advertentie Nova reclame

2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door peugeot-gek »

ziet er mooi uit.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Lander »

Mooie velgen onder deze!
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door pugalicious »

Mooie combinatie... maar laat die winter toch maar achterwege zu ;) liever iets in de trant van vorig jaar :D
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Intussen een 3000 km gereden en nog steeds een verbazingwekkend motortje dat erin zit. Ook het verbruik ligt helemaal in de lijn van wat ik hoopte. Ik wou graag rond de 8 l/100 km blijven en dat lukt me zonder dat ik moeite moet doen en met af en toe een uitspatting inbegrepen :+ .

Afbeelding

Het nut van de sportknop ontgaat me wel een beetje, o.k. je krijgt rode tellers en een beetje fake sportgeluid (stiekem toch ook een beetje leuk) maar de invloed op het stuur en gasrespons zijn toch niet van die aard dat je zegt wauw wat een verschil is dat. Hoe ervaren jullie deze toets, in mijn ogen toch niet zo'n groot verschil of die nu aan of af staat (tenzij tellers en geluid).
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Jones »

Rij eens een stukje op blote voeten.
De gas respons is aanzienlijk gevoeliger alsook de remdruk.
Het sperdiff. gaat ook veel vroeger inpakken dan zonder de knop.
Optrekken doet die ook beter omdat hij dan alle kracht gaat benutten wat die zonder de sportstand niet doet.
Er is toch een enorm merkbaar verschil.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

Aan bekrachtiging van het stuur zou u het ook kunnen voelen.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Wel die bekrachtiging veranderd nauwelijks of niet als ik aan constante snelheid (laat ons zeggen ong. 100 km/u) de knop sport indruk of niet en dan eens links/rechts stuur, ook de gasrespons kent geen groot verschil, hooguit een wat snellere reactie op het gas (je moet het gas zo diep niet meer drukken om al een snelle reactie van de motor te krijgen). Maar het is geen verschil dat je zonder fingerspitzengefühl erg merkt...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

nou, da's een heel net gemiddelde met zo'n auto!!
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Vandaag die mooie remklauwen maar eens een beurt gegeven, met al de rommel dat ze hier op de banen gooiden zagen ze er niet meer uit. Alles maar eens wat proper gepoetst en eens licht met een polish over geweest in de hoop dat het vuil er zich wat minder aan hecht.
Ik merk ook dat zo’n big brakes wat meer onderhoud gaan nodig hebben t.o.v. een gewoon setje zwevende remzadels, er blijft vooral aan de binnenste remblok veel vervuiling kleven dat ook wat tussen de blok en de schijf terecht komt. Met als gevolg dat die binnenzijde wat meer lichte groefjes en ruwheid krijgt, niet zo goed dus. Onderhoud plegen is dus de boodschap en dus zal ik binnenkort bij het wisselen van wintervelgen naar zomervelgen de boel maar is demonteren en zuiver maken.
Iemand hier een idee van het aantrekkoppel nodig om de klauwen terug te monteren.
Fototjes van voor en na.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die kunnen er weer tegen, seffens de wagen zelf ook maar eens te lijf gaan, ziet er evenmin nog uit :N .
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Steven »

Het resultaat mag er zijn! Het zit hem in de details. 8)
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door peugeot-gek »

Mooi mooi :Y :Y :Y
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Intussen heeft hij zijn tweede onderhoud gehad gezien hij nu op een goede 20000km. zit. Laatste tijd heeft hij soms (het is niet altijd!) tijdens een koud start na tijdje stilstand de gekke gewoonte om een hoger stationair toerental te draaien (zo’n 1400 tr./min) en daarbij een serieuze brom in de uitlaat te produceren. Is maar sedert de buitentemperatuur hoger ligt en doet zich blijkbaar maar voor vanaf ong. 14°c. Beetje Google zoekwerk leerde me dat het een gekend fenomeen is en ook op YouTube vind je verschillende filmpjes hierover. Is dit fenomeen: https://youtu.be/dXFdaYVec_U
Na ong. dikke minuut stationair lopen verdwijnt dit en zakt motor naar de normale loopcultuur en het heeft verder geen invloed op het rijden of prestaties. Zou volgens een Frans forum iets met milieunormen te maken hebben. Ik heb het toch maar eens meegegeven bij het onderhoud en ze hebben een update gedaan naar de laatste motorsoftware.
Verder enkel maar rijplezier dat onlangs even overschaduwd werd door een steeninslag op de E40 via een vrachtwagen van een afbraakfirma die blijkbaar nog rommel liggen had waar die niet hoorde. Onmiddellijk foto genomen van vrachtwagen en firma gecontacteerd, die deden er gelukkig niet al te moeilijk over en hadden zelfs een speciaal mailadres voor schadegevallen :shock: .
Resultaat motorkap paar stukken lak af tot op het aluminium en ruit diepe kras in (zie foto van niet al te beste kwaliteit door weerspiegeling carport), alles geregeld via de verzekering en is intussen hersteld en gelukkig geen kleurverschil merkbaar. Zo is mijn steenslagschade die er al wat gekomen was meteen mee verdwenen.
Verbruik is in de zomermaanden nog een beetje lager geworden en ik zit nu rond de 7,4 liter, mooi toch :P . En ook het olieverbruik is tussen twee beurten, dus op 10000 km. nihil en geeft dus vertrouwen.

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

Fijn van die Firma dat die dit wil doen, want hier zijn zeer vaak betwistingen over.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Jammer maar helaas,de Gti is verdwenen deze nacht :cry:
Gestolen dus, toen we vanochtend buiten kwamen om te vertrekken met de Ds4 van mijn vriendin vroeg ik haar waar is mijn auto???? En toen werden we beiden heel stil.
Sleutels allebei nog binnen in de woning en auto weg. Nu heb ik deze nacht rond 2 uur wel geluid gehoord (een bonk???) maar niet veel aandacht aan besteed en dacht dat mijn vriendin naar de wc gegaan was.
Mogelijk op een remorque getrokken of is zoiets niet denkbaar, de wagen stond op de oprit en die is haaks op de straat.
Hij staat intussen geseind maar heb er weinig hoop in dat deze ooit nog terug boven water komt. Gelukkig is er een full omnium op, maar ga er sowieso een pak op verliezen.
Wat een klotewereld!!!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

what the fuck!!!

dat is toch wel ongelooflijk. Zit daar eigenlijk een alarm op? Want dat zou toch afgegaan moeten zijn door de schok?
Plaats reactie

Terug naar “30x”