advertentie All about details reclame

404 Hydrovac

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Tuur Kwaas
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 mar 2019, 15:28
Locatie: Halle-Zoersel
Contacteer:

404 Hydrovac

Bericht door Tuur Kwaas »

De remmen blokkeren regelmatig - heb de terugslagklep op de vacuumtank al meermaals in de remolie gelegd. Ook lekt de Hydrovac blijkbaar (intern). Daarom dacht ik heel het systeem te vervangen door een modernere servo. Hiervoor zouden servo's van het Spaanse merk Iruna gebruikt worden. Vooral Land-Rover clubs zouden hiervan gebruik maken. Heeft iemand van de club hier ervaring mee ?
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 404 Hydrovac

Bericht door Darl'mat »

Ik speel uw vraag eens door.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 404 Hydrovac

Bericht door Darl'mat »

Beste, ik heb uw vraag aan 2 mensen laten zien (JM materiaalmeester van de club, en Frank tech raadgever oude voertuigen), beide zeggen hetzelfde

Best is een revisie, voor een gereviseerde hydrovac kunt u terecht bij evert jonkhart in hilversum info@everjonkhart.nl
u mag altijd als referentie jean-marie van bcop-cbap opgeven.

Clubleden kunnen altijd bij Jean-Marie terecht bij hun zoektocht naar iets, ook kan hij altijd iets voor u verkopen.
info: https://www.bcop-cbap.be/nl.htm

grtz Donny
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 404 Hydrovac

Bericht door Darl'mat »

Nog een updat op bovenstaande

Wat betreft de Hydrovac zijn er nog twee opties allebei te vinden op de website www.franzose.de Daar vind je de herstelset voor de originele Hydrovac als ook een modernere versie met aangepaste steunen voor de 404.
Tuur Kwaas
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 mar 2019, 15:28
Locatie: Halle-Zoersel
Contacteer:

Re: 404 Hydrovac

Bericht door Tuur Kwaas »

Hartelijk dank voor deze aanbevelingen, Donny !
Nu, Jean-Marie ken ik goed genoeg, maar ik had hem de vraag niet voorgelegd omdat ik dacht dat het niet echt zijn specialiteit was.
Op Cipere had ik ook gekeken, maar aan een renovatie durf ik zelf niet goed aan beginnen en over die moderne Hydrovac (Iruna...India) had ik op diverse fora niet veel positiefs gevonden.
Omdat ik ook nog altijd met die blokkerende terugslagklep zit, dacht ik heel het boeltje te vervangen door een compacte, modernere versie zonder vacuumtank. Ik ga zeker prijs vragen in Hilversum ; zit dit in de prijsklasse van wat ze in Frankrijk vragen (6-700 euro +), dan zal het uiteindelijk toch de reproductie van Cipere worden :lol:
Guy V.
Tuur Kwaas
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 mar 2019, 15:28
Locatie: Halle-Zoersel
Contacteer:

Re: 404 Hydrovac

Bericht door Tuur Kwaas »

Jonkhart meldde dat ze geen Hydrovacs meer reviseren.
Uiteindelijk heb ik bij Karel Verhoeven/NL een servo-unit van Lockheed gekocht. Zonder vacuumtank, met de nodige bevestigingsbeugel, 550€.
Werkt prima en de technische keuring (na 3,5 jaar) verliep zonder problemen !
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 404 Hydrovac

Bericht door Darl'mat »

Bedankt voor uw terugmelding 8)
wimvb
Berichten: 37
Lid geworden op: di 29 okt 2019, 13:26

Re: 404 Hydrovac

Bericht door wimvb »

Je kunt de hydrovac gewoon vervangen door een modernere, minder storingsgevoelige losse servo.
Is niet heel spannend, heb het al vaak genoeg gedaan.
Op het nederlandse peugeotforum staan nog ergens foto's van me m.b.t. de ombouw procedure.
Plaats reactie

Terug naar “40x”