advertentie Automotive Group reclame

2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Moderator: P-unit

japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door japio406 »

ziet er goed uit :Y
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Vandaag is mijn ventilatie in de wagen uitgevallen. Kan de snelheid niet meer regelen.
Een paar jaar geleden heb ik deze module vervangen, maar toen bleef de ventilatie op de hoogste stand blazen. Zou het nu misschien terug deze module kunnen zijn of denken jullie aan iets anders, aangezien hij toen op de hoogste stand bleef staan en nu blaast hij niks meer?
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door jurgen_s »

bij die van mij blies hij niets meer, dus zou best kunnen

haal 'm eens uit, doe wat WD40 op de contactpunten en probeer eens. Kan dan tijdelijk terug werken, maar kapot is'm toch...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door PUG(z)OT »

met wat geluk met wat is aan de stekker te rammelen werkt het weer (even)
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Ok Merci heren. Ik ga me er dadelijk eens aanzetten, wanneer er wat schaduw komt piepen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Steven »

Normaal, maar wat is aan een Peugeot normaal, dient die weerstand enkel voor de lagere standen van de ventilator. Als deze defect is werkt hij enkel op de hoogste stand. Maar zoals ik al zei, wat is normaal. :D Lijkt mij het makkelijkste om uit te proberen, eventueel even wisselen met een andere om uit te sluiten?
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Ja daarmee dat ik het ook vroeg, want de 1st keer bleef hij inderdaad op de hoogste stand blazen en nu doet hij niks, maar bij Jurgen deed hij ook niks en lag het blijkbaar ook aan deze module.

In ieder geval de contactpunten inspuiten met wd40 en met de kabels rammelen heeft niet geholpen, dus morgen maar eens kijken voor een nieuw om het helemaal uit te sluiten.

Was even vergeten dat dat ding op zo een ambetante plaats zit en met dat warme weer [emoji26][emoji29]

Afbeelding
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Krijg er geen beweging in.
Vandaag alles eens doorgemeten, maar krijg geen 12v via de groene stekker (zie foto). De zekering F2 is nog goed onder het dashbord en de relais werken ook nog prima. Als ik rechtstreeks 12 volt achter de module steek blaast alles wel. Dus nu weet ik het niet meer [emoji17]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Zojuist ook maar eens een ander bedieningspaneel geïnstalleerd, je weet maar nooit, maar nog steeds geen verandering. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door jurgen_s »

maar er steekt dus al nieuwe module in?
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Nee nog geen nieuwe module, ik stond in de winkel om er 1 te kopen, maar ze zeiden daar ook van normaal blijft hij dan in de hoogste stand blazen. Dus ben ik eerst is alles beginnen nameten en ik krijg dus geen 12v naar mijn module. Als ik rechtstreeks 12v zet werkt de blazer wel.
Dus na wat wat opzoekwerk op het internet zou het probleem blijkbaar ik het elektrische gedeelte van het contactslot moeten zitten, dus moet ik dat eerst eens nakijken, maar nog geen tijd gevonden.

https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... -niet.html
japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door japio406 »

deze was bij mijn vorige wagen ook stuk. hij deed helemaal niks meer op geen enkele stand.
gaat u toevallig naar Zolder zondag?
mocht ik het redden wil ik mijn reserve wel even meenemen om te testen meer
Dries schreef:Vandaag is mijn ventilatie in de wagen uitgevallen. Kan de snelheid niet meer regelen.
Een paar jaar geleden heb ik deze module vervangen, maar toen bleef de ventilatie op de hoogste stand blazen. Zou het nu misschien terug deze module kunnen zijn of denken jullie aan iets anders, aangezien hij toen op de hoogste stand bleef staan en nu blaast hij niks meer?
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Ja ik wou wel even langs gaan zondag middag. Als je dat zou willen meenemen om te testen zou super zijn.

Ondertussen weer wat anders. Gisteren avond bleven ze flitsen achter mij op de autostrade, dus maar even gestopt en mijn standlichten werken niet van voor en vanachter waardoor ik geen verlichting heb langs achter. Al de rest werkt wel stoplichten, mistlicht, pinkers, achteruitrijlichten, ...
Even naar de zekeringen gekeken F20 en F21, maar alle twee nog goed. Dus wat kan dat nu weer zijn [emoji52][emoji21] en zou het samenhangen met de ventilatie? Hij begint rare kuren te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door japio406 »

electrisch schema van de verlichting moet ik ook ergens nog hebben op mijn pc.
zit geloof ik ook nog een relais tussen ergens. heeft u ook automatische verlichting?
Dries schreef:Ja ik wou wel even langs gaan zondag middag. Als je dat zou willen meenemen om te testen zou super zijn.

Ondertussen weer wat anders. Gisteren avond bleven ze flitsen achter mij op de autostrade, dus maar even gestopt en mijn standlichten werken niet van voor en vanachter waardoor ik geen verlichting heb langs achter. Al de rest werkt wel stoplichten, mistlicht, pinkers, achteruitrijlichten, ...
Even naar de zekeringen gekeken F20 en F21, maar alle twee nog goed. Dus wat kan dat nu weer zijn [emoji52][emoji21] en zou het samenhangen met de ventilatie? Hij begint rare kuren te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries

Bericht door Dries »

Ja ook automatische verlichting.
Ik weet dat er 2 relais zitten onder het dachbord maar die werken ook alletwee nog. Weet wel niet welke wat doet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “40x”