advertentie All about details reclame

2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

508 en 5008

Moderator: P-unit

gt-er
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 08:23

2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door gt-er »

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en als gepassioneerd autoliefhebber zoek ik me nu en dan een speeltje

Met op zoek te zijn naar een degelijke ruime gezinswagen en mijn passie voor wagens in het algemeen was ik eerlijk gezegd eerder op zoek naar een Duits met wat opties. het ging in elk geval een tweedehands zijn omdat de speurtocht achter een hele leuke en verzorgde occasie boeiender is dan een bestelbon te tekenen in de showroom en het waardeverlies is er niet of nauwelijks.

Zo kwam ik op een moment bij de 508 sw modellen terecht en bij wat zoeken wat bij dit type zoals allure en rhx er ook nog een gt-versie. Die gt-versie sprak me wel aan in tweedehands maar om dan wat zuinig te rijden met zowel de jaarlijkse taksen en biv was dit wel een breekpunt? de gt heeft voor die jaren enkel een 2.2 hdi met 204pk dus zo zuinig is hij niet.

Na wat zoekwerk achter een 508 sw vond ik via kapaza een gt-versie en ben er mee gaan proefrijden..... tja daar stopt dus het verhaal met dan naar een 1.6 thp te gaan zoeken he. gewoon super zo een 2.2 hdi met automaat en flippers en alle toeters en bellen erop en eraan. op de koop toe ook nog in het nacré blanc en de originele 19 inch velgen en half lederen interieur en JBL hifi... gewoon af!

Ik kocht hem van de eerste eigenaar die hem 5j heeft verzorgd als een erg goede huisvader en de wagen is werkelijk als nieuw.

Door dat de wagen minder aantrekkelijk is voor heel wat kopers ivm de inschrijving en taksen kon er stevig over de prijs gehandeld worden dus is deze wagen voor mij een koopje geweest en meteen ook alle ideeën om nen stevigen Duits te kopen van de baan.

Ik probeer van zodra mogelijk enkele pics te plaatsen
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door jurgen_s »

super wagens

kan je me eens vertellen hoeveel de taxen op dit moment dan zijn? Ik ben zelf ook aan het rondzien en dit type van wagen heeft al meerdere keren mijn ogen uitgestoken. Zeer leuke motor en goed in de opties.

foto's doe je via photobucket, imageshack of elke andere hostingssite. Je krijgt daar dan een directe link bij het uploaden van je foto. Die plaats je dan tussen de image brackets. Dan ziet de code er zo uit:

Code: Selecteer alles

[img]direct link van je foto.jpg[/img]
gt-er
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 08:23

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door gt-er »

jurgen_s schreef:super wagens

kan je me eens vertellen hoeveel de taxen op dit moment dan zijn? Ik ben zelf ook aan het rondzien en dit type van wagen heeft al meerdere keren mijn ogen uitgestoken. Zeer leuke motor en goed in de opties.

foto's doe je via photobucket, imageshack of elke andere hostingssite. Je krijgt daar dan een directe link bij het uploaden van je foto. Die plaats je dan tussen de image brackets. Dan ziet de code er zo uit:

Code: Selecteer alles

[img]direct link van je foto.jpg[/img]
Hallo Jurgen,

Ik verwacht me de eerste betaling iets wat van €1.200 dit zal een €570 biv zijn en een jaarlijkse taks van €630? bedragen zijn wat afgerond uiteraard.
Maar het verschil in rijden is toch wel opmerkelijk hoor, 204pk is zekers niet weinig en moest ik toch beslissen om er eventueel een caravan achter te gooien dan is dat alvast geen probleem ;)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door Steven »

Het kost wel wat, maar het rijplezier dat je er voor terug krijgt is zeker niet te onderschatten. 8) En zoals je al zei, de prijs was er ook naar dus die eerste schijf taxen en BIV had je bij een 1.6 misschien in de aankoopprijs betaald. ;) Benieuwd naar een paar foto's van de witte schoonheid. 8)
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door GT'tje »

Ik ben ook benieuwd! Ik heb ook een 508 SW GT maar een 2.0 BlueHdi van 180pk. Ik veronderstel dat je er op z'n minst even veel plezier aan zult beleven zoals ik van de mijne. :Y
gt-er
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 08:23

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door gt-er »

Dank voor jullie reacties, ;) ondertussen sinds gisteren 200km verder en ja dit is het soort wagen dat ik graag onder mijn kont heb en dan bedoel ik dat op de originele 19inch het allemaal wel wat gevoeliger doorkomt maar dat maakt de wagen juist sportief en leuk te rijden, het bochtenwerk gaat erg strak en de 204pk laten zich heel graag bewerken vooral in de ' s ' stand gaat hij als een speer! enig vraagteken is dat ik wel vind dat voor een 2.2 hdi automaat waar je dan bij stilstand toch je voet op het rempedaal moet houden de motor trillingen erg duidelijk binnen komen
Op onderhoud zal het zeker niet liggen want is elke 10.000km op service geweest en nu net nog op 12.2015 en 5.000km geleden een oliewissel met mazoutfilter en pollenfilters etc...

