advertentie Automotive Group reclame

2016 - Peugeot 508 Allure 180pk - van407naar508

508 en 5008

Moderator: P-unit

van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Hij is ondertussen gearriveerd en heb er al enkele kilometers mee gereden. Auto bevalt heel goed: de kleur (gris artense) valt heel goed mee, is sportief en niet te rap vuil. De velgen zijn prachtig. Ondanks de gt-ophanging en de 18 inch velgen, is hij supercomfortabel en heeft tegelijk een strakke wegligging :) De zetels zijn erg zacht, de leds/dodehoekbewaking/achteruitcamera werken heel goed. De aut temperatuurregeling (ook bij de kids vanachter) werkt bliksemsnel!

Hij is ruim en zeer goed afgewerkt, is een stuk robuuster gebouwd dan de 407 en die zat al goed in mekaar. De motor/automaat zijn heel vlot en snel als het nodig is. Ben hem wel niet te ruw aan het inrijden, zeker ook met dit weer. Het verbruik ligt rond de 8,2 liter; gemengde trajecten. Maar het zijn natuurlijk de eerste kilometers, in moeilijk weer en met veel centrumverkeer

De multimedia valt ook goed mee, navigatie werkt snel, de flitspalen die ik via usb heb gedownload via de website van peugeot, was makkelijk te installeren en werkt goed...

Alleen:

- bij de navigatie wordt iedere keer bij een afrit vermeld dat je links moet aanhouden (zodat je niet de afrit neemt) vind ik raar want moet soms nog 20 à dertig km doorrijden en bij iedere afrit krijg je die boodschap??

-krijg bij de lijst van contacten van mijn smartphone (samsung galaxy) geen foto's te zien op mijn scherm in de auto, terwijl die wel degelijk op mijn lijst in de gsm staan. Iemand een idee hoe die erop te krijgen?

- Idem voor de foto's van albumhoezen op mijn MP3 disc, of op mijn usb met MP3's. Weet iemand hoe ik die tevoorschijn kan toveren op mijn scherm in de auto? :|

Hieronder enkele foto's, ik hoop dat het gelukt is ze up te loaden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door peugeot-gek »

Mooie wagen,veel plezier ermee.


Grt
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door GT'tje »

Hele mooie auto. Proficiat.

Wat betreft de GPS: die opmerking had ik ook al gemaakt in mijn topic. Links blijven houden aan de afrit ... ipv niets te zeggen waardoor je automatisch rechtdoor rijdt. Mijn contact foto's komen ook niet op het multimedia systeem (iPhone 5s) en de albumhoezen, tja, sommige wel en andere niet. Ik begrijp het niet. Ik ben zeer tevreden van mijn wagen, het enigste minpuntje zijn enkele punten van het multimedia systeem.

Wat betreft je verbruik: een paar keer een lange afstand rijden en je ziet dat gemiddelde zo zakken.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door jurgen_s »

post aangepast om de directe linken te hebben 8)

schoon voiture!!
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Lander »

mooie auto,

vind de facelift sedan echt wel een verbetering!
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door 807-508SW »

alleszins vanachter

maar waarom de foto's in zo'n lelijke desolate parkeergarage getrokken ? [emoji47]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door jurgen_s »

't zal te koud geweest zijn buiten :mrgreen:
of gewoon zo content dat men de auto heeft dat dit tijdelijke foto's zijn (doet me eraan denken nog eens wat deftige foto's te trekken van de auto van de vrouw)
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Bedankt voor de reacties. Auto bevalt nog steeds goed, ligt heel strak op de weg, zelfs met dit weer.

Wat de foto's betreft, ik ga later proberen nog wat betere foto's te trekken. Ze zijn inderdaad snel genomen en op de parking van mijn werk, die inderdaad iets mistroostigs heeft, maar hij staat overdag dan weer wel lekker binnen, met dit weer ;) en da's ook wat waard...
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Ondertussen al een goede 1200 km op de teller en kan ik al wat meer vermelden over de wagen:

- de motor en automaat komen steeds losser en soepeler alsook mijn manier om met de automaat om te gaan. ;) Inderdaad, de auto is heel snel, in de hernemingen op de autostrade (zelfs met 4 man in de auto) en ook in sprintjes aan de stoplichten. In sportstand is hij duidelijk nog een stuk sneller, maar de motor huilt dan ook wat meer. Heb de auto liefst in de gewone stand, dan is hij snel zat, rustiger en de automaat is boterzacht en snel. Met het gladde weer een paar weken geleden ook de sneeuwstand opgehad en hoewel hij dan een stuk slomer is, voelde ik mij enorm veilig en stabiel in de auto. Het gemiddeld verbruik is ondertussen gezakt van 8,2 naar 7,5 liter, wat behoorlijk is gezien dat ik voornamelijk centrum - en stadsverkeer doe, het koude weer en vooral omdat hij noch in zijn inloopfase is.

