige momenten draait hij niet op 4 cilinders, maar op 3 (of 3.5). Uitgelezen en slechts 1 fout: max. aantal regeneraties bereikt. Ik heb een gedwongen regeneratie uitgevoerd, het additievenreservoir gevuld en dit gemeld aan het stuurapparaat. Tevens heb ik gemeld dat het roetfilter werd vervangen. De injectoren werden eveneens geprogrammeerd. Nu kom ik tot de vaststelling dat de inspuitduur (1msec) soms wegvalt. Dit gebeurt bij alle injectoren afzonderlijk, soms met 2 tegelijkertijd. Volgens mij een computerprobleem, gezien de aansturing gebeurt door de eindtrappen (afzonderlijk of in 2 groepen: dat weet ik niet). Heeft hier iemand ervaring mee?
Ook zijn er andere problemen sinds de plaatsing van de injectoren. De batterij is losgekoppeld geweest en sindsdien blijft het uur en de datum op het multifunctiedisplay niet meer staan. Het knippert voortdurend. Ik kan nieuwe gegevens inbrengen, maar nadat de wagen van contact gaat, verdwijnt de info na ongeveer 30 min. Hetzelfde met de centrale vergrendeling. Deze werkt perfect na het afzetten van de motor, maar 30 min. later werkt deze niet meer. Kan er iemand mij zeggen wat het probleem kan zijn (herprogrammatie of updaten) of mij op de goede weg helpen?
Dank op voorhand.
Paul
Plaats reactie

Terug naar “50x”