O ja ik heb volgens mij een full-option maar door het half-leder-stof heb ik de massagefunctie niet en op de stoel ook geen persoonlijke stoelinstelling
Wel heb ik de nachtverwarming en ook de jbl hifi wat echt wel goed speelt.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door jurgen_s »

ik zou de automaat eens laten spoelen en van verse olie laten voorzien. Gaat dan al een heel pak beter moeten zijn. De olie zou levenslang mee moeten gaan, maar als je de specificaties van de leverancier van de automatenbak ziet, dan geeft die aan dat je beter elke 80K de olie wisselt. Bij sterk gebruik zelfs vroeger.
Outdoor
Berichten: 51
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 22:33

Re: Peugeot 508 sw gt 2011

Bericht door Outdoor »

gt-er schreef:Dank voor jullie reacties, ;) bedoel ik dat op de originele 19inch het allemaal wel wat gevoeliger doorkomt maar dat maakt de wagen juist sportief en leuk te rijden, het bochtenwerk gaat erg strak en de 204pk laten zich heel graag bewerken vooral in de ' s ' stand gaat hij als een speer! enig vraagteken is dat ik wel vind dat voor een 2.2 hdi automaat waar je dan bij stilstand toch je voet op het rempedaal moet houden de motor trillingen erg duidelijk binnen komen

O ja ik heb volgens mij een full-option maar door het half-leder-stof heb ik de massagefunctie niet en op de stoel ook geen persoonlijke stoelinstelling
Wel heb ik de nachtverwarming en ook de jbl hifi wat echt wel goed speelt.
Heb inmiddels de GT een jaar of 4 en nog steeds tevreden en de ophanging van de GT is helemaal anders dan de andere modellen zodoende gaat hij vlotter in de bocht helaas is de wagen zwaar en dat voel je. Heb een tijdje een Octavia 3 VRS
184 pk gehad als lease en die ging net iets sneller maar iets minder comfortabel.
Ik heb de nachtverwarming niet maar deze optie was niet combineerbaar met een andere bepaalde optie weet niet meer welke.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door GT'tje »

Hey GT-er, je kan aan het rode licht de automaat even in "N" zetten. Dan zal je minder trillingen hebben.
Heb jij geen start-stop systeem? De mijne valt stil voor het rode licht, waardoor ik dus helemaal geen last heb van motorlawaai of trillingen.
gt-er
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 08:23

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door gt-er »

GT'tje schreef:Hey GT-er, je kan aan het rode licht de automaat even in "N" zetten. Dan zal je minder trillingen hebben.
Heb jij geen start-stop systeem? De mijne valt stil voor het rode licht, waardoor ik dus helemaal geen last heb van motorlawaai of trillingen.
Neen ik heb geen start en stop systeem, de 2.2 hdi uit 2011 zal dit nog niet meegekregen hebben en maar goed ook vindt ik. Thuis bolt er hier nog een Cactus met 1.6 hdi met start en stop maar is niet zo mijn ding, eigenlijk als valt de motor wel stil maar bij het minste verlies vanwege dat de lichten opstaan of de airco gaat hij na 20sec toch al weer op ook al sta je 1 minuut aan lichten dus op zich is dat allemaal om Europa content te stemmen ;)

Maar inderdaad in N zetten kan wel een optie zijn.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door GT'tje »

Ik moet zeggen dat mijn start-stop meer dan 20sec werkt, ook met lichten en airco op. Het zal idd aan de omstandigheden liggen, maar ik heb al gerust 3min gehaald. In de zomer als de airco volop moet draaien, zal het idd geen 3min zijn :lol:
gt-er
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 08:23

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door gt-er »

Eens kijken of ik er hier wat foto's op krijg ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door Steven »

Magnifiek! 8)
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door GT'tje »

Een erg mooie wagen! :Y :Y

Veel zalige km's toegewenst! :drive
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2011 - Peugeot 508 SW GT - gt-er

Bericht door jurgen_s »

heerlijke wagen!!
Plaats reactie

Terug naar “50x”