Pagina 1 van 1

motor probleem

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 17:25
door snakesniper
Hallo iedereen
ik stuurde deze mail naar peugeot heeft iemand nog dit probleem?

Ik kocht me een nieuw rcz in 2012 van in het begin moet ik deze al bijvullen met olie . dat was normaal vertelde de garagehouder me . nu heb ik het probleem dat als ik smorgens 100 meter rijd men motor stottert en geen vermogen meer heeft.ook de fan van de koeling blijft draaien als ik de wagen stilleg zodat ik steeds men batterij moet ontkoppelen . omdat ook al 1000 euro kosten heb gehad .en het probleem is er nog ben ik zelf opzoekingen gaan doen en kwam er op uit dat er een fabrieksfout aan de distrubutieketting en spanner is en dat ook de motor zen eigen vervuild . in nederland was er zelf een programma over de thp motoren . ik ga nu klacht neerleggen tegen peugeot heeft er iemand ervaring of ook een probleem zoals in deze topic
http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... urbomotor/
dit is de link van het programma over de motoren
vr grtn

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 12:29
door Darl'mat
Betreft vervuiling, dit is eigen aan elke direct ingespoten benzine, binnenkort roetfilters op de benzines.

Af en toe wat toevoegproducten kan geen kwaad.

Kettingprobleem bij de eerste productie jaren is gekend.

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 14:13
door Lander
ik rij nu zelf met de thp 200 motor en deze heeft nu 105000 km. De vorige eigenaar heeft de kettingspanner laten vervangen door de verbeterde versie, want dit was idd bij de eerste thps een gekend probleem. Normaal zou een thp van 2012 hier geen last meer van mogen hebben.

het vervuilen van de motor is eigen aan de direct ingespoten motor, niet alleen peugeot heeft hier last van, toevoeg producten bieden helaas weinig soelaas omdat deze niet langs de kleppen komt (direct ingespoten). wat je kan doen is deze om de zoveel tijd laten proper maken met een granulaat behandeling, er zijn meerdere bedrijven die dit doen en is niet zo heel duur.

Mss een laten nakijken door een andere dealer? En aanhalen dat je de andere kettingspanner wilt (als je wil kan ik wel ergens de juiste productnummer daarvan opsnorren).

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 16:05
door jurgen_s
water-methanol injectie installeren en de kleppen en de rest van de motor zijn terug proper

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 16:55
door Lander
Heb je linkje naar een bedrijf jurgen?

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 17:10
door GT'tje
Ik stel me dan wel volgende vraag: Wat met de 308GTI van Peugeot? Die heeft intussen 270pk. Heeft die dan ook last van die roetaanslag aan de binnenzijde? Daar hoor je toch niemand over klagen?

En de 1.2 Puretech motoren: daar hoor je toch ook (nog) niemand klagen over roetaanslag? Of ben ik nu verkeerd?

Ketting, ja, dat wss idd een gekend probleem. Wel spijtig dat PSA de eigenaars niet zelf gecontacteerd heeft om overal het probleem op te lossen.

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 17:16
door jurgen_s
goedkope oplossing:

http://www.coolisbetter.nl/catalog/

middelmaat (maar wel goed van kwaliteit)

https://www.snowperformance.eu/?gcli...FUJmGwodO50Peg

top of the bill:

http://www.aquamist-direct.com/

en die hebben een bijhorend forum

http://www.aquamist.co.uk/forum2/vbulletin/

het wordt dus eigenlijk gebruikt om meer vermogen te halen maar heeft als aangename bijwerking dat het heel het inlaattraject plus motor reinigt. Als dat geen oplossing is, dan kan je een reiniging via waterstof laten doen. Dat moet wel gebeuren door iemand die er iets van kent (de water-methanol injectie ook trouwens).

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 17:21
door GT'tje
Ah, da's een vaste installatie. Weer iets bijgeleerd. Is dit te vergelijken met het systeem in de M4, Jurgen?

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 17:29
door jurgen_s
inderdaad

saab heeft het ook een tijdje gebruikt in de 99 om meer vermogen te geven.

Wil je de motor goed gaan opvoeren, dan is koeling belangrijk (zeker bij een benzinemotor om geen detonatie te krijgen). Voor een benzinemotor ga je dus doen alsof je het octaan gehalte gaat verhogen. Belangrijk is dan wel dat je altijd weet dat de injectie werkt anders heb je dat koelend effect niet meer en kan het snel gedaan zijn met de motor.

Voor diesels werkt het ook, alleen gaat de methanol daar voor extra brandstof zorgen wat dan ook meer vermogen geeft. Beetje zoals lpg injectie of elk ander gas.

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 17:44
door GT'tje
Dank u voor de heldere uitleg. :Y
Weer veel bijgeleerd.

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 19:39
door Darl'mat
Hoe ligt de verhouding dan

Re: motor probleem

Geplaatst: ma 30 jan 2017, 22:43
door jurgen_s
meestal gebruikt men 50% methanol en 50% water (liefst gedemineraliseerd water om kalkverstopping van de sproeier tegen te gaan). Gaat ge meer methanol gebruiken bestaat de kans op zelfontbranding in de luchtbehuizing en dat wilt ge vooral niet. Het is zelfs in die verhouding 50/50 behoorlijk brandbaar, dus altijd oppassen als je je reservoir in de auto moet bijvullen.

Re: motor probleem

Geplaatst: di 31 jan 2017, 08:42
door GT'tje
:shock: Allé, da's dus nog een gevaarlijk goedje. :lol:

Re: motor probleem

Geplaatst: di 31 jan 2017, 12:05
door Darl'mat
ik bedoel eigenlijk de verhouding tov benzine

Re: motor probleem

Geplaatst: di 31 jan 2017, 16:09
door jurgen_s
't is eerder tov het luchtvolume dat je het moet bekijken

die lucht moet gekoeld worden en door een vloeistof te vernevelen in die lucht ga je de warmte ontrekken aan die lucht (zeker als die langs de turbo is gepasseerd). Hoeveel er wordt ingespoten kan je berekenen, maar daarvoor kan je dus terugvallen op die bestaande kits welke een inspuitkop voorzien naargelang de turbodruk die wordt vrijgemaakt.