advertentie C&C reclame

2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Moderator: P-unit

Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Lander »

Ja, zoals Wendy zegt.
Jammer genoeg is de gunstigheid van diesels kunstmatig hoog gehouden door de regering om nu onder het mom van het milieu genadeloos af te straffen .
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Steven »

Was iets wat er al langer zat aan te komen eh, alleen heeft iedereen zijn kop in het zand gestoken. Toen ik 2 jaar geleden de CC kocht ook nog gekeken voor een diesel maar dan was de inschrijvingstax x2 en de wegentax ook x2. Met de garantie dat die als ik hem ooit verkoop de volgende weer eens een pak meer zou betalen, m.a.w. Aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zou zijn. Dat is een van de redenen dat ik toen een benzine gekocht heb... de volgende wordt hier ook een benzine, zeker die moderne benzine’s met turbo hebben vlot genoeg koppel en bieden (bijna) zoveel rijplezier als een diesel. :)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Joske »

Vandaag effe via Heers naar huis na t werk.
Zelfs op winterbandjes die toch belange zoveel grip geven als de zomersloefen zijn boerebaantjes genieten. [emoji3]


Alleen 4wieldriftjes wil ze echt nie doen. Achterkant wil nie lossen. [emoji52] [emoji23]
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Johan D B »

Steven schreef: de volgende wordt hier ook een benzine, zeker die moderne benzine’s met turbo hebben vlot genoeg koppel en bieden (bijna) zoveel rijplezier als een diesel. :)
Naar mijn mening mag je die “(bijna) zoveel“ gerust vervangen door meer. Ik heb zoals het merendeel van de Belgen lang gedieseld, en steeds met prima PSA motoren. Maar ieder keer ik met een benzine (turbo van de nieuwste generatie) de baan op ging wist ik het toch wel, dit is gewoon fijner om te rijden. De PSA diesels zijn echt top dat zal vriend en vijand moeten toegeven al vind ik de nieuwe BlueHdi motoren minder fijn als de voorgaande generatie vanwege hun wat rauwere loopcultuur. Maar een Thp heeft echt prima draaieigenschappen (ik laat voor alle duidelijkheid de betrouwbaarheid Hdi vs Thp buiten beschouwing, die is duidelijk voor de Hdi!), soepelheid en vermogensopbouw, mooie loop, geluidsbeleving enz. zijn zaken die rijplezier genereren en die heeft de Thp allemaal. En dan spreek ik niet enkel over mijn eigen Thp 270 uit men 308 Gti maar ook b.v. over de gewone 150 pk sterke Thp uit een Ds3 waar ik enige keren mee kon rijden. Dat is gewoon een heel fijn blok met massa fun! Wij hebben zelf eveneens nog een Ds3 maar dan met 112 pk sterke Hdi en prima hoor echt een topauto, na bijna 100000 km. betrouwbaar tot en met en rijdt erg leuk. Maar een benzine Thp in de zelfde configuratie geeft heus meer rijplezier :Y .
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Joske »

In 2011 waren de fiscale regels in belgie nog zo belachelijk dat een THP200 (mijn eerste keuze) onbetaalbaar was. BIV was toen nog 5000€. Was mee de reden voor de HDi. + toen nog geschat 22000km per jaar. (zijn er ondertussen bijna 28000)

Maar ik blijf er met veel plezier in rijden. :drive :drive
Mijn hart wil iets anders, maar mijn verstand zegt dat een auto van 7j nog niet versleten is. :oops:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door PUG(z)OT »

Mijn verstand zegt mij dat al meer dan 10 jaar dat ene van 7 jaar niet versleten is :mrgreen:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Joske »

Nieuwe job. En RCZ bewijst nog meer een zuinige cruiser te zijn. [emoji846]

Moet nu elke dag naar Heerlen. Eerste stuk allemaal 50-70 en na Maastricht een stuk autosnelweg waar Vmax beperkt is tot 100km/u.
Verbruik daalt dan naar sub-5l.
Volle tank brengt mij dan 1100km ver.
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door DanRo »

5L op100 km daar kan je met een THP motor enkel maar van dromen :)

Zeg Jo vraagje, ivm de RCZ meeting in Zeeland, wens jij ook deel te nemen aan de BBQ ?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Joske »

Ik denk dat ik dat er wel voor over zou hebben. [emoji846]
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Lander »

Idd, 5l is een utopie...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Joske »

Geef da mij es een week? 5 mss nie, ma t zal toch belachelijk weinig zijn. (Puur woon-werkverkeer hè)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door Joske »

Auto staat geboekt voor t volgend onderhoud volgende week.

200.000km, en nu begint er hier en daar een klein rammeltje/Kraakje naar boven te komen. Heb mij al rot gezocht waar t vandaan komt. En er is ergens een rem die soms lichtjes piept. Zijn nog altijd de originele schijven. 8)

Gisteren rechts dagrijlichtje "kapot". Nieuw lampje gaan halen, erin gestoken en nog altijd kapot.
Lampje maakt geen contact meer aan de onderkant. (zelfde probleem heb ik een paar maanden geleden links ook gehad). Klein tangske gepakt en de contactplaatjes een beetje terug naar buiten geplooid, lampje marcheert terug. :Y

Dinsdag 'commentaar' gekregen op de rommel in mijne koffer. Nadeel van een grote koffer. Als ik ga winkelen durven de winkelbonnetjes nogal es blijven liggen in de koffer. En de schuiven dan allemaal mooi naar voor zodat ge daar nie meer aan kunt. :oops:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door jurgen_s »

mijne koffer heeft dezelfde ziekte...
maar km's beginnen mooi op te lopen en dan komen daar helaas ook de eerste ouderdoms kwaaltjes bij.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door peugeot-gek »

Al lekker gebold zou ik zeggen.
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: 2011 - Peugeot RCZ HDiF GT - Joske

Bericht door DanRo »

Volgende mijlpaal 250.000km ;)
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”