- qua rijgedrag op zich is de auto enorm comfortabel en tegelijk heel standvastig en kwiek in bochten en ronde punten. Wat dat betreft, doet hij de naam van Peugeot alle eer aan. Ik heb nu voor het eerst ook volledig leren zetels en ik moet zeggen dat dit beter zit dan stof of half leer (wat ik mijn 407 had). De zetelverwarming is ook een leuk gadget met dit koude weer

- de auto op zich en de koffer zijn ruim en heel goed afgewerkt. De kinderen hebben plaats zat vanachter en vinden hun eigen temperatuurregeling en gordijntjes supercool :)

- naast de motor en automaat, vallen mij vooral in positieve zin op de ledverlichting (wat een licht, heerlijk!), de enorm snel werkende temperatuurregeling (in no time moet ik de temperatuur terug op 20° zetten of het wordt te warm) en het head up display (echt handig, gewoon voor je kijken).

- ook de kleur en de keuze van velgen bevallen me goed: beiden worden niet snel vuil. Bij mijn 407 had ik klassieke (witte) velgen en die waren na een week al terug vuil. Nu heb ik diamanteffect velgen waarbij ik een grijze kleurschakering heb en die blijven langer proper.

- Minpuntjes zijn er ook: de bekerhouders van voor ga ik niet veel gebruiken, denk ik, ze blokkeren het navigatiescherm en bij snel remmen ligt de inhoud van je blikje op de middenconsole, vrees ik

- ik mis ook het snelmenu 'traffic' wat in de 407 wel was. Nu moet je naar navigatie gaan en het secundaire scherm of aanklikken dat je gewaarschuwd wil worden met traffic info, maar dan word je ook wel echt gebombardeerd met waarschuwingen

- Maar een echt vervelend minpuntje tot nu toe, vind ik de bluetooth verbinding. Ik heb een samsung galaxy grand prime (staat op de compatibiliteitslijst van Peugeot) en ik moet 's morgens bij het instappen altijd de koppeling met de carkit zelf terug maken ipv dat dit automatisch gebeurt. Voor de rest van de dag, tijdens ritten, en wanneer ik terug instap is de koppeling automatisch gelegd. Maar dus niet na een nacht wanneer ik 's morgens terug instap. Vervelend en raar, bij mijn vorige nokia ging dat altijd vanzelf. Bij 'samsung customer support' vinden ze dit normaal... :evil: Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hebben jullie ook koppelingsproblemen? Hebben jullie suggesties hoe ik dit kan verhelpen?

Maar dit alles kan de pret echter niet drukken, absoluut veel meer plus - dan minpunten en de minpuntjes zijn ook muggeziften van mijn kant ;) Kortom: het is tot nu toe een dijk van een auto, een echt plezier om in te rijden.
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Romaric »

Mooi relaas van je wagen tot nu toe ;) .

Wat betreft de Bluetooth-verbinding, ik rij met een 308 en heb een Samsung S5 neo. Maakt direct verbinding, altijd. Perfect gewoon! Mijn vorige gsm, een Nokia, daar had ik pas miserie mee. Zoeken naar verbinding maar gsm werd zelden gevonden plus dat de verbinding ook meestal wegviel. Dus waar ligt het aan?
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Octa+ »

Ik vermoed dat het aan je telefoon ligt [emoji6]. Verder ben ik het helemaal met je eens! [emoji41]
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Maar, jullie moeten dan toch ook 's morgens op het scherm (van de wagen) op 'zoeken naar apparatuur' klikken. Hij vindt dan jullie GSM en dan klikken jullie op 'verbinden' en dan verbindt hij. Klopt dat?

Want dat moet ik ook doen en hij vindt de gsm direct en is ook direct verbonden. En als ik om 17u op het werk vertrek: ik stap in, zet de motor aan en hij is automatisch verbonden (ik moet dus niet de stappen van 's morgens herhalen) en sowieso eenmaal verbonden, valt hij niet weg, ook 's morgens niet.

Maar het punt is, dat ik 's morgens al die stappen moet zetten? Dat moest ik bij mijn 407 en mijn oude nokia niet doen: instappen, motor aanzetten en de verbinding ging vanzelf. Wat moeten jullie precies doen, als jullie 's morgens vertrekken?

Alvast bedankt! ;)
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Romaric »

Neen, als ik in mijn wagen stap - om het even wanneer - wordt er in een fractie van enkele seconden automatisch verbinding gemaakt. Op 'zoeken naar apparatuur' moet ik nooit klikken. Zelfs wanneer Bluetooth niet aanstaat op telefoon, en ik activeer die, dan maakt de auto meteen verbinding.
Met mijn Nokia was dat een ander verhaal. Altijd miserie...
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Vraagje: heb je in je Samsung besturing de 4.4 kitkat of al lollipop 5.1? Misschien dat dat een verschil maakt?
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Romaric »

Lollipop 5.1
Plaats reactie

Terug naar “50x”